نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 9:29 ق.ظ

ردیابی سریع یکی از با کیفیت ترین پروژه های گرافیت در جهان

18 آوریل 2023

GreenRoc Mining یک منبع جدید استخراج شده از گرافیت با کیفیت بالا برای رفع کمبود عرضه حیاتی بازار باتری خودروهای الکتریکی (EV) که به سرعت در حال رشد است، دارد.

GreenRoc Mining (AIM:GROC) یک شرکت توسعه‌ای در لندن است که برنامه‌های بزرگی برای سال 2023 دارد. با موفقیت پروژه گل سرسبد گرافیت Amitsoq خود را در جنوب گرینلند به‌عنوان یکی از ذخایر گرافیت با درجه بالا در جهان و مسلماً بهترین در اروپا تأسیس کرد. ، اکنون تمرکز بر اثبات پتانسیل تجاری آن و پیگیری سریع پروژه برای توسعه معدن است، که یک منبع جدید و مسئولانه استخراج شده از گرافیت با کیفیت بالا برای تولید کنندگان باتری های EV تشنه مواد خام ایجاد می کند.

موقعیت استراتژیک در گرینلند

موقعیت استراتژیک GreenRoc در گرینلند فرصتی چند بازاری برای هدف قرار دادن مشتریان اروپایی و آمریکای شمالی فراهم می کند. گرینلند یک حوزه معدنی استراتژیک و پایدار با چارچوب نظارتی شفاف و ذخایر غنی از مواد معدنی در سطح جهانی است. استراتژی معدنی گرینلند بر تقویت بخش منابع معدنی و فعالیت های شرکتی در بخش معدن گرینلند از طریق بهبود شرایط دارندگان مجوز (شرکت های معدنی) متمرکز است و در عین حال منافع گرینلند از ابتکارات جدید را از نظر مشاغل جدید، افزایش درآمد، مهارت ها و دانش صنعت به حداکثر می رساند.

پروژه شاخص GreenRoc، Amitsoq، در منطقه Nanortalik در جنوب گرینلند واقع شده است. این یکی از با کیفیت ترین ذخایر گرافیت پوسته پوسته در جهان در نظر گرفته می شود. از زمانی که GreenRoc در سپتامبر 2021 در بازار AIM بورس لندن فهرست شد، روی پیشبرد دارایی به توسعه معدن کار می کند تا پتانسیل ارزش قابل توجه خود را باز کند، از جمله یک برنامه حفاری موفق در سال 2022 که نمرات استثنایی بیشتری را به ارمغان آورد.

داده‌های حفاری 2022 به‌عنوان مبنای برآورد منابع معدنی به‌روز شده استفاده و در ژانویه 2023 منتشر شد. تخمین منابع معدنی جدید منتشر شده در سال 2023 (2023 MRE) منبعی با تناژ تقریباً سه برابر برآورد منابع معدنی 2022 (2022 MRE) را نشان می‌دهد. ، با افزایش گرافیت حاوی حدود 180٪ (3.08 Mt) نسبت به MRE 2022. MRE 2023 شامل کل منبع JORC استنباط‌شده، نشان‌داده‌شده و اندازه‌گیری شده برای ذخایر جزیره آمیتسوق 23.05 میلیون تن (Mt) با عیار متوسط 20.41 درصد کربن گرافیتی است که محتوای کل گرافیت 4.71 میلیون تن را نشان می‌دهد. منبع موجود در MRE 2023 اکنون در دسته‌های اندازه‌گیری و مشخص‌شده بالاتر قرار می‌گیرد، و هر دو دسته اکنون حاکی از افزایش مهم اطمینان در مورد اندازه و درجه منبع معدنی Amitsoq است. این افزایش در تخمین منابع معدنی اعتبار قابل توجهی از مبانی پروژه است زیرا GreenRoc به سمت پیشرفت مرحله توسعه معدن حرکت می کند.

این منبع در دو لایه میزبانی می شود – لایه گرافیت بالایی (UGL) و لایه گرافیت پایینی (LGL) – که هر دو دارای درجه های برجسته گرافیت هستند. LGL اصلی 16.88 Mt، با درجه 21.51٪ برای 3.634 Mt گرافیت حاوی، بیش از 77٪ از کل منبع را تشکیل می دهد. برای زمینه، ذخایر با منابع منطبق بر 20% دارای عیار گرافیت کمیاب است، با میانگین عیار جهانی منابع گرافیت طبق S&P Global فقط 8.45% است.

ثبات نمرات بسیار بالا زیربنای کیفیت پروژه Amitsoq و پتانسیل آن برای تولید کننده گرافیت قابل توجه است.

سفر گرافیت Amitsoq به بازار

از نظر تجاری‌سازی، میکرونیزه‌سازی مستقل و آزمایش کروی‌سازی اخیر ثابت کرده است که گرافیت Amitsoq را می‌توان به راحتی به گرافیت با کیفیت آند با عیار بالا، که در غیر این صورت به عنوان گرافیت کروی شناخته می‌شود، ارتقا داد. خلوص بیش از 99.95 درصد گرافیت اسفرونی شده با ورودی و پردازش نسبتاً کمی انرژی و با استفاده از روش خالص سازی قلیایی ملایم تر در مقایسه با استانداردهای صنعتی اسید هیدروفلوئوریک به دست آمده است که هزینه های تولید آتی و تعهدات پایداری را تضمین می کند. گرافیت کروی یک ماده خام کلیدی در ساخت خودروهای برقی است، زیرا به عنوان ماده آند در باتری های EV استفاده می شود. بخش آند سریعترین بازار در حال رشد برای مواد معدنی است، بنابراین این نتایج قابل توجه است.

این ماده معدنی نقشی کلیدی در انتقال به خالص صفر کربن ایفا می‌کند، که نشان می‌دهد نیاز روزافزون و حیاتی به گرافیت تولید شده در داخل کشور و با مسئولیت‌پذیری در بازارهای خودروهای برقی اروپا و آمریکای شمالی وجود خواهد داشت. گرافیت کروی در حال حاضر فقط در چین تولید می شود و بنچمارک Mineral Intelligence تخمین می زند که نزدیک به 100 معدن گرافیت جدید (هر کدام با 50000 تن تولید سالانه گرافیت) تا سال 2035 برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مورد نیاز است. GreenRoc در موقعیت خوبی قرار دارد تا یکی از این ارائه دهندگان باشد، با موقعیت استراتژیک گرینلند که به لطف نزدیک بودن به بازارهای اروپا و آمریکای شمالی، مزیت رقابتی قابل توجهی را به همراه دارد، که به لطف کاهش نیاز حمل و نقل، مزیت های هزینه و زیست محیطی مطلوبی را ایجاد می کند. GreenRoc بر روی ردیابی سریع توسعه Amitsoq به یک معدن تولیدی در کوتاه ترین زمان ممکن برای رسیدن به این هدف متمرکز شده است.

هدف گذاری شده است که تولید در سال 2027 آغاز شود و با توجه به اینکه امنیت عرضه مورد توجه کاربران نهایی است، GreenRoc در حال بررسی ساخت یک کارخانه فرآوری در اروپا برای تولید گرافیت کروی برای آند باتری EV به طور مستقیم از منبع گرافیت Amitsoq خود است.

تیم مدیریتی قوی

هیئت مدیره و تیم مدیریت ماهر این استراتژی و توسعه را به جلو هدایت می کنند و مدیر عامل شرکت دکتر استفان برنشتاین در راس آن قرار دارد. دکتر برنشتاین یک زمین شناس باتجربه دانمارکی با بیش از 30 سال تجربه در بخش معدن گرینلند و دانش و درک قوی از کشور و ثروت معدنی آن است. قبل از پیوستن به GreenRoc، او مسئول حمایت از بهره برداری پایدار از مواد خام در گرینلند به عنوان رئیس بخش نقشه برداری و منابع معدنی در GEUS، مرکز زمین شناسی دانمارک و گرینلند بود. بر این اساس، او درک خوبی از بخش معدن کشور به ارمغان می آورد، که بدون شک GreenRoc را در جای خوبی برای توسعه آینده قرار می دهد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *