نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:23 ق.ظ

اتحادیه اروپا با افزایش سوخت سبز برای هوانوردی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای موافقت کرد

26 آوریل 2023 -توسط ساموئل پترکوین-هواپیماها در فرودگاه شارل دوگل پاریس، در روسی، نزدیک پاریس، جمعه، 17 مه 2019، روی آسفالت پارک شده اند.

قوانین جدیدی که خطوط هوایی را ملزم به استفاده از سوخت های پایدارتر در سراسر اتحادیه اروپا می کند، توسط مذاکره کنندگان کشورهای عضو و پارلمان اتحادیه اروپا در تلاش برای کمک به کربن زدایی این بخش به تصویب رسیده است.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه، گفت که توافقی که کشورهای عضو و پارلمان اروپا به دست آورده‌اند، از تامین‌کنندگان می‌خواهد که سوخت‌های پایدار هوانوردی را با نفت سفید در مقادیر رو به رشد از سال 2025 ترکیب کنند.

کمیسیون گفت انتظار می رود این اقدام تا سال 2050 انتشار کربن هواپیما را در مقایسه با “سناریوی “عدم اقدام” به میزان دو سوم کاهش دهد و با کاهش انتشار غیر CO2، مزایای آب و هوا و کیفیت هوا را فراهم کند.

به گفته کمیسیون، بخش هوانوردی 13.9 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می‌دهد که آن را به دومین منبع بزرگ انتشار گازهای گلخانه‌ای در این بخش پس از حمل‌ونقل جاده‌ای تبدیل می‌کند. اگر هوانوردی جهانی معادل یک کشور بود، در رده 10 شرکت کننده اول قرار می گرفت.

این توافقنامه سیاسی بخشی از بسته “مناسب برای 55” اتحادیه اروپا است که هدف آن کاهش انتشار گازهایی است که باعث گرم شدن کره زمین تا سال 2030 حداقل 55 درصد می شود.

اتحادیه اروپا همچنین هدف خود را برای رسیدن به بی طرفی آب و هوا تا سال 2050 تعیین کرده است. این اتحادیه می گوید که برای دستیابی به این هدف باید انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل را 90 درصد در مقایسه با سطوح سال 1990 کاهش دهد.

فرانس تیمرمنز، کمیسر اتحادیه اروپا مسئول قرارداد سبز اروپا، گفت: اتحادیه اروپا با اقدامات لازم برای دستیابی به اهداف اقلیمی 2030 و 2050، همه بخش ها را در مسیر بی طرفی آب و هوا قرار می دهد. اتحادیه اروپا آماده پرواز به سوی آینده ای پایدارتر برای هوانوردی است.

با وجود کاهش در طول همه گیری COVID-19، انتظار می رود انتشار گازهای گلخانه ای از بخش هوانوردی همچنان به رشد خود ادامه دهد. بر اساس داده های اتحادیه اروپا، آنها «به طور متوسط 5 درصد از سال به سال بین سال های 2013 و 2019 افزایش یافته اند.

بر اساس این قرارداد، حداقل 2 درصد از تمام سوخت های عرضه شده در فرودگاه ها از سال 2025 باید پایدار باشد و این سهم تا اواسط قرن به 70 درصد برسد.

کمیسیون گفت: “ترکیب جدید سوخت جت اتحادیه اروپا باید حاوی حداقل سهمی از مدرن ترین و دوستدار محیط زیست ترین سوخت های مصنوعی باشد که با گذشت زمان افزایش می یابد.”

این توافق اکنون برای اجرایی شدن تنها به تایید رسمی قانونگذاران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو نیاز دارد.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *