نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 3:05 ب.ظ

چه چیزی، چرا و چگونگی برون سپاری فناوری اطلاعات

نوشته شده توسط مهر اون نساء- 10 فوریه 2021-کابین اداری سیاه و سفید

جهانی شدن جهان ما را قادر ساخته تا مرزهایی را که قبلاً ناشناخته بود کشف کنیم. به طور مشابه، دنیای توسعه نرم‌افزار در چند دهه اخیر دستخوش تغییرات قابل‌توجهی شده است، به‌ویژه در مورد برون‌سپاری فناوری اطلاعات و/یا انتخاب بین توسعه محصول داخلی یا برون‌سپاری.

برون سپاری فناوری اطلاعات  پروژه شما چیست؟

 برون سپاری فناوری اطلاعات به استخدام مهارت ها و منابع فنی از خارج از سازمان برای ارائه خدمات یا توسعه محصول خود اشاره دارد. چرا برون سپاری فناوری اطلاعات انجام می شود؟ برون سپاری فناوری اطلاعات مزایای زیادی دارد. برون سپاری فناوری اطلاعات قابلیت های سازمانی را فراهم می کند و/یا هزینه های توسعه را کاهش می دهد.

به عنوان مثال، شما یک ارائه دهنده خدمات رسانه ای جهانی هستید اما زیرساخت پشتیبان برای پشتیبانی از داده های خود ندارید. شما می توانید آن را برون سپاری کنید – مانند Spotify! همانطور که در The Whats And Whys Of Cloud Services ذکر شد، رهبران جهانی از خدمات ابری استفاده کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که از داده های آنها به طور یکپارچه پشتیبان گیری شده و در دستان امن به دست می آیند. سایر خدماتی که برون سپاری برای آنها انجام می شود عبارتند از:

  • توسعه نرم افزار از همه نوع.
  • مخابرات.
  • مدیریت و توسعه پایگاه داده
  • پشتیبان‌گیری از سیست در صورت بروز بلایا

این سرویس‌ها مدیریت می‌کنند و می‌توانند علاوه بر بخش IT داخلی به‌عنوان پشتیبانی IT با منبع مشترک باشند. امکانات برون سپاری فناوری اطلاعات، مانند هر چیز دیگری که فناوری اطلاعات ارتباط دارد، بی پایان است.

انواع برون سپاری فناوری اطلاعات

برون سپاری فرآیند کسب و کار یا پشتیبانی فنی

یک فرآیند تجاری می تواند میز کمک، خدمات حسابداری و مالی یا حتی خدمات مرکز تماس باشد. این خدمات پس از رفع موانع زبانی و تفاوت‌های زمانی به کشورهای سراسر جهان منتقل می‌شوند تا کار را با نرخ‌های پایین و شبانه‌روز انجام دهند! برای مثال، اگر سیستم مدیریت موجودی خود را علیرغم تهدیدهایی که ممکن است بر غول خرده فروشی آمازون منعکس می کند، برون سپاری کنید،. اما با انجام این کار، شرکت زمان و پول کمتری را صرف برون سپاری نسبت به نگهداری موجودی و صرفه جویی در دلارهای عمده می کند!

برون سپاری زیرساخت و فناوری

شرکت ها یا حتی افرادی که می خواهند سفری کارآفرینانه را آغاز کنند، برون سپاری را به عنوان یک راه قطعی در نظر می گیرند. این امر به این واقعیت مربوط می شود که جمع آوری یک تیم و تأمین آنها در مقایسه با استخدام یک شرکت برون سپاری معتبر در خارج از کشور بسیار پرهزینه تر و مستلزم تلاش است و به آنها اجازه می دهد تا بار اصلی را تحمل کنند.

برون سپاری فراساحلی چیست؟

برون سپاری فراساحلی به استخدام منابع انسانی از یک کشور دیگر اشاره دارد. اغلب این امر برای رسیدن به نسبت طلایی مهارت و هزینه است. بخش عمده‌ای از بازار آسیایی که برای این خدمات استخدام شده‌اند، به دلیل هزینه‌های کم نیروی کار و طیف وسیعی از تخصص‌هایی که کارگران در ازای کسری از دستمزدی که یک کارگر در اروپا یا ایالات متحده دریافت می‌کند، ارائه می‌دهند.

یکی از بزرگترین نمونه های برون سپاری خارج از کشور نایک است. آنها هیچ واحد تولیدی برای خود ندارند. درعوض، غول پوشاک ورزشی تولید را به ویتنام، فیلیپین، چین، اندونزی، تایوان و غیره برون سپاری می کند. این به همراه زنجیره تامین کارآمد آنها، ثابت کرده است که بهترین شیوه صنعت است و نایک حدود 47 درصد از سهم بازار را بدون نیاز به رفتن  به مکانهای فیزیکی به دست آورده است.

غول‌هایی مانند این‌ها نه تنها از صرفه‌جویی در هزینه‌ها سود می‌برند، بلکه کسب‌وکارشان شبانه‌روز فعال باقی می‌ماند. این کارایی را افزایش می‌دهد و همچنین دیدگاه‌های جدیدتر و استعدادهای بهتر را از سراسر جهان در کشتی به ارمغان می‌آورد.

شرکت های فراساحلی

این شرکتها اغلب به دلیل غیرقانونی بودن اشتباه گرفته می‌شوند، شرکت‌های برون‌ساحلی نعمتی هستند و حتما قانونی! فرض کنید شرکتی هستید که در کشور A فعالیت می‌کنید. شما اجازه می‌دهید یک ساختار تجاری در یک کشور خارج از منطقه ای که سهامداران شرکت در آن هستند ایجاد کنید. این می تواند فرآیندهای عمومی تجاری یا حتی یک واحد تولیدی باشد. اما اصلا چرا یک شرکت برون مرزی بسازیم؟ دو دلیل: نرخ مالیات شرکتی پایین و نیروی کار ارزان تر.

در هر کسب و کاری، هدف به کسب درآمد بیشتر یا پس انداز بیشتر می شود. شرکت های دریایی به شما اجازه می دهند هر دو را انجام دهید! با نیروی کار ارزان، تولید بیشتر در شبانه روز با نرخ های پایین انجام می شود. علاوه بر این، اگر به کشوری با مالیات شرکتی پایین بروید، در آنجا نیز تخفیف دریافت خواهید کرد. این یک برد-برد است!

این نه تنها از نظر مالی امکان پذیر است، بلکه منجر به بهبود بشریت می شود. کسب استعدادهای ماهر از سراسر جهان منجر به استفاده از منابع انسانی ارزشمند می شود که در نهایت به نفع آنچه در ریشه دهکده جهانی ما است: مردم به عنوان مزایای برون سپاری

  • استعدادهای مورد نیاز خود را دستی انتخاب کنید: برون سپاری مرزها را برای استخدام کنندگان باز می کند تا به دنبال مجموعه مناسبی از مهارت های مورد نیاز خود باشند. هیچ مکانی خیلی دور نیست. تا زمانی که منبعی که استخدام می کنید با نقاط قوت سازمانی شما مطابقت داشته باشد. MilestoneZero پس از همکاری با شرکت‌هایی از سراسر جهان، این فرصت را داشته است که این افق را به خوبی بررسی کند و ما همیشه در جستجوی ایده‌های هیجان‌انگیزتر برای زنده کردن هستیم.
  • صرفه جویی در پول: چه شرکت های خارج از کشور یا منابع برون سپاری. اگر در خشکی (در داخل کشورتان) استخدام کنید، همیشه هزینه های اضافی وجود دارد.

چرا شرکت ها نباید برون سپاری کنند؟

بله، همیشه طرف دیگر ماجرا وجود دارد. همکاری از راه دور و موانع زبانی اغلب بهترین برنامه ها را از بین برده است. تصور کنید که در ساعات ابتدایی شب بیدار می‌مانید و سعی می‌کنید با یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار از آن طرف دنیا که به زبان شما خیلی روان صحبت نمی‌کند یا اصلاً صحبت نمی‌کند، ارتباط برقرار کنید! این می تواند کمی دردناک باشد.

شرکت ها اغلب برون سپاری را انتخاب می کنند زیرا هزینه کمتری نسبت به توسعه همان قابلیت ها در سازمان شما دارد. آنها به جای استخدام دائمی تیمی از توسعه دهندگان، کار را به شرکت های سراسر جهان برون سپاری می کنند تا آن را با هزینه کمتری انجام دهند. اما اغلب این تخمین ها اشتباه محاسبه می شوند.

شرکت‌ها برای مزایای کوتاه‌مدت برون‌سپاری از طریق کاهش تعداد تلاش می‌کنند، اما نمی‌توانند تصویر بزرگ‌تری را ببینند. چه می‌شود اگر هر بار که به یک توسعه‌دهنده نیاز دارید، هزینه بیشتری نسبت به داشتن یک توسعه‌دهنده در لیست حقوق و دستمزد مستمر داشته باشد؟ اینها سوالات پیچیده ای هستند که یک شرکت باید قبل از تصمیم گیری برای برون سپاری یا ماندن در شرکت از خود بپرسد.

چرا برون سپاری فناوری اطلاعات آسان تر و بیشتر از آنچه فکر می کنید مورد نیاز است؟

در ابتدای این پست به چیزی در مورد دهکده جهانی اشاره کردیم. فناوری باعث شده است که فرآیند استعدادیابی با فشار دادن چند دکمه در دهکده جهانی که ما زندگی می کنیم انجام شود. از شرکت‌های بزرگ گرفته تا استارت‌آپ‌ها، بسیاری برون‌سپاری را راه‌حلی می‌دانند، زیرا برون‌سپاری مزایای متعددی دارد و در دنیای امروز چقدر آسان شده است که یکپارچه بمانید، حتی زمانی که صدها هزار مایل از هم فاصله دارید.

فناوری زندگی ما را آسان‌تر کرده است و ما از شما می‌خواهیم از آن استفاده کنید تا زندگی شما نیز آسان‌تر شود. برون سپاری آنچنان که تصور می شود دشوار نیست و با شرکت هایی با سابقه اثبات شده مانند MilestoneZero، دست کم گرفتن آنها آسان تر است.

با تعدادی از مزایایی که صرفه جویی در سرمایه در صدر فهرست قرار دارد، برون سپاری فناوری اطلاعات نسبت به یک دهه پیش قطعاً بسیار ساده تر و مورد توجه است و مترادف بودن با آن برای هر کسی که صاحب یک شرکت است یا می خواهد یک استارتاپ بسازد، مهم است.

https://milestonezero.net/what-why-and-how-of-it-outsourcing/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *