نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:04 ب.ظ

ورود هوش مصنوعی به صنعت ساخت و ساز

4 ژانویه 2023 -نویسنده: رابین گریگز لارنس -کارگران ساختمانی در پس زمینه، در حالی که یک لپ تاپ و لوازم اداری در پیش زمینه هستند.کارشناسان می گویند هوش مصنوعی می تواند یک موهبت برای پیمانکاران باشد، اگر آنها بتوانند از آن بهره ببرند. پل بردبری از طریق گتی ایماژ

هوش مصنوعی با توانایی خود در یادگیری، حل مسائل و تشخیص الگوها با سرعت و مقیاسی که هیچ انسانی با آن مطابقت ندارد، آماده است تا نحوه طراحی، ساخت و بهره برداری ساختمان ها را تغییر دهد – و سال 2023 سالی خواهد بود که این اتفاق خواهد افتاد.

جیمز بارت، مدیر ارشد نوآوری Turner Construction، بزرگترین پیمانکار کشور آمریکا، گفت: هوش مصنوعی صنعت ما را در 10 سال آینده بیش از هر فناوری دیگری در 100 سال گذشته متحول خواهد کرد. “این بسیار بزرگ خواهد بود زیرا در بسیاری از موارد کاربرد گسترده ای دارد. بحث این نیست که این یک سوال است که چه زمانی.»

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی که از الگوریتم‌هایی برای یادگیری از داده‌ها بدون برنامه‌نویسی انسانی استفاده می‌کند، چند سالی است که در زیر سطح عملیات ساخت‌وساز غلت می‌زند. اما بارت پیش‌بینی کرد که امسال منحنی رشد به سرعت بالا می‌رود.

هوش مصنوعی با ترکیب قدرت ماشین‌های هوشمند و نبوغ انسان، مغز دیجیتالی است که فناوری‌های متحول کننده صنعت مانند روباتیک، بلاک چین و چاپ سه بعدی را ممکن می‌سازد. هوش مصنوعی با قدرت های فوق العاده خود در مدل سازی و تشخیص الگو و همچنین پیش بینی و بهینه سازی، می تواند خطاهای گران قیمت و آسیب های محل کار را کاهش دهد. آموزش و در نهایت جایگزینی کارگرانی که به طور فزاینده کمیاب هستند. افزایش پایداری و دایره ای بودن؛ طراحی، نگهداری و بهره برداری از ساختمان ها؛ و زنجیره تامین را پاکسازی و شفاف سازی کند.

و همانطور که ChatGPT سرفصل OpenAI اکنون می تواند دانش گسترده هوش مصنوعی را در عرض چند ثانیه به هر کسی که می تواند سوال بپرسد ارائه دهد، هوش مصنوعی می تواند به سرعت و به طور موثر مشکلاتی را که قرن ها ساخت و ساز را با مشکل مواجه کرده است، بدون نیاز به بخش متشکل از MIT و استنفورد حل کند.. بارت به Construction Dive گفت: استفاده از هوش مصنوعی در حال آسان‌تر شدن است و به روی همه از طراحان گرفته تا خدمه محل کار باز می‌شود.

او گفت: «ما در حال حاضر شاهد دموکراتیک شدن ابزارهای هوش مصنوعی هستیم، اگر بخواهید. “راه حل هایی وجود دارد که به قابلیت های زبان برنامه نویسی فنی فوق العاده پیشرفته نیاز ندارند.”

در سال 2022، 92 درصد از شرکت‌های ساختمانی گفتند که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یا قصد استفاده از آن را دارند، طبق شاخص بلوغ هوشمند تصمیم‌گیری Peak، اما اکثر آنها هنوز آماده نیستند. تنها 65 درصد از پروژه‌های هوش مصنوعی شرکت‌های ساختمانی موفق بوده‌اند – در میان کمترین درصد از تمام صنایع مورد بررسی.

در صنعتی که هرگز برای استقبال از تغییرات شناخته شده نبوده است، مقاومت تکنولوژیکی قطعاً عاملی در تأخیر در پذیرش هوش مصنوعی است. اما بزرگترین مانعی که شرکت‌های ساخت‌وساز، چه به صورت فردی و چه جمعی، با آن روبرو هستند، دستیابی به داده‌هایشان است.

تیم گیلورد، مدیر شرکت نوآوری شرکت DPR Construction مستقر در Redwood City، کالیفرنیا، که در چند سال گذشته قابلیت‌های هوش مصنوعی را در پشته فناوری خود ادغام کرده و راه‌حل‌های هوش مصنوعی اختصاصی را توسعه داده است، گفت: «همه ما این وفور داده را داریم. به مسائلی مانند کمبود نیروی انسانی، نگرانی های ایمنی و هزینه ها و بیش از حد برنامه رسیدگی کنید. ما در حال جمع‌آوری آن از منابع مختلف هستیم و در چنین نقطه اوج قرار داریم که فکر می‌کنم شرکت‌ها روی آن تمرکز می‌کنند تا واقعاً از آن بهتر استفاده کنند.»

آویاد آلماگور، معاون نوآوری فناوری برای ارائه‌دهنده فناوری ساخت و ساز Trimble، گفت: جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها در یک صنعت پویا و پیچیده مانند ساخت‌وساز بسیار چالش‌برانگیزتر از محیط‌های کنترل‌شده مانند تولید و خودرو است.

آلماگور افزود: “ساخت و ساز کمی عقب مانده است، اما من بسیار خوشبین هستم که ما در مسیر درست حرکت می کنیم.”

در حال حاضر، بیشتر داده‌های صنعت در سیلوها زندگی می‌کنند که متعلق به بسیاری از نهادهای مختلف است که به دلیل نگرانی‌های رقابتی در به اشتراک گذاشتن آن مردد هستند، و صنعت بسیاری از داده‌های تاریخی لازم برای مدل‌سازی و پیش‌بینی دقیق‌تر را جمع‌آوری نکرده است. بورسین کاپلان اوغلو، یکی از بنیانگذاران و معاون نوآوری در آزمایشگاه صنعتی اوراکل، یک انکوباتور مستقر در شیکاگو که فناوری‌های ساخت و ساز و مهندسی و سایر صنایع را بررسی، آزمایش و تأیید می‌کند.

کاپلان اوغلو گفت: «ما فقط با جادو به آنجا نخواهیم رسید. ما باید داده ها را از سایت های شغلی به گونه ای بگیریم که بتوانیم از آن استفاده کنیم. اما من با بسیاری از رهبران صنعت کار می کنم و همه این را تشخیص می دهند. بنابراین، من فکر می کنم در دو سال آینده، ما خواهیم دید.

https://www.constructiondive.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *