نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:35 ب.ظ

تحول دیجیتال در صنایع کوچک با نام بند کفش

15 دسامبر 2022 توسط The Manufacturer

چهار سال پیش، تولید دیجیتال بنام بند کفش توسط تیمی در موسسه تولید (IfM)، دانشگاه کمبریج آغاز شد. کیت پرایس توماس، مدیر بازاریابی و تعامل برنامه، به ما می‌گوید که چگونه راه‌حل‌های Shoestring در ۱۴ شرکت به کار گرفته شده است و به آن‌ها کمک می‌کند تا دیجیتالی کردن روش کم‌هزینه را آغاز کنند.

در سال 2018، ما با مشارکت دانشگاه ناتینگهام، تعدادی از حامیان صنعتی، و با بودجه اولیه شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی بریتانیا (EPSRC)، تولید دیجیتال روی کفش را تأسیس کردیم.

هدف ما تلاش برای کمک به شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) برای شروع دیجیتالی شدن بود. به خصوص کسانی که نمی دانستند از کجا و چگونه شروع کنند یا فکر نمی کردند بودجه کافی یا مهارت های داخلی مناسبی دارند.

ما شروع به بررسی و طبقه بندی تمام فناوری های بسیار کم هزینه کردیم و آنها را در مجموعه ای از حوزه های راه حل سازماندهی کردیم تا نیازهای راه حل دیجیتال تولید کنندگان کوچک را برآورده کنیم. ایده ما جمع‌آوری راه‌حل‌هایی از «بلوک‌هایی» بود که می‌توانستند مورد استفاده مجدد، تطبیق و ترکیب مکرر قرار گیرند.

با برگزاری کارگاه‌هایی با بیش از 300 شرکت و صحبت با آنها در مورد اولویت‌های تجاری و موانع رشد، نیازهای کسب‌وکار اولویت‌دار را با راه‌حل‌های دیجیتال بالقوه ترکیب کردیم. و از آن کارگاه‌ها، ما فهرستی از 59 حوزه راه‌حل دیجیتالی را استخراج کردیم که به نیازهای کسب‌وکارهای کوچک پاسخ می‌دهد.

حوزه‌های راه‌حل شامل سیستم‌هایی مانند ردیابی شغل می‌شد، بنابراین می‌دانید در هر زمان یک شغل در خط تولید کجاست، یا ردیابی موجودی تا بتوانید محصولات را به موقع سفارش دهید. اینها همه راه حل های ساده و آسان برای پیاده سازی با استفاده از فناوری کم هزینه هستند، اما می توانند تأثیر زیادی بر کارایی و رضایت مشتری و همچنین اعتبار پایداری شرکت داشته باشند.

مزایای استفاده از محلول شوسترینگ

اخیراً ما ارزیابی 15 پایلوت صنعت شوسترینگ را که برای 14 شرکت توسعه داده شده اند، تکمیل کردیم. ما دریافتیم که در حال حاضر، بیش از 60 درصد از خلبانان مستقر در حال مشاهده مزایایی مانند زمان کار و صرفه جویی در هزینه هستند. بهبود کارایی فرآیند و تولید؛ افزایش دسترسی و دسترسی به اطلاعات؛ و دانش و اشتیاق در مورد دیجیتالی شدن را افزایش داد.

چیزی که ما آموخته ایم این است که Shoestring به جای اینکه فقط راه حل هایی برای آن ارائه دهد و امیدوار باشیم که این راه حل ها نیازهای آن را برآورده کنند، سازماندهی و مشارکت دادن یک کسب و کار کوچک در فرآیند دیجیتالی شدن است.

کارگاه های انتخاب شده و مشخصات بسیار مهم هستند – اطمینان از اینکه راه حل متناسب با نیاز اصلی شرکت است. زبان هر کس متفاوت است، بنابراین باید زمانی را صرف تجزیه و تحلیل آنچه مردم واقعاً نیاز دارند، اختصاص دهید. کار بسیار نزدیک با شرکت ها و گوش دادن به آنها و اطمینان از مشارکت آنها از همان ابتدا برای کمک به توسعه و تسهیل راه حل کلیدی است. این در مورد درگیر کردن کارمندان سطح ارشد و پایین تر و ایجاد تیمی است که با هم کار می کنند تا مهارت های خود را توسعه دهند.

7 مزیت برتر روش بند کفش :

  • کاهش عیوب محصول یا خطای انسانی
  • صرفه جویی در زمان کارمند
  • افزایش راندمان تولید و بهبود فرآیندها
  • افزایش در دسترس بودن/دسترسی اطلاعات
  • افزایش دانش/ اشتیاق در مورد دیجیتالی شدن
  • کاهش ضایعات و استفاده از انرژی/مواد خام
  • افزایش رضایت کارگران

راه حل های کف کارخانه

تنها در سال گذشته، 14 شریک صنعتی از یک راه حل Shoestring در کارگاههای خود استفاده کرده اند، و ما دریافتیم که هنگامی که یک راه حل با موفقیت به کار گرفته شد، شرکا مشتاق هستند آن را گسترش دهند، راه حل دیگری را امتحان کنند یا فراتر از Shoestring رفته و یک راه حل سیستم دیجیتال تجاری پیچیده ترخریداری کنند.

این مورد در مورد Kemdent، یک تولید کننده کوچک دندانپزشکی مستقر در Swindon بود. این شرکت نمونه ای کلاسیک از شرکتی بود که آماده دیجیتالی شدن بود، اما هر بار که به بازار نگاه می کرد، احساس گیج شدن می کرد. بنابراین، Kemdent در هفته تولید دیجیتال با ما تماس گرفت تا ببیند آیا ما می توانیم کمک کنیم.

ما یک کارگاه درون شرکتی را با سرپرست تولید و مدیر عملیات سازماندهی کردیم تا واقعاً نیازهای تجاری اصلی آن را درک و شناسایی کنیم. سپس راه حل هایی را پیشنهاد کردیم که می تواند کمک کننده باشد.

Kemdent با نصب یک سنسور دمای ارزان قیمت (با قیمت کمتر از 10 پوند) در بالای یکی از خطوط تولید خود، توانست بررسی کند که موم دندانی با سرعت مناسب خنک می شود تا از سخت شدن خیلی سریع و ایجاد نقص در محصول نهایی جلوگیری کند. این حسگر که به یک میکرو کامپیوتر Raspberry Pi متصل است، داده ها را به داشبورد می فرستد تا شرکت بتواند داده ها را در زمان واقعی ببیند و جمع آوری کند. به سرعت دمای کار بهینه ای را کشف کرد که در آن می توان فرآیند خود را کنترل کرد تا آسیب به ورق های مومی در طول تولید به حداقل برسد.

از زمان نصب اولین حسگر، تیم Kemdent اکنون سنسورها را در چندین خط تولید پیاده‌سازی کرده‌اند که کارایی و کیفیت عملیات را بهبود می‌بخشد. همچنین یک مانیتور بزرگ در کف مغازه تعبیه کرده است تا دمای تمام خطوط تولید را به کارکنان نشان دهد و به آنها کمک کند تا مشکلات را سریع تشخیص دهند و ضایعات کمتری داشته باشند. و با درک بهتری از اینکه چگونه دیجیتالی‌سازی می‌تواند به شرکت کمک کند و با اعتماد به نفس بهتری مسلح شده است، به توسعه راه‌حل دوم Shoestring، اثربخشی کلی تجهیزات، ادامه داده است.

SME دیگری، Snug Homes، یک شرکت مستقر در بریستول که خانه‌های مدولار را عرضه می‌کند، به شوسترینگ آمد تا بررسی کند که آیا ما می‌توانیم راه‌حلی ارائه دهیم که به کارآموزان کمک کند مشکلات بالقوه را شناسایی کنند تا بتوانند به سرعت مشکلات کیفیت را اصلاح کنند و از تکرار خطا جلوگیری کنند.

این شرکت یک راه‌حل مدیریت تغییر یکپارچه را پیاده‌سازی کرد که به این معنی بود که کاربران می‌توانند هنگام انجام وظایف خود در محل ساخت‌وساز یا دفتر، مسائل کیفی جدیدی را در پایگاه داده آپلود کنند و سپس می‌توانند این مسائل را به یک فرد اختصاص دهند تا حل و ردیابی شود. این راه حل که با استفاده از نرم افزار پایگاه داده منبع باز ساخته شده است، اجازه می دهد تا تمام مسائل کیفیت مربوط به یک پروژه یا مجموعه ای از وظایف برای بررسی در مرحله بررسی پروژه صادر شود.

تولید ناب به روش Shoestring

یکی از بزرگترین موانع برای ایجاد بهبودهای سریع پایدار این باور است که پایداری گران است. با این حال، در عمل، کسب‌وکارها می‌توانند بهبودهای سریع بدون هزینه و کم‌هزینه مانند راه‌حل‌های Shoestring را برای بهبود کارایی، کاهش ضایعات و بهبود سود هدف قرار دهند.

حداقل نیمی از راه حل های ما تاثیر روشنی بر پایداری دارند. به عنوان مثال، یکی از محبوب‌ترین حوزه‌های راه‌حل Shoestring، نظارت بر فرآیند است که به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید تجهیزات خود را بهتر و بهتر استفاده کنید. این به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کارها را با کارایی بیشتر و سریع‌تر انجام دهند، یعنی مصرف انرژی کمتر و در نتیجه هدر رفت کمتر. یکی دیگر از مواردی که تأثیر زیادی دارد، نظارت بر استفاده از محصول است – این راه حل ها به شما اطلاع می دهند که چه مقدار از تجهیزات استفاده می شود تا بتوانید تعمیر و نگهداری را به طور مؤثرتری برنامه ریزی کنید.

5 راه حل برتر Shoestring برای پایداری

  • نظارت بر فرآیند: برای تجسم و درک متغیرها یا خروجی های کلیدی در فرآیندهای تولید.
  • نظارت بر زنجیره تامین: برای درک و پیگیری وضعیت و سلامت فعالیت های انجام شده در زنجیره تامین.
  • نظارت بر اتلاف انرژی: ثبت و گزارش مصرف انرژی با شرکت به نحوی که قابل درک و کاهش باشد.
  • نظارت بر ضایعات: اندازه گیری، ثبت و گزارش ضایعات درون شرکت به گونه ای که قابل درک و کاهش باشد.
  • نظارت بر تجهیزات: برای ساده کردن فرآیند تشخیص و اصلاح مشکلات مربوط به تجهیزات

استفاده از Shoestring به جامعه

رویکرد تولید دیجیتالی این روش نشان می‌دهد که چگونه ممکن است شرکت‌های کوچک‌تر با بودجه‌های اندک از پیشرفت‌های فناوری سرمایه‌گذاری کنند و راه‌حل‌های دیجیتال کم‌خطر را پیاده‌سازی کنند.

با نگاهی به آینده، ما اکنون Shoestring را به یک برنامه اجتماعی تبدیل می کنیم. پس از اثبات کارآمدی این رویکرد، اکنون به دنبال آزمایش بهترین راه‌ها برای شرکت‌ها برای ایجاد راه‌حل‌ها از جمله نحوه تسهیل پشتیبانی خارجی کم‌هزینه هستیم. ما همچنین با جامعه همکاری خواهیم کرد تا به ایجاد کتابخانه ای از راه حل های Shoestring برای سایر شرکت ها برای استفاده یا تطبیق کمک کنیم.

چشم انداز ما این است که Shoestring یک هاب با تمام ابزارها، منابع و مشاوره های تخصصی خواهد بود، اما توسط کارشناسان منطقه ای هدایت می شود که نحوه استفاده از Shoestring را می دانند و می توانند واقعا جذب شوند. این کارشناسان ممکن است در کالج‌های آموزش بیشتر کار کنند، نمایندگانی در شبکه‌های تولید محلی یا مدیران توسعه کسب‌وکار منطقه‌ای باشند که از کار مشارکت شرکت محلی، شورای منطقه، مرکز نوآوری یا مرکز رشد حمایت می‌کنند.

Shoestring هنوز در مرحله توسعه است و مشتاق همکاری با هر شرکت یا سازمانی است که فکر می کند ممکن است بخواهد در یک یا چند مورد از طیف وسیعی از فعالیت های تولید دیجیتال Shoestring درگیر شود.

آموزه های کلیدی:

  • رویکرد تولید دیجیتال ، راه‌حل‌های دیجیتالی کم‌ریسک را به شرکت‌های کوچک‌تر و بدون بودجه‌های کلان ارائه می‌کند.
  • راه حل ها همه به گونه ای در حال توسعه هستند که ساده، قابل اجرا باشند و از فناوری کم هزینه استفاده کنند
  • حداقل نیمی از مناطق راه حل Shoestring تاثیر واضحی بر پایداری دارند – بهبود کارایی، کاهش ضایعات و بهبود سود.
    • Shoestring درباره سازماندهی و مشارکت یک کسب و کار کوچک در فرآیند دیجیتالی شدن است
  • هنگامی که یک راه حل با موفقیت اعمال شد، شرکا می توانند تاثیر آن را ببینند و مشتاق هستند راه حل بعدی را امتحان کنند، یا یک راه حل دیجیتال تجاری پیچیده تر را مشخص کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *