نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 1:06 ب.ظ

افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی کهگیلویه و بویر احمد

24-2-1402

۰آئین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد و رویداد تانا (توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌ها) با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

آئین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد/ فرزین: ساختمان مرکز نوآوری و فناوری با هزار و 800 متر مربع پذیرای نوآوران و فناوران است / معاون وزیر: مرکز کهگیلویه و بویراحمد متفاوت از سایر استان‌هاست

کبنا ؛

آئین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد و رویداد تانا (توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌ها) با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.
محسن فرزین
_رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد_ در این آئین اظهار داشت: مرکز آزادگان که اکنون افتتاح می‌شود، یک سوله در تملک استانداری هست و استانداری به خاطر حمایت از فناوران و نوآوران به صورت امانی واگذار شده است.
وی ادامه داد: با اینکه 45 درصد پیشرفت داشت، توانستیم ظرف کمتر از ده ماه آن را به اتمام برسانیم.
فرزین با بیان اینکه این مجموعه هزار و 800 متر مربع در دو طبقه است، گفت: دفترهای تحقیق و توسعه شرکا‌های پارکی و مراکز رشد در این مرکز مستقر خواهند شد.
وی اظهار داشت: 25 دفتر تحقیق و توسعه برای پارک، 30 دفتر برای مرکز رشد، 15 میز کاری برای دفتر کارگزاری تخصصی و شتاب‌دهنده‌ها، سه استودیو تولید رسانه‌ای هم، یک فضای کار اشتراکی، و دفتر مالکیت فکری و فن بازار هم اینجا مستقر خواهند شد.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همزمان با افتتاح این مرکز، طرح تانا هم کلید خورده است.
فرزین تصریح کرد: نیازهایی که دستگاه‌های مختلف دارند، در این طرح احصاء می‌شود و با تشکیل هشت کارگروه تخصصی، دستگاه‌ها ی مختلف را دعوت و بیش از 200 نیاز احصاء کردیم.
وی افزود: همزمان این نیاز ها را به فراخوان گذاشتیم و بیش از 120 ایده دریافت کردیم. بعد از یک پالایش اولیه 60 ایده بیرون آمد؛ در نهایت 14 ایده به صورت نهایی انتخاب شد.
وی گفت: امروز قرار است این 14 نفر صاحب ایده ارائه دهند و از بین این 14 ایده، سه ایده انتخاب خواهد شد.
 رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: این مرکز به نام آزادگان مزین شده‌است که نشان از رشادت ها و آزادگی مردمان این دیار دارد. دکتر محسن فرزین گفت: این  مکان در تملک استانداری است و با حمایت مجموعه استانداری به‌صورت امانی در اختیار پارک قرار داده‌شده است.
 وی با اشاره به برنامه‌ریزی فشرده و مطلوب جهت اتمام این پروژه اظهار داشت: با توجه به بودجه اختصاص‌داده‌شده، مبلغ قابل‌توجهی هزینه شد و در کم‌تر از ده ماه از پیشرفت فیزیکی 45 درصد، این پروژه به اتمام رسید.
 فرزین ضمن برشمردن ظرفیت‌های ویژه مرکز نوآوری افزود: این مرکز قابلیت برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت را دارد.
 وی از تدوین آیین‌نامه کشوری طرح تانا در پارک علم فناوری استان خبر داد و تصریح کرد: تمرکز در این مرکز نوآوری بر سرمایه‌های انسانی است که بزرگ‌ترین سرمایه استان منابع انسانی خلاق و مستعد هستند.
در ادامه این آیین سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن تقدیر از تلاش‌های مشترک استانداری استان و پارک علم و فناوری در راه‌اندازی مرکز نوآوری آزادگان یاسوج گفت: زیست‌بوم فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد جوان است و وجه تمایز خاصی با سایر اکوسیستم‌ها دارد. دکتر رضایی فر تصریح کرد: این وجه تمایز به توانمندی‌ها و هویت فرهنگی این منطقه برمی‌گردد.
 وی اذعان داشت: ظرفیت‌های طبیعی استان با رویکردهای فرهنگی ویژه می‌تواند به جزء جدیدی در اکوسیستم فناوری کشور تبدیل شود.
 رضایی فر خواستار تعریف هویت فناورانه منطقه مبتنی بر توسعه پایدار و متوازن زیست‌محیطی شد. وی خاطرنشان ساخت: اداره کل محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه ای جدید و مدون مبتنی بر نیازهای فناورانه استان تدوین نمایند.
رضایی فر اظهار داشت: الزاماً قرار نیست از سایر اکوسیستم‌ها کپی برداری شود و الگویی جدید برای حوزه فناوری استان مبتنی بر ظرفیت‌های بومی و فرهنگی تدوین شود. وی اضافه کرد: قرار دادن محور توسعه براساس هویت‌های فرهنگی و توان‌مندی‌های منطقه نیازمند کار فکری و پشتیبانی فرهنگی است.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به تدوین قانون جهش تولید دانش بنیان و آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در سال گذشته اذعان داشت: در ادامه سیاست‌ها و مأموریت‌های وزارت علوم در راستای بیانات مقام معظم رهبری این آیین‌نامه‌ها و قوانین تدوین شد که ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های ویژه‌ای در توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری دارند.
 وی به فعالان این زیست‌بوم توصیه کرد این مجموعه قوانین در اولویت کار پارک و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
رضایی‌فر همچنین حمایت‌های مالیاتی مندرج در ماده 11قانون جهش دانش بنیان را یادآور شد و خواستار بهره‌برداری بهتر از این قانون شد.
وی در پایان سخنان خویش به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک مجموعه دانشگاهی استان، پارک علم و فناوری استان، معاونت فناوری و سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این تفاهم‌نامه اثرات مثبتی در رفع مشکلات اقتصادی حوزه فناوری داشته باشد.
در ادامه این آئین، از ایده‌های برتر رویداد ناتا قدردانی و سپاسگزاری شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *