نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 2:00 ب.ظ

اتحادیه اروپا می گوید زمانی برای تلف کردن در مورد قانون هوش مصنوعی وجود ندارد

8 مه 2023 -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مارگرته وستاگر، معاون رئیس کمیسیون گفت، در حالی که سیاست گذاران با خطرات ناشی از فناوری نوظهور دست و پنجه نرم می کنند، اتحادیه اروپا باید کار بر روی مقررات هوش مصنوعی (AI) را سرعت بخشد.

وستاگر به خبرنگاران در برلین گفت: “هیچ زمانی برای هدر دادن” برای تصویب قوانین برای کنترل استفاده از هوش مصنوعی وجود ندارد.

کمیسیون اروپا در اوایل سال 2021 پیشنهادهای نظارتی ارائه کرد، اما پیشرفت در این قانون کند بوده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظرات خود را در مورد ایده های کمیسیون در پایان سال 2022 اعلام کردند، در حالی که نمایندگان پارلمان اروپا این موضوع را در کمیته استراسبورگ به رای گیری اولیه خواهند گذاشت.نظر پارلمان باید در یک رای گیری عمومی در ماه ژوئن، قبل از آغاز مذاکرات جدی بین نهادهای اتحادیه اروپا، تایید شود.

وستاگر گفت: “آنچه که من فکر می کنم مهم است سرعت است. ما واقعاً نیاز داریم که قانون خود را اجرا کند.

من واقعاً امیدوارم که بتوانیم اولین جلسه مذاکرات سیاسی را قبل از تابستان برگزار کنیم تا بتوانیم آن را در سال جاری به پایان برسانیم.»

ورود ابزارهای جدید هوش مصنوعی مانند ChatGPT بحث در مورد مقررات را احیا کرده و واکنش دولت ها را برانگیخته است.

ChatGPT می‌تواند مقالات، شعرها و مکالمات را از کوتاه‌ترین اعلان‌ها تولید کند، و ثابت کرده است که می‌تواند در امتحانات سخت قبول شود.اما این نگرانی وجود دارد که توانایی‌های آن می‌تواند منجر به تقلب گسترده در مدارس یا افزایش اطلاعات نادرست در وب شود.

ربات چت تنها زمانی می تواند کار کند که بر روی مجموعه داده های گسترده آموزش دیده باشد و این نگرانی ها را در مورد اینکه سازنده آن OpenAI از کجا داده های خود را دریافت می کند و نحوه مدیریت آن اطلاعات ایجاد می کند.

ایتالیا در ماه مارس به طور موقت این برنامه را به دلیل ادعاهایی که جمع آوری داده ها قوانین حریم خصوصی را نقض می کند ممنوع کرد، در حالی که تنظیم کننده های فرانسوی و آلمانی تحقیقات خود را آغاز کرده اند.

وستاگر گفت: «وقتی نوبت به هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌رسد، قانون هوش مصنوعی (اتحادیه اروپا) را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وستاگر گفت، قانون پیشنهادی “اثبات آینده” است زیرا استفاده از هوش مصنوعی را هدف قرار می دهد، نه فناوری های خاص پشت آن.

پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپا استفاده‌های خاصی مانند «نظارت عمومی» را غیرقانونی می‌داند، در حالی که شرکت‌ها باید برای سایر استفاده‌های «پرخطر» مانند تشخیص چهره، مجوز بگیرند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *