نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:11 ب.ظ

انتقال انرژی در معرض خطر است مگر اینکه نیازهای آینده مصرف کنندگان بهتر درک شود

15 فوریه 2023 -توسط دانشگاه موناش

یک پروژه پیش‌بینی، به رهبری محققان دانشگاه موناش، که به بررسی چگونگی زندگی و استفاده از انرژی خانوارهای متنوع در دهه‌های آینده می‌پردازد، راه را برای کمک به هدایت صنعت انرژی برای برآوردن نیازها و انتظارات استرالیایی‌ها در آینده هموار کرده است.

افزایش اتوماسیون و استفاده گسترده از فناوری‌های خانه‌های هوشمند، وضعیت ترکیبی مدرسه و محل کار که به یک امر عادی تبدیل شده‌اند، و خانواده‌ها که برنامه‌های روزانه خود را برای مقابله با شرایط آب و هوایی شدید تنظیم می‌کنند – از جمله صرف استراحت‌های بعد از ظهر – از جمله سناریوهای آینده است که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. .

این اولین پروژه تحقیقاتی در جهان که چهار سال طول کشید توسط آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری های نوظهور موناش هدایت شد و به دنبال بررسی زندگی آینده استرالیایی ها و پیامدهای آن برای پیش بینی انرژی بود.

همچنین بر چالش مهم پیش روی صنعت انرژی تاکید می کند تا نیازهای انرژی در حال تغییر مشتریان را بهتر در نظر بگیرد تا بتواند یک انتقال موفق انرژی را انجام دهد.

گزارش «آینده انرژی دیجیتال: سناریوهایی برای زندگی آینده 2030/2050» ، سه خانواده متنوع و روند فناوری در چهار سناریو مختلف را دنبال می‌کند – خانواده پرمشغله جانسون، مهاجر چینی الاصل شینی و گربه‌اش میمی، و روث و رابرت بازنشسته‌ها – در حالی که آنها با سبک زندگی نوظهور سازگار می‌شوند..

شخصیت‌ها و سناریوهایی که با آن‌ها روبرو می‌شوند با تحقیقات گسترده‌ای که در مراحل اولیه پروژه انجام شده است، از جمله کارگاه‌های چند گروه متمرکز، یک مطالعه قوم‌نگاری با بیش از 70 خانوار، و روندهای بررسی رفتار مصرف‌کنندگان انرژی استرالیا در مصرف‌کنندگان انرژی، مطلع شده‌اند.

پروفسور Yolande Strengers، رهبر پروژه، گفت: این تحقیق به دنبال درک بهتر مصرف‌کنندگان و تأثیر آن بر تقاضای برق خانگی آینده است تا شکاف دانش در مدل‌های پیش‌بینی را که در حال حاضر توسط صنعت و دولت پاسخ داده شده است، پر کند.

پروفسور استرنجرز گفت: “به عنوان بخشی از کارمان، ما 46 سناریو انرژی را در 14 گزارش صنعتی تجزیه و تحلیل کردیم و متوجه شدیم که هیچ داده یا بینشی در مورد زندگی روزمره برای نشان دادن یا پیش بینی نحوه استفاده و تعامل مردم با سیستم انرژی در آینده استفاده نشده است.” .

این یک فرصت بزرگ برای بهبود سناریوهای صنعتی موجود با در نظر گرفتن بهتر روندهای تغییر در و پیرامون نحوه تعامل مردم با سیستم انرژی است.

از طریق سناریوهایی که به دقت طراحی شده‌، می‌توانیم زندگی سه خانوار مختلف را به تصویر بکشیم تا در آینده به بررسی مشکلات زندگی روزمره بپردازیم – چیزهایی مانند تغییر شرایط زندگی، الگوهای کاری یا نگرانی‌های بهداشتی در حال ظهور – برای به‌روزرسانی و گسترش سناریوهای فعلی صنعت. .

“این چیزها اهمیت دارند زیرا انتقال انرژی بر همه ما به طرق مختلف تأثیر می گذارد و نه لزوماً به یک اندازه.”

برای جانسون‌های ثروتمند، فناوری یکی از ویژگی‌های اصلی زندگی آنها است. این خانواده صاحب یک وسیله نقلیه الکتریکی هستند که در ابتدا به دلیل عملکرد بالای آن به جای مزایای زیست محیطی جذب شده بودند و به مرور زمان سرمایه گذاری اولیه آنها در یک سیستم بزرگ خورشیدی و باتری به آنها اجازه می دهد تا زمانی که قیمت شبکه بالاست برق مازاد برق از خودروهای الکتریکی صادر می کنند، سود خالصی کسب کنند.

با تجربه دستیار پرستار شینی که صاحبخانه اش علیرغم مشوق های دولتی از نصب پنل های خورشیدی یا باتری امتناع کرد، مقایسه کنید. تا سال 2050، دستیاران رباتیک شغل زینی را به دست گرفتند و او بیکار می شود و برای پرداخت قبوض برق فزاینده خود تلاش می کند. در شرایط آب و هوایی به طور فزاینده ای شدید، او مجبور می شود بین راحتی و امنیت مالی انتخابی دشوار انجام دهد.

در سناریویی دیگر، روال کسب و کار و خانواده در واکنش به تغییر آب و هوا تغییر کرده است. تا سال 2050، بسیاری از مدارس، محل‌های کار و کسب‌وکارها زودتر یا دیرتر فعالیت خواهند کرد تا مردم مجبور نباشند در گرم‌ترین ساعات روز بیرون بروند. خانواده‌ها بیشتر در خانه می‌مانند و برخی از خانواده‌ها هنگام کار از خانه، صبحانه بعدازظهر را پذیرفته‌اند.

روت که اکنون بیوه، مسن و در یک ملک روستایی زندگی می کند، در مورد شرایط آب و هوایی مکرر شدید و قطع برق مضطرب شده است. در نتیجه، او در نظر دارد به شهر نقل مکان کند تا بتواند به خدمات اجتماعی، از جمله یک مرکز پناهندگی که توسط دولت راه اندازی شده است، دسترسی داشته باشد تا بسیاری از مردم به خانه های امن و سالم دسترسی ندارند.

این گزارش که توسط دانشگاه موناش با مشارکت Energy Consumers Australia، Ausgrid و AusNet Services تهیه شده است، نشان دهنده مرحله نهایی پروژه پیوند شورای تحقیقات استرالیا است.

این یک چشم انداز و نقشه راه برای حمایت از صنعت انرژی در مدل سازی سناریوهای انرژی با افزودن یک دیدگاه منحصر به فرد و غنی مصرف کننده محور با حمایت تحقیقاتی که به اولویت ها و نیازهای مردم پاسخ می دهد، ترسیم می کند.

Ausgrid و AusNet Services در حال بررسی تطبیق یافته‌های پروژه در برنامه‌ریزی خود برای تغییر به آینده کم کربن هستند و محققان امیدوارند سایر شرکت‌ها نیز همین کار را انجام دهند.

شارلوت ادی، مدیر کل مقررات AusNet (توزیع برق)، گفت که این تحقیق در حال آغاز گفتگوهای داخلی بسیاری در مورد نیازها و انتظارات مشتریان آینده و آنچه AusNet ممکن است برای آماده سازی انجام دهد، است.

خانم ادی گفت: “این به ما کمک می کند تا دوباره تصور کنیم که مردم چگونه انرژی مصرف می کنند، تولید می کنند و به آنها دسترسی دارند تا بتوانیم تصمیمات درستی بگیریم که در آینده به نفع مشتریان باشد.”

لین گالاگر، مدیر عامل شرکت Energy Consumers Australia گفت که این پروژه یک الگوی جدید برای درک مصرف کنندگان و نقش کلیدی آنها در انتقال انرژی ایجاد کرده است.

خانم گالاگر گفت: «در حالی که آینده نامشخص است، اما یک چیزی که ما از آن مطمئن هستیم این است که اگر می‌خواهیم از مزایای کامل انتقال به صفر خالص بهره ببریم، مصرف‌کنندگان باید دقیقاً در هسته برنامه‌ریزی ما قرار گیرند.

“این گزارش دولت و صنعت را به چالش می کشد تا عمیق تر در مورد تجربیات طیف وسیعی از مصرف کنندگان فکر کنند، از جمله آنچه آنها را به تعامل با فناوری های نوظهور و همچنین موانعی که مانع مشارکت دیگران می شود.همانطور که این سناریوها نشان می دهند، مصرف کنندگان بسیار متنوع هستند و روابط منحصر به فردی با انرژی های نوظهور و فناوری های دیجیتال خواهند داشت.

“تا زمانی که مصرف کنندگان به طور کامل درگیر باشند، انتقال موفق انرژی به سادگی اتفاق نخواهد افتاد.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *