نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 شهریور 1403 4:12 ق.ظ

 شرکت هلندی عملیات قطار خواب شبانه را در سراسر اروپا آغاز کرد

اندی کوربلی -25 مه 2023

European Sleeper که از اشتیاق یک نگهبان سابق قطار به شکل تاریخی سفر ریلی و تقاضای فزاینده برای حمل و نقل کم کربن متولد شده بود، از سرمایه گذاری جمعی و رقابت دوستانه برای احیای این نوع جابه جایی قرن نوزدهمی استفاده کرد.به گفته المر ون بورن، بنیانگذار European Sleeper، ایده این است که مردم متوجه می شوند ترکیبی از خطوط هوایی مقرون به صرفه و اقامت در هتل شامل برنامه ریزی اضافی، صبح زود و انتشار کربن است.

راه‌آهن پرسرعت گران است و از هفته‌ها قبل رزرو می‌شود.

در مقایسه، European Sleeper به شما این امکان را می‌دهد که از رزرو ضروری محل اقامت خودداری کنید، در حالی که مسافران را به موقع به مرکز شهر تاریخی برای جلسات کاری صبحگاهی یا یک روز کاوش، به جای ۵۰ کیلومتری خارج از فرودگاه، تحویل می‌دهد.

«تا چند سال پیش، همه فکر می‌کردند قطارهای خواب شبانه متعلق به گذشته و چیزی برای رمانتیک‌های ناامید که هوش و حواسشان در قرن نوزدهم است. ون بورن به فایننشال تایمز گفت که اینطور نیست.

Van Buuren در راه اندازی European Sleeper با تعداد قابل توجهی از چالش ها مواجه شده است. شرکت‌های راه‌آهن خصوصی بسیار اندک هستند، و موجودی واگن‌های مخصوص خواب یا از اواسط قرن بیستم با کمبود امکانات مدرن بازسازی شده‌اند، یا تعداد آنها بسیار کم است که تولیدکنندگان نمی‌توانند برای آنها تلاش کنند.

علاوه بر این، هماهنگی مورد نیاز بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتصال جدول زمانی راه‌آهن در بهترین زمان‌ها بسیار دشوار است، و حتی سخت‌تر از این نیز ثابت شده است، زیرا قطارهای شبانه به مکانی برای پارک در طول روز نیاز دارند و در شهرهای ورودی شلوغ ترین ساعات در طول روز نیاز به مکان دارند.

خوشبختانه، تقاضا برای قطارهای خوابیده از بین نمی رود و شرکت های راه آهن ملی شروع به رسیدگی به تقاضای مصرف کنندگان برای سفارش واگن های خواب کرده اند.

ون بورن به سرمایه گذاری جمعی روی آورد و در اولین تلاش جدی 500000 یورو از 140 سرمایه گذار کوچک جمع آوری کرد. یکی از مسائل مهم در مورد یافتن بودجه این است که اپراتورهای قطار باید هر سال برای ظرفیت ریل درخواست دهند.

المر، این بار به یورو نیوز توضیح می دهد: “و این بدان معناست که شما واقعا نمی توانید ثابت کنید که می توانید محصول خود را برای 10 سال آینده تولید کنید.” “اگر ما یک توافقنامه چارچوبی در سراسر مرزها داشته باشیم که تضمین کند … ما ظرفیت را برای 10 سال آینده بدست می آوریم، که به شدت ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد و تامین کنندگان مالی را همراهی می کند.”

ون بورن می‌گوید که این امر از تنظیم‌کننده‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مدیران زیرساخت‌ها می‌خواهد تا برنامه‌های بهتری نسبت به برنامه‌هایی که اکنون دارند انجام دهند.

اما علیرغم این چالش‌ها و چالش‌های دیگر، European Sleeper سرویس افتتاحیه خود را  (پنجشنبه، 25 می) از بروکسل به برلین، در یک خط سه راهی که این دو شهر را به همراه آمستردام به هم متصل می‌کند، راه‌اندازی می‌کند. این شرکت موفق به جمع آوری 2,000,000 یورو دیگر سرمایه اولیه شد که باعث شد کمیسیون اروپا به عنوان یکی از 10 پروژه آزمایشی با هدف بهبود سفر با قطار و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به رسمیت شناخته شود.

مسافران چه انتظاری می توانند داشته باشند؟

در قطار خواب اروپایی، سه کلاس وجود دارد. ماشین های خواب برای یک مسافر تجاری مجرد راحت هستند و 128 یورو که شامل صبحانه می شود، کار می کنند. گروه‌های کوچک و خانواده‌ها می‌توانند کاناپه‌هایی (از ۸۹ یورو برای هر نفر، با احتساب صبحانه) با ظرفیت ۴ یا ۶ نفر رزرو کنند.در آینده نزدیک، این شرکت می‌خواهد سالنهای غذاخوری را اضافه کند تا کلاس سوم صندلی تکیه‌دار گزینه‌های نوشیدنی نیز داشته باشد.

بلیط های گران قیمت این نکته را در نظر می گیرند که مسافر از رزرو هتل یا تاکسی طولانی از فرودگاه اجتناب می کند.از سال آینده، خط سه‌طرفه که دوشنبه، چهارشنبه و جمعه شب‌ها با برگشت در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و یکشنبه اجرا می‌شود، از درسدن تا پراگ در جمهوری چک ادامه خواهد یافت.

در سال 2025، آنها امیدوارند خطوطی داشته باشند که مسافران را از آمستردام، بروکسل و بریتانیا از طریق لیل، پروونس و بارسلونا به پایین می‌برد.

چندین گزینه سفر با آلایندگی کم در چند سال آینده در سراسر اروپا معرفی می شوند. همراه با European Sleeper، کشتی‌های هوایی سفت و سخت برای اولین بار در یک قرن به آسمان قاره باز خواهند گشت که وسایل نقلیه هوایی هیبریدی (HAV) خدمات خود را از اسلو به استکهلم یا لیورپول به بلفاست راه‌اندازی کنند، با انتشار گازهای گلخانه‌ای حتی کمتر از سفرهای ریلی.

مسافران از سفر هوایی بی‌صدا با پنجره‌های کف تا سقف و فضای و آزادی بسیار بیشتر  ازحرکت نسبت به هواپیمالذت خواهند برد.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *