نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:55 ب.ظ

ناسا به تازگی موشکی را که برای سفرهای طولانی مدت به ماه طراحی شده بود آزمایش کرد

کریستوفر مک فادن -27 ژانویه 2023، ناسا-jet-tests.jpgتصویر آزمایش آتش داغ.

مهندسان توسعه نیروی محرکه ناسا اولین موتور موشک انفجاری چرخان در مقیاس کامل یا به اختصار RDRE را ساخته و آزمایش کرده اند. این طراحی پیشرفته موتور موشک می‌تواند نحوه ساخت سیستم‌های پیشرانه را در آینده به شکل بزرگی تغییر دهد.

این کار زمانی انجام می شود که ناسا شروع به برداشتن اولین گام ها به سمت ایجاد حضور طولانی مدت در سطح ماه می کند.

برنامه ناسا برای حضور طولانی مدت در ماه برنامه آرتمیس نام دارد. هدف این برنامه ایجاد راهی پایدار برای اکتشاف ماه تا پایان دهه است. این شامل ساخت یک فرودگر است که انسانها می توانند از آن استفاده کنند، ساخت ایستگاه فضایی Gateway در مدار ماه، و ارسال سیستم های سطحی و مریخ نوردها به ماه. هدف نهایی برنامه آرتمیس ایجاد یک پایگاه دائمی در ماه و آماده سازی برای فرستادن افراد به مریخ است.

RDRE با دیگر موتورهای موشک متفاوت است زیرا از یک فرآیند احتراق مافوق صوت به نام انفجار نیرو می گیرد. این طرح می تواند به فرودگرهای انسانی و وسایل نقلیه بین سیاره ای که به مکان های دوردستی مانند ماه و مریخ سفر می کنند، نیرو دهد. این به این دلیل است که در مقایسه با پیشرانه های فعلی قدرت بیشتری تولید می کند در حالی که سوخت کمتری مصرف می کند.

داده‌های حاصل از آزمایش‌های آتش داغ RDRE که در سال 2022 در منطقه آزمایش شرقی مارشال انجام شد، توسط مهندسان مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل، آلاباما، و همکار اصلی IN Space LLC در وست لافایت، ایندیانا تأیید شده است. موتور بیش از ده بار به مدت بیش از ده دقیقه روشن شد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *