نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:58 ب.ظ

دانمارک کشور اروپایی سبز ماه به انتخاب یورونیوز

دانمارک پیشرو در زمینه انرژی های تجدیدپذیر است. – کپی رایت Jens Dresling/Polfoto فایل از طریق AP، توسط Angela Symons • 30/04/2023 –

این کشور اسکاندیناوی در حال پیشروی در مسیر صفر خالص است.در سراسر اروپا، کشورها به سوی یک هدف مشترک رقابت می کنند: جلوگیری از بحران های آب و هوایی و طبیعت.

منابع متنوع، رهبری سیاسی و ثروت به این معنی است که مسیر رسیدن به صفر خالص برای همه متفاوت است. اما نگاه کردن به نمونه‌های مثبت در این قاره می‌تواند به الهام بخشیدن و فشار به کشورهای ما برای پیروی از آن کمک کند.

ماه گذشته، ما تصمیم آلبانی را برای محافظت از یکی از ارزشمندترین ویژگی های آن، رودخانه Vjosa، با اعلام پارک ملی جشن گرفتیم.در این ماه، دانمارک را به خاطر نقش مستمر آن به عنوان رهبر سبز در اتحادیه اروپا تقویت می کنیم.

در اینجا دلیل اینکه دانمارک کشور سبز ما در ماه آوریل است ذکر شده است .

دانمارک پیشرو در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.جای تعجب نیست که دانمارک به عنوان یکی از سبزترین کشورهای اروپا در رادار ما قرار دارد.این کشور اسکاندیناوی در رتبه بندی هایی مانند شاخص عملکرد تغییر آب و هوا (CCPI) و شاخص عملکرد زیست محیطی ییل پیشتاز است.

براساس گزارش جدید اندیشکده انرژی Ember، دانمارک در سال گذشته بالاترین سهم انرژی های تجدیدپذیر – بیش از 60 درصد – را در ترکیب برق خود از بین 78 کشور مختلف مورد مطالعه داشت.

این کشور متعهد به کاهش ۷۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای خود تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطوح سال ۱۹۹۰ است که هدفی بسیار جاه‌طلبانه‌تر از هدف ۵۵ درصدی اتحادیه اروپا است.

     دانمارک چه پروژه های زیست محیطی مثبت دیگری در دست اقدام دارد؟

دانمارک قصد دارد تا انرژی باد در دریای خود را دو برابر کند و ظرفیت خود را تقریباً 5 برابر افزایش دهد و برق سبزی معادل بیش از 10 میلیون خانه تامین کند.

ماه گذشته، این کشور همچنین اعلام کرد که در حال کار بر روی یک خط لوله فرامرزی برای تامین هیدروژن سبز آلمان تا سال 2028 است.و روحیه همکاری دانمارک بسیار فراتر از مرزهای اروپا است.

این کشور یکی از معدود کشورهایی است که از هدف سازمان ملل برای اعطای 0.7 درصد از درآمد ناخالص ملی به عنوان کمک خارجی برای کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی عبور کرده است.

در سال 2022، این کشور اولین کشوری بود که به کشورهای در حال توسعه برای ضرر و زیان متعهد شد و 100 میلیون کرون کرون (13.5 میلیون یورو) را برای این امر تعهد کرد.امسال دانمارک همچنین به هند کمک می کند تا رودخانه آلوده گنگ را از طریق یک پروژه تصفیه آب پاک کند.

دانمارک کجا عقب افتاده است؟

البته هیچ ملتی کامل نیست. بر اساس CCPI، دانمارک علیرغم اعتبار قوی آب و هوایی خود، همچنان برای محدود کردن گرمایش زمین به هدف توافق پاریس 1.5 درجه سانتیگراد تلاش خواهد کرد.

گزارش آوریل توسط اندیشکده بریتانیایی New Economics Foundations چشم انداز مثبت تری ارائه می دهد. دانمارک را در میان چهار کشور – از جمله ایرلند، سوئد و لتونی – قرار داد که از نظر مالی در مسیر حفظ هدف قرار دارند.

گزارش سال 2023 شورای دانمارک در مورد تغییرات آب و هوا نیز نگرانی‌هایی را در مورد هدف سال 2030 این کشور با انتشار گازهای گلخانه‌ای که نگرانی خاصی دارد، ایجاد کرد.

با این حال، اینها به زودی می توانند هدف مالیات انتشار جدید قرار گیرند، مشابه مالیات CO2 که دانمارک در ژوئن گذشته بر صنایع سنگین کربن اعمال کرد. مالیات پیشنهادی برای سفرهای هوایی می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را بیشتر محدود کند.

این گزارش همچنین این سوال را مطرح می‌کند که آیا کشور برای دستیابی به اهداف خود به شدت به جذب و ذخیره کربن متکی است، زیرا ممکن است این فناوری تا سال 2030 در مقیاس بزرگ اجرا نشود.

دولت جدید این کشور که در ماه دسامبر تشکیل شد، به نظر می رسد که هدف صفر خالص کشور را از سال 2050 تا 2045 پیش برده است.

https://www.euronews.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *