نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:30 ق.ظ

آیا می‌توان مقادیر زیادی از کربن را در آتشفشان‌های زیر آب فراساحلی را ضبط کرد؟

اندی کوربلی -25 مه 2023-مدل سازی اعماق بستر مایوت CC 3.0. شبکه نظارت بر آتشفشان‌شناسی و لرزه‌شناسی مایوت

یک مطالعه جدید نتیجه می گیرد که یک آتشفشان خاموش در سواحل پرتغال می تواند 1.2 تا 8.6 گیگاتن دی اکسید کربن ذخیره کند که معادل 24 تا 125 سال انتشار صنعتی این کشور است.

انجام این کار متکی به روشی است که به نام «کربنیزاسیون معدنی درجا» شناخته می‌شود، که زمانی کار می‌کند که دی‌اکسید کربن گرفته‌شده از هوا به اعماق زیرزمین پمپ شود.

هنگامی که در روده های این آتشفشان خاموش، کلسیم، منیزیم و آهن به دی اکسید کربن ورودی واکنش نشان می دهند و کلسیت، دولومیت و منیزیت را تشکیل می دهند و CO2 را برای همیشه در یک زندان سنگی به دام می اندازند.

انجام آن در آتشفشان Fontanelas در 60 مایلی سواحل پرتغال چندین مزیت دارد. اول، ساختار کوهستانی آتشفشان حفاری در آن را نسبت به سایر پروژه‌های حفاری کربن‌سازی معدنی درجا آسان می‌کند. دوم، بازالت آتشفشانی دارای درصد بالایی از آهن، منیزیم و کلسیم است. ثالثاً نزدیک به ساحل است و هیچ فضایی را در کشور اشغال نمی کند.

ریکاردو پریرا، زمین شناس در مدرسه علوم و فناوری و یکی از نویسندگان این مطالعه NOVA می گوید: “ما می دانیم که اکثر کشورها، از جمله پرتغال، تلاش می کنند تا اقتصاد و فعالیت های انسانی ما را کربن زدایی کنند، این پیامی است که ممکن است یکی از ابزارهای حل مشکل باشد.”.

با استفاده از داده‌های موجود در مورد لایروبی و حفاری انجام شده توسط زلزله‌شناسان و دانشمندانی که در اکتشاف نفت کار می‌کنند، تیم مشترک دانشمندان آمریکایی و پرتغالی که برای انجمن زمین‌شناسی آمریکا منتشر می‌کنند دریافتند که سنگ‌های آتشفشان Fontanelas حاوی سطوح بالایی از کربنات هستند – که نشان می‌دهد این فرآیندها کربن‌سازی درجا قبلاً به‌طور طبیعی رخ می‌داد.

علاوه بر این، سنگ های لایروبی شده 40 درصد متخلخل بودند، به این معنی که فضای زیادی برای تزریق CO2 وجود دارد.

نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که احتمالاً آتشفشان‌های زیردریایی دیگری نیز وجود دارند که کشورها می‌توانند از آنها به عنوان محل دفن CO2 استفاده کنند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *