نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:28 ق.ظ

چگونه صنعت تولید می تواند به رسیدن به صفر خالص کمک کند

 ارسال شده در 24 آوریل 2023 توسط The Manufacturer

برنامه‌های صفر خالص دولت بریتانیا بسیار بلندپروازانه هستند و بازنگری‌هایی در حال انجام است. با اختصاص 34.8 میلیون پوند برای کمک به کربن زدایی صنایع انرژی بر، منتقدان می گویند هنوز کارهای بیشتری می توان انجام داد.

در اینجا سه زمینه کلیدی وجود دارد که تولید کنندگان می توانند کربن زدایی کنند:

تولید در خشکی

Onshoring منبع یابی و تولید کالا از کشور مبدا شرکت است. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به دنبال تولید خارج از کشور هستند، تولید در خشکی مزایای متعددی دارد.

در طول همه‌گیری COVID-19، نیاز به یک زنجیره تامین ایمن که هم انعطاف‌پذیر و هم چابک باشد، آشکار شد. با تولید در کشور خود، با زمان تحویل بسیار کوتاه‌تر، کاهش تأخیر به دلیل انتظار حمل و نقل جهانی و ترخیص کالا از گمرک مواجه می‌شوید. عدم اتکا به بازارهای بی ثبات که می توانند با اختلالات جهانی مواجه شوند، شرکت ها را در موقعیت عالی برای سازگاری با تغییرات قرار می دهد.

یکی دیگر از مزایای کلیدی تولید در خشکی، پایداری حذف منابع جهانی است. این امر تأثیر زیست محیطی تولید را کاهش می دهد زیرا فاصله بین تأمین کنندگان و نقاط نهایی ورود آنها کاهش یافته است. با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تولید نزدیک‌تر به خانه، می‌توانیم به پیروزی در نبرد برای صفر خالص نزدیک‌تر شویم.

ساخت دایره ای

تولید و ساخت دایره ای بر تولید مجدد محصولات موجود برای افزایش عمر محصول، جلوگیری از ضایعات و مصرف بیش از حد تمرکز دارد. سپس محصول می تواند توسط مشتری فعلی استفاده شود یا به مشتری جدید فروخته شود. با استفاده از این مدل، تولید خشکی را نیز تشویق می‌کنید زیرا مشتریان محصولات را مستقیماً به شرکت شما ارسال می‌کنند تا دوباره تولید شوند.

تحقیقات بنیاد الن مک آرتور ادعا می کند که 45 درصد از انتشار CO2 را می توان با تغییر روش تولید و استفاده از کالاها کنترل کرد. این نه تنها انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، بلکه یک مزیت رقابتی نیز ایجاد می کند زیرا مشتریان می توانند از طریق تولید مجدد به جای خرید یک محصول جدید، در هزینه خود صرفه جویی کنند.

تقاضا برای مواد جدید فشار قابل توجهی بر محیط زیست وارد می کند و شرکت ها برای همگام شدن با تقاضا، آلاینده های بیشتری تولید می کنند. تولید دایره ای شرکت ها را قادر می سازد تا این تقاضا را 50 تا 98 درصد کاهش دهند. علاوه بر این، انرژی مورد نیاز برای تولید مجدد محصولات اغلب تا 90٪ کمتر از زمانی است که از ابتدا با مواد خام تولید می شود.

تولید ناب

تولید ناب توسط تویوتا توسعه داده شد که می خواست با کاهش ضایعات و افزایش بهره وری، فرآیندهای تولید خود را ساده کند. ایده تولید ناب بر کاهش حمل و نقل غیر ضروری (باقی ماندن در خشکی)، کاهش موجودی، تولید بیش از حد و فرآیندهای اضافی تمرکز دارد. تولید ناب ضروری است، زیرا با افزایش زنجیره تامین جهانی، فرصت‌ها برای زباله‌های انبار بیشتر از همیشه است. با تمرکز بر حذف فرآیندهای تولید، نه تنها می‌توانیم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم، بلکه می‌توانیم انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم و به اهداف صفر خالص نزدیک‌تر شویم.

در CP Cases، قاب‌های تجهیزات حفاظتی برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی دارای درج فوم هستند. برای کاهش ضایعات، قراردادی را با Ramfoam امضا کرده‌ایم تا آنها زباله‌های فوم را به صورت رایگان جمع‌آوری کنند. این امر ضایعات کف را که به محل دفن زباله می رود تا حدود 90 درصد کاهش می دهد. فوم زباله سپس به فنلاند فرستاده می شود و در آنجا آسیاب می شود و به عنوان لایه پایه در زمین های فوتبال 5G استفاده می شود. حتی تغییرات کوچکی مانند این می‌تواند به میزان قابل توجهی زباله‌های وارد شده به محل‌های دفن زباله را کاهش دهد و به کاهش بیشتر این انتشارات کمک کند.

در حالی که راه رسیدن به صفر خالص طولانی است، تولیدکنندگان می توانند تغییرات کوچکی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به اهداف دولت ایجاد کنند. نه تنها اهداف برآورده می‌شوند، بلکه شرکت‌ها می‌توانند خود را بالاتر از رقبا قرار دهند و در موقعیت بهتری برای گذار به آینده سبزتر قرار بگیرند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *