نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:04 ق.ظ

شکل دهی اجزای فولادی با چاپگر سه بعدی: جوشکاری رسوبی در قالب XXL

2 مه 2023 -توسط لیزر Zentrum Hannover e.V.-جزء نمونه تولید شده با جوشکاری رسوبی با جرم حدود 18 کیلوگرم اعمال می شود. اعتبارLZH

تولید قطعات منفرد در مقیاس بزرگ معمولاً یک امر مرتبط با انرژی و مواد فشرده است. در پروژه “XXL3DDruck”، دانشمندان در Laser Zentrum Hannover e.V. (LZH) نیروهای خود را با شرکای خود تلفیق کرده اند تا روشی با منابع کارآمدتر برای تولید اجزای XXL را آزمایش کنند.

برای این منظور، آنها قطعاتی از محفظه جعبه دنده کشتی را با جرم تا سه تن لایه به لایه در یک چاپگر سه بعدی بزرگ با استفاده از فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی به کمک لیزر تولید کردند.

چاپ سه بعدی XXL برای صرفه جویی در انرژی و مواد در تولید

چاپگر XXL با فضای نصب 3×4.5 متر، که به عنوان نمونه اولیه فقط برای اهداف تحقیق و توسعه استفاده می شود، در کارخانه سازنده گیربکس دریایی REINTJES در هاملن قرار دارد. این روش از جوشکاری رسوب قوسی به کمک لیزر، یک روش فرآیند افزایشی با کارایی بالا برای فلزات استفاده می‌کند که به توان جرمی بالایی دست می‌یابد. این روش می تواند تا 3.2 کیلوگرم فولاد در ساعت را با چاپگر اعمال کند.

این فرآیند می‌تواند استفاده از مواد و انرژی را در مقایسه با روش‌های تولید معمولی کاهش دهد: به طور کلاسیک، قالب‌های جداگانه برای اجزای بدنه جعبه‌دنده دریایی ساخته می‌شوند. این مرحله کاری در ساخت افزودنی حذف شده است. در مواد و وزن نیز می توان صرفه جویی کرد، زیرا اجزا را می توان به طور متفاوتی طراحی و ساخت- برای مثال با دیوارهای توخالی. جوشکاری رسوب قوس به کمک لیزر همچنین می‌تواند الزامات طراحی فردی، جزئی و خاص مشتری را اجرا کند.

چاپ XXL باعث صرفه جویی در منابع در طول تولید و بعداً در طول عملیات کشتی می شود – اگر مواد کمتری استفاده شود، کشتی باید جرم کمتری را شتاب دهد و بنابراین به سوخت کمتری نیز نیاز دارد.

بخشی از محفظه گیربکس کشتی که در حال حاضر هنوز در حال ساخت است، به عنوان نمایشگر عمل می کند. از طریق ساخت افزودنی، شرکت کنندگان پروژه مایلند وزن بدنه جعبه دنده کشتی را چندین تن کاهش دهند. هدف بلندمدت تولید کاهش زمان ساخت و تهیه و همچنین صرفه جویی در مواد اولیه مانند فولاد با کاهش مقدار مواد مصرفی در هر بخش است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *