نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 تیر 1403 12:56 ق.ظ

یک استراتژی برنده برای مشارکت کارکنان و اخذ نتایج تجاری خوب

یک استراتژی برنده برای مشارکت کارکنان و اخذ نتایج تجاری خوب

20 فوریه 2024- جان کاستلو

بسیاری از ما در بخش تولید می دانیم که یافتن و حفظ استعداد برای انبارها و کارخانه هایمان همیشه آسان نیست. تأثیر COVID-19 بر نیروی کار، همراه با پیشرفت در اتوماسیون، چالش‌ها را در استخدام و یافتن کارگران ماهر تشدید کرده است.از آنجایی که شرکت من به دنبال راه‌هایی بود تا کارمندان ما به کارشان به عنوان یک شغل معنادار و نه «فقط یک شغل» نگاه کنند، ما تحقیق کردیم و سپس رویکرد مدیریت کتاب باز را برای تجارت اتخاذ کردیم. این روش ثابت کرده است که این یک استراتژی برنده برای کسب و کار افرادی است که تیم ما را تشکیل می دهند.

وقتی به تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار ها می گویم که شرکت ما مدیریت کتاب باز را انجام می دهد، آنها اغلب می پرسند: “آیا این به معنای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی خود با کارمندان نیست؟” و این سوال گاهی با این سوال دنبال می‌شود: “نگران نیستید که به چه چیزی می‌تواند منجر شود؟”

من پاسخ می‌دهم که بله، مدیریت کتاب باز در واقع به معنای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی با کارمندان است، اگرچه این عمل بسیار بیشتر از به اشتراک گذاشتن صرف امور مالی است. و نه، من اصلا نگران این نیستم که این تمرین به کجا منتهی شود – در واقع، کاملا برعکس است.

سه اصل اصلی

اگر این روش به‌درستی انجام شود، Open Book Management می‌تواند یک بازی را برای هر شرکت تولیدی تغییر دهد.

“سبک قدیمی” مدیریت اغلب کارکنان را در مورد امور مالی شرکت و اهداف آن در تاریکی رها می کند و این می تواند منجر به عدم اطمینان، ترس و اضطراب در بین کارکنان شود. همچنین، می تواند منجر به نتیجه گیری نادرست آنها در مورد نحوه عملکرد شرکت شود.از سوی دیگر، مدیریت کتاب باز به مشارکت بیشتر کارکنان در عملیات کسب و کار کمک می کند.

مدیریت کتاب باز از سه اصل اصلی پیروی می کند:

  • قوانین را بشناسید و آموزش دهید: به کارمندان در مورد نحوه عملکرد کسب و کار آموزش دهید.
  • اقدامات را دنبال کنید و امتیاز را حفظ کنید: کارمندان را برای کمک به بهبود کسب و کار توانمند کنید.
  • در نتیجه سهم خود را فراهم کنید: با پاداش دادن به کارکنان برای عملکرد استثنایی، آنها را درگیر کنید

با Open Book، همه می دانند که اقدامات و تصمیمات روزانه آنها به معیارهایی برای تجارت تبدیل می شود. همه افراد در کارخانه سهمی در نتیجه کار دارند و می توانند در جوایز یک کار به خوبی انجام شده سهیم باشند. این چه تفاوتی می تواند در نحوه نگاه همه – از کارگر شیفت دوم خط مونتاژ گرفته تا سرکارگر انبار تا مدیر عامل – به کسب و کار ایجاد کند.

مردم باعث می شوند این جادو اتفاق بیفتد

یک باور مرکزی مدیریت کتاب باز این است که بزرگترین دارایی یک شرکت افراد آن هستند، نه محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد. این سیستم اعتقادی و ارزشی، کارکنان را توانمند می‌سازد، که سپس در موفقیت شرکت مشارکت خواهند داشت. این به نوبه خود منجر به کارکنان شادتر و کسب و کار بهتر می شود.

با Open Book، کارکنان یاد می‌گیرند و درک می‌کنند که شرکت چگونه عمل می‌کند و «چرا» پشت آن: امور مالی، ارزش‌ها و فلسفه اصلی شرکت را درک کی کنند.

داخل هادل

در هسته Open Book «huddle» قرار دارد که یک جلسه گروهی هفتگی همه‌جانبه با یک جدول امتیازی مرکزی (صورت درآمد ساده شده) است. آهنگ جلسات هر هفته یکسان است، با ارزش ها و هدف اصلی، انتخاب رهبر جشن برای هفته – شخصی که انتخاب می کند چه چیزی و چگونه جشن بگیرد – و گزارش پیش بینی توسط دارندگان آیتم های خطی شروع می شود. تحلیلی از اعداد توسط رهبران ارشد، مجموعه‌ای از معیارهای مهم بخش، و به دنبال آن اعلامیه‌ها وجود دارد. ما جلسات huddle خود را با توجه به ارزش های اصلی پایان می دهیم، زیرا می دانیم که حتی اگر اعداد عالی نباشند، باز هم می توانیم تأثیر بگذاریم.

