نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 7:13 ق.ظ

دنیای مهندسی صنایع و نوآوری

دنیای مهندسی صنایع و نوآوری

مهندسی صنایع یک بین رشته ای است که با ترویج و توسعه آن دنیای صنعت از تولید کارگاهی به بهره وری بسیار بالا دست یافت و سپس با ورود فناوری اطلاعات به رشد سیستمهای مرکب از عوامل چهار گانه هر سیستم یعنی انسان و مواد و ماشینها و نیز اطلاعات کمک شایانی نمود .

این روز ها موضوع هوش مصنوعی یکی از زمینه های جدید است که در پیوند با علم مهندسی صنایع می تواند باعث رشد نوآوری در توسعه بخش صنعت و تولید و همچنین سیستمهای کسب و کار بشود .

برای مثال هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در خودکارسازی کارهایی که قبلا به صورت دستی توسط مهندسان صنایع انجام می‌شد، استفاده می‌شوند. این می‌تواند  بخش مهمی از وقت مهندسان صنایع را آزاد کند تا روی کارهای استراتژیک‌تر، مانند بهینه‌سازی فرآیند و مدیریت ریسک تمرکز کنند. البته دامنه کارهای دیگری که آنها می توانند انجام دهند بسیار گسترده است .

فن آوری هایی که به مکانیزه کردن عملیات دستی سنتی در صنایع کمک کردند، مثل مثال تاریخی موتور بخار، صرفه جویی در مقیاس ایجاد کردند که تولید انبوه در مکان های متمرکز را برای اولین بار جذاب کرد و توسط کسانی همچون فورد شکل اجرایی بخود گرفت.

نوآوری درحوزه مهندسی صنایع به ایده های منحصر به فردی برای حل مسائل مربوط به فناوری، مهندسی و کسب و کار برای شرکت ها منجر می شوند. این فرآیند اغلب به سازمان ها کمک می کند تا با شرایط محیطی سازگار شوند، نوآوری کنند و وارد بازارهای جدید شوند.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *