نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:28 ق.ظ

الهام بخشیدن به محیط های کاری فراگیر با اقامتگاه های معلولان شروع می شود

Natasha Mascarenhas • 2 فوریه 2023 -طرح برش کاغذ از ذهن باز خلاقیت

هانا اولسون، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Disclo، زمانی که در کالج بود برایش بیماری لایم تشخیص داده شد. در آن زمان، او واقعاً خود را به عنوان یک فرد دارای معلولیت نمی دید، حتی اگر این بدان معنا بود که هر روز ساعت ها را صرف یک IV می کرد.

هنگامی که او وارد کار شد، به زودی با مشکلات کاری و فاش کردن و درخواست حمایت در مورد وضعیت خود مواجه شد. “من هیچ سرنخی در مورد این روند نداشتم، اما از نزدیک دیدم که چقدر ناراحت کننده است.” این فقدان دانش چیزی است که کل سفر کارآفرینی او را آغاز می کند – از گذراندن وقت به عنوان مشاور اشتغال معلولان گرفته تا ساختن اولین شرکت او، Chronically Capable، همراه با رئیس سابقش، کای کین.

Chronically Capable به افراد دارای معلولیت و بیماری‌های مزمن کمک می‌کند تا شغل‌های انعطاف‌پذیری پیدا کنند، و اکنون، پس از نزدیک به پنج سال گسترش آن، این دو مؤسس شرکت دیگری را ساخته‌اند که قدمی زودتر در دنیای مشابه برمی‌دارد. Disclo، یک استارت‌آپ مستقر در آتلانتا، در حال ساخت نرم‌افزاری است که به کارکنان کمک می‌کند درخواست‌های اقامت در محل کار خود را درخواست کنند، و کارفرمایان را قادر می‌سازد تا افشای سلامت و درخواست‌های اسکان کارکنان را به روشی مطابق با HIPAA و SOC 2 جمع‌آوری، تأیید و مدیریت کنند.

سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که این یک نیاز واقعی در بازار را برطرف می‌کند، زیرا جنرال کاتالیست یک دور اولیه 5 میلیون دلاری را در Disclo رهبری می‌کند و Y Combinator، Bain Capital Ventures و Lerer Hippeau به آن پیوستن. Disclo با 6.5 میلیون دلار بودجه شناخته شده در مجموع تاکنون، Chronically Capable را نیز با توجه به هم افزایی بین این دو، زیر چتر خود قرار داده است. در حالی که Chronically Capable تماماً در مورد جذب استعدادها با نیازهای مختلف است، Disclo به استارتاپ ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که ابتدا فرآیند مناسبی را برای حمایت از استخدام خود دارند.

کین که مدیر ارشد محصول است (اولسون مدیر عامل است) می‌گوید مهم این نیست که استارت‌آپ‌ها متفکر باشند. این در مورد پیروی از مقررات تعیین شده است.

او می‌گوید: «ما به این موضوع فکر نمی‌کنیم که مسافت بیشتری را پشت سر بگذاریم – این یک موضوع انطباق است. او می‌گوید: «شما از قانون پیروی می‌کنید، و بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر نمی‌دانند چه کنند .

در عین حال، Disclo امیدوار است که وجود آن باعث افزایش آگاهی در مورد این مقررات، به نفع همه افراد درگیر شود. “در مورد درخواست چیزها در محل کار، انگ و سکوت وجود دارد، و [کارفرمایان] نحوه درخواست مسکن در محل کار را تبلیغ نمی کنند.” از دیدگاه کین، وظیفه شرکتش کمک به کارکنان برای درک حقوق آنها و محافظت از کارفرما با مستندسازی و استانداردسازی یک مکالمه اغلب بدون ساختار است.

اولسون استدلال می‌کند که فرزندخواندگی شرکتی در چنین مواقعی اهمیت ویژه‌ای دارد، او خاطرنشان می‌کند که بر اساس داده‌های مربوط به آخرین رکود اقتصادی، لباس‌های فنی بیشتر احتمال دارد که کارکنان را بیشتر و برای مبالغ بالاتر شکایت کنند، زیرا آنها انگیزه مالی بیشتری برای انجام این کار دارند.

حتی اگر اقتصاد به سرعت بهبود یابد، کار از راه دور نیز فشاری را در اطراف کارفرمایان ایجاد کرده است که فناوری بهتری برای حمایت از یک تیم توزیع شده پیدا کنند. اولسون گفت که افزایش 61 درصدی در درخواست های اسکان از سوی کارمندان وجود داشته است – آماری که فکر می کند نیاز کارفرمایان به جدیت گرفتن درخواست های ناتوانی را نشان می دهد.

یکی از جنبه‌های کلیدی نرم‌افزار Disclo این است که ناشناس بودن ناتوانی یک کارمند را نشان می‌دهد، در عوض به کارفرما می‌گوید که آن فرد اعلامیه ناتوانی خود را ثبت کرده است و می‌تواند از امکانات زیر برای احساس حمایت بیشتر در محل کار استفاده کند. با توجه به اینکه همه معلولیت ها قابل مشاهده نیستند .

تجربه شخصی اولسون نشان می‌دهد که چگونه پیمایش در روند افشای اطلاعات و یافتن شرکتی که آنچه را که او نیاز داشت «در آغوش گرفته» دشوار است. Disclo استارت‌آپ‌ها را مجبور به ارائه تسهیلات خاص نمی‌کند، اما چارچوبی را برای یک شرکت ایجاد می‌کند تا آگاه‌تر باشد و بتواند از کارمندان خود حمایت کند.

با صحبت از بی‌سازمانی حاکم بر بسیاری از استارت‌آپ‌ها، ممکن است بپرسیم که چرا تعداد زیادی از استارت‌آپ‌های فناوری منابع انسانی به دنبال ایجاد اختلال در بخش تسهیلات ناتوانی در فعالیت‌ها نیستند. اولسون می‌گوید برخی استارت‌آپ‌ها مجبور به استفاده از مستندات کاغذی هستند زیرا قوانین محدودکننده اجازه نمی‌دهند اطلاعات در پلتفرم‌های منابع انسانی ذخیره شود، در حالی که شرکت‌های بزرگ از شرکت‌های بیمه معلولیت استفاده می‌کنند.

او گفت: «بسیاری از شرکت‌ها از منظر مطالبات بیمه‌ای به مسکن فکر می‌کنند، اما تسهیلات بیشتر از مواردی که در حوزه بیمه هستند را شامل می‌شود، مانند زمان‌بندی مجدد کار، آوردن حیوان خانگی یا درخواست ابزارهای زیرنویس. این درخواست‌ها اغلب نیاز به گفتگو با یک مدیر دارند و ما اینجا هستیم تا به تسهیل آن کمک کنیم.»

استیو اوهیر، خبرنگار سابق TechCrunch، در مورد عدم گزارش ناتوانی شرکت‌های فناوری در سال 2016 نوشت.در این صورت، شاید فناوری فقط به بازی دیر رسیده باشد.

اوهیر در آن زمان نوشت: «در بهترین حالت، فناوری به عنوان یک توانمندساز برای معلولان ناتوان عمل می‌کند، به هم سطح شدن زمین بازی کمک می‌کند، و بنابراین می‌تواند نیرویی واقعی برای تحرک اجتماعی باشد». با این حال، از آنجایی که ناتوانی در گزارش‌های تنوع عمومی اکثر شرکت‌های فناوری گنجانده نشده است، آنچه ما نمی‌دانیم این است که خود صنعت فناوری با توجه به تعداد معلولینی که به کار می‌گیرد و اینکه چگونه شرکت را با شرکت مقایسه می‌کند، چقدر خوب عمل می‌کند. ” او با اشاره به چالش‌های ناشی از گزارش‌دهی ناکافی و عدم شفافیت عمومی در مورد شرکت‌ها، از صنعت فناوری خواست تا «راهی برای پاسخگویی بیشتر بیابد».

Disclo متقاعد شده است که این اولین شرکت نرم افزاری است که روی این جایگاه خاص کار می کند. بیایید ببینیم که آیا فناوری آماده است تا اولین پذیرنده باشد.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *