نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 6:02 ق.ظ

چگونه شغلی را که واقعاً دوست دارید پیدا کنید

چگونه شغلی را که واقعاً دوست دارید پیدا کنید

02-04-24 – توسط کاتلین دیویس – HAKINMHAN/Getty Images

یافتن شادی در کار امری پیچیده است، اما انعطاف پذیری، دستمزد مناسب و فرهنگ خوب شرکت از عناصر ضروری هستند. در اینجا نحوه پیدا کردن آنها آمده است.

من بیش از یک دهه در Fast Company کار کرده ام. همکار من لیدیا دیشمن، یکی از نویسندگان دیگر کتاب کار هوشمندانه ، بیش از 15 سال است که اینجاست. در یک چشم انداز شغلی که بسیاری از افراد هر چند سال یک بار شغل خود را تغییر می دهند، به وضوح چیزی در مورد شغل خود پیدا کرده ایم که باعث شده ما بمانیم.

برای بسیاری از ما، یافتن یک “شغل خوب” می تواند یک کار مادام العمر باشد. در ابتدایی ترین سطح، یک شغل خوب باید امنیت اقتصادی، تحرک اقتصادی و برابری، احترام و پذیرش را فراهم کند. اما اگر کمی عمیق‌تر فکر کنیم ،  معنای این چیزها برای افراد بسته به شرایط و شخصیت شما می‌تواند متفاوت باشد.

انعطاف پذیری

در اوایل کارم، چند سالی را به شغل آزاد گذراندم، اما شلوغی مداوم (و پیگیری صورت حسابها) برای من مناسب نبود. اما برای 6.7 میلیون فریلنسر که امروزه در ایالات متحده کار می کنند (64٪ از آنها تمام وقت هستند)، فریلنسینگ انعطاف پذیری، تنوع و کنترل را ارائه می دهد که استخدام سنتی با حقوق و دستمزد این امکان را ندارد.

 برایان هانیگمن یک دهه است که یک فریلنسر تمام وقت بوده است و توصیه های خوبی برای کسانی که علاقه مند به کار آزاد هستند ارائه کرده است – از جمله پیدا کردن جایگاه خود، اولویت دادن به آنچه که شما را خوشحال می کند و بله نگفتن به هر پیشنهاد شغلی که در زمان شلوغی کارها می تواند سخت باشد.

اگر مانند من، فریلنسری برای شما مناسب نیست، اما – همچنین مانند من – برای انعطاف پذیری ارزش قائل هستید، بخش بزرگی از شاد بودن در محل کار، یافتن شغلی است که نیازی به حضور هشت تا نه ساعت در دفتر یک روز، تا پنج روز در هفته نداشته باشد.

مایکل گروتاس، نویسنده، بهترین مشاغل قابل انعطاف در آمریکا را در حال حاضر گردآوری کرد که هم به شما اجازه می‌دهند از راه دور کار کنید (حداقل در برخی مواقع) و هم دستمزد خوبی داشته باشید.

پرداخت

انعطاف پذیری و موقعیت مکانی به شدت به شخصیت و شرایط زندگی شما بستگی دارد. اما یک جنبه از یک شغل خوب کاملاً جهانی است: دستمزد خوب. بهترین مشاغل هر دو را ارائه می دهند، اما به خصوص زمانی که در ابتدای کار خود هستید، پیدا کردن یک مسیر شغلی یا شرکتی که درآمد خوبی داشته باشد، اولین قدم مهم است.

فرهنگ شرکت

اگر افرادی را که با آنها کار می کنید دوست نداشته باشید یا کار خود را معنادار ندانید، حتی یک شغل انعطاف پذیر با درآمد خوب نیز می تواند یک بدبختی باشد. تشخیص اینکه آیا یک محل کار را قبل از شروع کار می‌پسندید می‌تواند مشکل باشد، اما یک شاخص خوب، بررسی‌های انجام شده از شرکت است .

در نهایت، شادی در کار، مانند شادی در زندگی، پیچیده است. همانطور که تریسی بروور، یکی از همکاران شرکت Fast توضیح می دهد:

     فرقی نمی‌کند نوع کاری که انجام می‌دهید، ساعات کاری یا سازمانی که برای آن کار می‌کنید، هر انتخابی مجموعه‌ای از شرایط است. برخی فوق العاده خواهند بود و برخی دیگر، نه چندان. بهترین شرط شما این است که بفهمید چه کاری را دوست دارید انجام دهید و سپس تا حد امکان بین آنچه که از آن لذت می برید و آنچه باید انجام دهید هماهنگ شوید. همپوشانی کامل نخواهد بود، اما همسویی بیشتر به شما لذت بیشتری در کارتان می‌دهد.

https://www.fastcompany.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *