نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:01 ق.ظ

نقش راه حل های مبتنی بر ابر در عملیات مهندسی مدرن

ارسال شده در 18 آوریل 2023 توسط The Manufacturer-مهندسان زن و مرد فناوری اطلاعات در حال بحث درباره جزئیات فنی در یک مرکز داده

با توجه به روز جهانی مهندسی برای توسعه پایدار (WED) امسال، یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در دنیای مهندسی که ارزش برجسته‌سازی دارد، تکامل راه‌حل‌های ابری و اینکه چگونه مهندسان را قادر می‌سازد تا پروژه‌ها را سریع‌تر، ایمن‌تر و کم هزینه‌تر ،  موثر و حتی پایدارتر تحویل دهند، است..

از آنجایی که سازمان‌ها همچنان با چالش‌های مدیریت داده‌ای رو به رشد مواجه هستند – مانند سیاست‌های ضعیف حاکمیت داده و کمبود تخصص داخلی – رهبران توانسته‌اند برای ارائه راه‌حل‌هایی که می‌تواند به مهندسان برای غلبه بر این چالش‌ها کمک کند، به Cloud مراجعه کنند.

با این حال، با افزایش پیچیدگی پروژه، مارپیچ رشد داده ها و با افزایش رقابت، تکامل خدمات ابر ترکیبی برای کمک به رفع مشکلات مورد نیاز است. سازمان‌ها به قابلیت‌ها، خدمات و ابزارهایی نیاز دارند که مجموعه‌ای مشترک از ویژگی‌های مدیریت داده را در منابع داخلی و ابری به آن‌ها بدهد، در نتیجه عملیات را ساده‌تر می‌کند تا فناوری اطلاعات بتواند مهندسین را قادر سازد تا اولویت‌های استراتژیک کسب‌وکار را به جای تبدیل شدن به یک بار انجام دهند.

برای سازمان‌هایی که مایل به انجام عملیات مهندسی بی‌وقفه در داخل محل و محیط‌های ابری هستند، حیاتی است که خدمات عملیاتی ابر ترکیبی رایج برای ارائه امنیت، پایداری بهتر و برای بهبود زمان ورود به بازار و در عین حال کاهش هزینه‌های ارائه آن طراحی شده باشند.

ایجاد و ایمن سازی یک پایگاه داده ترکیبی چند ابری

با توجه به شتاب سریع تحول دیجیتال در چند سال گذشته، اکثر سازمان‌ها در حال حاضر به سمت مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر داده در حال تکامل هستند.

پشتوانه این تحول نیاز به حداکثر کردن استفاده از داده ها است. در نتیجه، قابلیت دسترسی به داده ها، محل ذخیره سازی، هزینه، امنیت و قابلیت های حفاظتی برای عملیات مهندسی روزانه حیاتی شده است. به همین دلیل، تصمیمات مربوط به زیرساخت های فناوری اطلاعات دیگر تنها به مدیران فناوری اطلاعات مربوط نمی شود، بلکه بر متخصصان برنامه های مهندسی و طراحی نیز تأثیر می گذارد. مهندسی و DevOps در حال برخورد هستند!

بنابراین، برای ایجاد و ایمن سازی یک پایگاه داده ترکیبی چند ابری در این دوره جدید، به سرویسی نیاز است که هم انعطاف پذیر، هم خودکار و هم مقرون به صرفه باشد تا اطمینان حاصل شود که نتایج قابل پیش بینی و سازگار هستند – اتوماسیون، هماهنگ سازی و سلف سرویس ویژگی های کلیدی هستند که باید گنجانده شود!

اینجاست که داشتن یک راه‌حل مدیریت داده‌های سازمانی چند ابری ترکیبی ضروری است، به تسریع نتایج کسب‌وکار کمک می‌کند، در برابر قطعی‌ها محافظت می‌کند و حتی در صورت وقوع، بازیابی سریع را ممکن می‌سازد.

این راه حل همچنین باید از مالکیت معنوی شرکت با امنیت داده های داخلی چند ابری ترکیبی و محافظت خودکار باج افزار دفاع کند. ما امروز نیز نمی توانیم پایداری را فراموش کنیم. یک تمرکز مهندسی برتر و یک راه حل منحصر به فرد مدیریت داده های سازمانی چند ابری ترکیبی نیز می تواند به رفع آن کمک کند.

ابر هیبریدی پیشرفته پیچیدگی فناوری اطلاعات را حل می کند

سرویس‌های ابری ترکیبی پیشرفته را می‌توان با پایه‌ای قوی ساخت که پذیرش کسب‌وکار را که مدیریت داده‌ها را به هر روشی که هر سازمان مناسب می‌داند، تسهیل می‌کند.

علاوه بر این، سازمان‌ها باید به دنبال قابلیت‌های مدیریت داده باشند که با پشتیبانی از پروتکل‌ها و انواع داده‌های متعدد، انعطاف‌پذیری بیشتری را ممکن می‌سازد، در حالی که به مدیران این امکان را می‌دهد تا نیازهای ذخیره‌سازی داده‌های خود را بدون ایجاد اختلال در عملیات مهندسی، افزایش یا کاهش دهند.

سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های مدیریت داده‌های مناسب به سازمان‌ها این قابلیت را می‌دهد که ادغام‌های کارآمد و یکپارچه با ابرهای عمومی و خصوصی را انجام دهند – که جریان آسان داده‌ها را بین محیط‌های داخلی و ابری امکان‌پذیر می‌سازد.

نقش داده ها در عملیات مهندسی مدرن

در دنیای دیجیتال ما، حجم عظیمی از داده ها ایجاد، ضبط، کپی و مصرف می شوند. در حال حاضر تخمین زده می شود که تولید داده های جهانی تا سال 2025 به بیش از 180 زتابایت افزایش یابد.بنابراین جای تعجب نیست که حجم فزاینده داده ای که توسط کسب و کارها تولید می شود، برای مدیریت و محافظت از همیشه چالش برانگیزتر شده است.

اما برای اینکه مهندسان کارآمد کار کنند، فرآیند مدیریت داده ها باید ساده شود. ارائه یک راه حل جامع مدیریت داده که برای محیط های چند ابری ترکیبی مدرن بهینه شده است، پروژه های مهندسی در مقیاس بزرگ را قادر می سازد تا یکپارچه پیش بروند.

با راه‌حل‌های ترکیبی مدیریت داده‌های چند ابری که اطمینان حاصل می‌کند داده‌ها در صورت نیاز در دسترس هستند، به رهبران این امکان را می‌دهد تا بینش‌هایی را در زمان واقعی ایجاد کرده و بر اساس آن عمل کنند و بر نتایج کسب‌وکار تأثیر مثبت بگذارند. در نهایت مهندسین را قادر می سازد تا بر نوآوری و دستیابی به اهداف تجاری تمرکز کنند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *