نگاه و بینش مهم است و سپس عمل و اقدام . این جمله ای است که مدیران آگاه به اهمیت نوآوری حتما آنرا باور داشته و به همکاران خود منتقل می نمایند . نوآوری یک کتاب برای خواندن و گذاشتن آن در قفسه کتابخانه نیست . این کتاب باید هر روز جلوی جشمتان و باز باشد تا همه دست اندرکاران نوآوری در سازمان خود را به چارچوب مدیریت نوآوری و قابلیت های آینده نگری و استراتژی مورد نیاز برای پیش بینی، آماده سازی و شکل دادن به آینده های احتمالی مجهز کنید.
این یک رویکرد استراتژیک به موضوع است .
این شما هستید که با چنین رویکردی یک دیدگاه کلی از فرآیند آیندهنگری در مورد نواوری را طرح می نمایید و استراتژی و چگونگی تبدیل فرصتها را به برنامه های عملی برای کسبوکار خود تبدیل خواهید کرد.
برای این امر نقشه راه را با همکاری همه افراد سازمان با توچه به نقشهایشان تدوین می نمایید و از مواردی چند در این مسیر پیروی مینمایید :
- شناحت مستمر محیط کسب و کار برای سفر نوآوری
- تصاویر سازی برای آینده و تدوین سناریوهای قابل قبول برای ایجاد انعطاف پذیری
- استفاده از نقشه راه برای همسو کردن فعالیت های نوآورانه با اهداف استراتژیک
- جذب افراد و تشکیل تیم های با انگیزه برای اجرای اهداف نوآوری
- منتشر نمودن اهداف نوآوری برای همه ذینفعان در سازمان
شاید شما مواردی دیگر را با توجه به شرایط خاص و موضوعات ویژه سازمانتان به این موارد اضافه نمایید . ……
علی اکبر سعیدی کیا