سحر و جادو در huddle در داستان پشت اعداد و ارقام کسب و کار و اینکه چگونه هر کارمند می تواند نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد ،  است. در مهار خرد جمعی همه در نحوه اداره کسب و کار مشارکت می کنند. باز بودن و شفافیت نحوه نگاه کارمندان به یک کسب و کار را تغییر می دهد. کارمندان مانند مالک فکر می کنند، عمل می کنند و احساس می کنند. آنها “چه چیز” کسب و کار و همچنین “چرا” آن را درک می کنند.

ما هرگز از جمع هفتگی خود غافل نمی شویم. این یک راه نجات برای امور مالی کسب و کار است. همه اعداد از پایین به بالا گزارش می شوند، نه از بالا به پایین، به استثنای تحلیل مالی. ما پیش بینی می کنیم که ماه چگونه به پایان می رسد و آن را با بودجه مقایسه می کنیم. اگر عدد بالا یا پایین باشد، داستانی در پشت عدد گفته می شود.

یادگیری در ارتباط با یک کسب و کار توانمند است

برای تولیدکنندگانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت کتاب باز هستند، اولین قدم خوب این است که کسب و کاری را بیابند که آن را اجرا کنند و درباره نحوه کارکرد آن برای آنها بحث کنند. بخواهید در یکی از huddle های آنها شرکت کنید و از نزدیک نحوه عملکرد آن را ببینید. تیم رهبری خود را همراه داشته باشید و آنها را در بحث مشارکت دهید.

و سه برنامه وجود دارد که برای شرکت هایی که به دنبال پذیرش کتاب باز هستند بسیار مفید خواهد بود. سازمان «بازی بزرگ کسب و کار» قهرمان مدیریت کتاب باز است، و آن‌ها یک هدف دارند.

داستانی جالب از چگونگی تکامل آنها جک استارک، مدیر عامل شرکت GGOB در سال 1983 با خرید این شرکت، تلاش کرد تا 119 شغل را در مرکز تولید مجدد موتور اینترنشنال هاروستر در میسوری نجات دهد. او استدلال کرد که هر تصمیم دیگری برای آن خانواده ها سختی ایجاد می کند. او و تیمش 100000 دلار پول نقد جمع آوری کردند، 8.9 میلیون دلار وام گرفتند و یک تجارت را که زمانی شکست خورده بود به یکی از موفق ترین و رقابتی ترین شرکت ها در آمریکا تبدیل کردند. از طریق این فرآیند چالش برانگیز، استارک با مقاومت بانک ها مواجه شد و از نزدیک متوجه عدم درک اساسی وام دهندگان در مورد نحوه عملکرد یک تجارت شد.

GGOB معتقد است که به عنوان یک ملت باید کار بسیار بهتری را به مردم آموزش دهیم. استیو بیکر، نایب رئیس GGOB می‌گوید: «ما به مردم آموزش می‌دهیم که اگر بتوانید شرکت بهتری بسازید، می‌توانید رشد خود را حفظ کنید، و همه در آن شرکت فرصت‌هایی خواهند داشت که در غیر این صورت نمی‌توانستند داشته باشند.»

دو برنامه دیگر که می‌توانند به ایجاد ساختار و فضای مناسب برای Open Book کمک کنند، EOS (سیستم عامل کارآفرین) هستند که چارچوبی را برای پردازش مسائل، نبض ملاقات، تعیین هدف، برنامه‌ریزی بلندمدت، ارزش‌های اصلی و جذب افراد مناسب در کتاب فراهم می‌کند. صندلی های سمت راست؛ و Small Giants که با رهبران کسب‌وکار برای کمک به آموزش رهبران نوظهور در سازمان‌هایشان کار می‌کند، آنها را با همتایان خود مرتبط می‌کند و به آنها می‌آموزد که چگونه یک تجارت مبتنی بر ارزش‌ها را اداره کنند.

ما انتخاب کردیم که یک مربی داشته باشیم که ما را در این فرآیند راهنمایی کند. موفقیت در کتاب باز در اجرای صحیح است که یک مربی می تواند به تسهیل آن کمک کند. بسیاری از شرکت‌ها خودشان را با استفاده از ابزارها و کارگاه‌های آنلاین پیاده‌سازی می‌کنند، با این حال ما یک مربی را از طریق سازمان تجارت بزرگ در اسپرینگفیلد، میسوری استخدام کردیم. مربی ما، کوین والترز، به ما کمک کرد تا تیم طراحی، تابلوی امتیازات، طرح پاداش، سواد مالی و گسترش شرکت را توسعه دهیم.

شرکت هایی که به دنبال مشارکت بیشتر کارکنان و خرید هستند باید مدیریت کتاب باز را در نظر بگیرند. این همه تفاوت را برای شرکت ما ایجاد کرده است. من حتی نمی توانم تصور کنم که بدون آن کجا خواهیم بود.

جان کاستلو مدیر عامل تجهیزات صنعتی Cherry است، یک کارخانه تولیدی و مهندسی در Roselle، ایلینوی، که مشکلات گردش کار و مسائل ایمنی را حل می کند و راه حل های ارگونومیک را در طیف گسترده ای از صنایع ایجاد می کند.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *