نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:38 ق.ظ

ابزار جدید هوش مصنوعی در خانه سلامت افراد سالمند را نظارت می کند

23 مارس 2023 – توسط دانشگاه واترلو-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مهندسان در حال بهره برداری از هوش مصنوعی (AI) و فناوری بی سیم هستند تا افراد مسن را در محل زندگی خود تحت نظر داشته باشند و تشخیص زودهنگام مشکلات بهداشتی در حال ظهور را ارائه دهند.

این سیستم جدید که توسط محققان دانشگاه واترلو ساخته شده است، فعالیت‌های یک فرد را به طور دقیق و مداوم دنبال می‌کند، زیرا اطلاعات حیاتی را بدون نیاز به ابزار پوشیدنی جمع‌آوری می‌کند و به کارشناسان پزشکی هشدار می‌دهد که لازم است وارد عمل شوند و کمک کنند.

پس از بیش از پنج سال کار بر روی این فناوری، ما نشان داده‌ایم که سیستم‌های رادیویی با توان بسیار کم و موج میلی‌متری که توسط یادگیری ماشین و هوش مصنوعی فعال شده‌اند، می‌توانند به طور قابل اعتمادی در خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت طولانی‌مدت استفاده شوند. دکتر جورج شاکر، دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر گفت.

“یک امتیاز اضافی این است که این سیستم می تواند کارکنان مراقبت های بهداشتی را در مورد سقوط ناگهانی، بدون نیاز به دستگاه های مزاحم حریم خصوصی مانند دوربین ها هشدار دهد.”

کار شاکر و همکارانش در حالی انجام می‌شود که سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی عمومی پربار برای برآوردن نیازهای فوری جمعیت سالمندان به سرعت در حال رشد تلاش می‌کنند.

در حالی که وضعیت جسمی یا روانی سالمندان می تواند به سرعت تغییر کند، ردیابی حرکات و کشف مشکلات 24 ساعته تقریباً غیرممکن است – حتی اگر آنها تحت مراقبت طولانی مدت زندگی کنند. علاوه بر این، سایر سیستم‌های موجود برای نظارت بر راه رفتن – نحوه راه رفتن یک فرد ، کار کردن با مشکل، غیرعملی برای کلینیک‌ها و نامناسب برای خانه‌ها هستند.

سیستم جدید یک گام بزرگ به جلو را نشان می‌دهد و به این صورت عمل می‌کند: اول، یک فرستنده بی‌سیم شکل موج‌های کم مصرف را در فضای داخلی، مانند اتاق مراقبت طولانی‌مدت، آپارتمان یا خانه ارسال می‌کند.

همانطور که شکل موج ها از اجسام مختلف پرش می کنند و افرادی که تحت نظارت هستند، توسط یک گیرنده ضبط و پردازش می شوند. این اطلاعات به یک موتور هوش مصنوعی می رود که امواج پردازش شده را برای شناسایی و نظارت بر برنامه های کاربردی رمزگشایی می کند.

این سیستم که از فناوری رادار بسیار کم مصرف استفاده می‌کند، می‌تواند به سادگی بر روی سقف یا دیوار نصب شود و از اشکالات دستگاه‌های نظارت پوشیدنی رنج نمی‌برد، که می‌تواند ناراحت کننده باشد و نیاز به شارژ مکرر باتری دارد.

شاکر گفت: «استفاده از فناوری بی‌سیم ما در خانه‌ها و خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت می‌تواند به طور مؤثری بر فعالیت‌های مختلف مانند خواب، تماشای تلویزیون، غذا خوردن و دفعات استفاده از حمام نظارت کند.

در حال حاضر، این سیستم می تواند به کارکنان مراقبت از کاهش عمومی تحرک، افزایش احتمال افتادن، احتمال عفونت دستگاه ادراری و شروع چندین بیماری دیگر هشدار دهد.

محققان واترلو با یک شرکت کانادایی به نام Gold Sentintel برای تجاری سازی این فناوری که قبلاً در چندین خانه مراقبت های طولانی مدت نصب شده است، شریک شده اند.

مقاله ای در مورد این کار، سیستم نظارت بر راه رفتن بدون تماس در خانه و سیستم تشخیص فعالیت مبتنی بر امواج mm-Wave FMCW و رایانش ابری، در مجله اینترنت اشیا IEEE ظاهر می شود.

هاجر عابدی، دانشجوی دکترا، نویسنده اصلی، با مشارکت احمد انصاریان، دکتر پلینیو موریتا، دکتر جن بوگر و دکتر الکساندر ونگ بود.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *