نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:50 ب.ظ

چین مدعی “پیشرفت انقلابی” در خنک کننده های نیروگاهی است

بابا تمیم -01 ژانویه 2023،  تصویر بازنمایی: نیروگاه های برق در چین دود ساطع می کنند.تصویر بازنمایی: نیروگاه های برق در چین دود ساطع می کنند.PNK Photo/iStock

چین مدعی است «اولین نیروگاه جهان» مجهز به سیستم «خنک کننده مستقیم طبیعی» (NDC) اکنون به شبکه در استان شانشی این کشور متصل است.بر اساس گزارشی که توسط شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) منتشر شد، این یک “دستیابی به موفقیت” در فناوری خنک کننده نیروگاه برای چین است.

در این گزارش آمده است: «این فناوری که توسط روزنامه محلی Shaanxi Daily به عنوان «انقلابی در خنک‌کننده هوای صنعتی» توصیف شده است، از جریان هوای طبیعی در کارخانه برای هدایت گرما به کندانسور هوا استفاده می‌کند.

طبق توضیحی که توسط Powerchina Northwest Engineering Corporation Ltd.، توسعه‌دهنده این فناوری، صادر شده است، سیستم NDC برای ایجاد جریان هوا، صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش نویز در مقایسه با روش‌های معمولی خنک‌کننده هوا، نیازی به فن ندارد.

این شرکت ادعا می کند که برخلاف سیستم های خنک کننده غیرمستقیم، سیستم NDC به پمپ آب نیاز ندارد.

Powerchina Northwest در ساخت زیرساخت ها تخصص دارد. این شرکت در زمینه ساخت بزرگراه و پل و سایر خدمات مرتبط فعالیت دارد. همچنین در توسعه انرژی پاک، مدیریت محیط زیست محیطی آب و غیره فعالیت می کند.

این شرکت مستقر در Shaanxi گفت: «سیستم NDC مزایای هر دو سیستم خنک کننده هوا و خنک کننده غیرمستقیم را ترکیب کرد.جزئیات دقیقی از نحوه عملکرد این سیستم NDC تاکنون در دسترس نیست.

بر اساس گزارشی از گروه رسانه ای چین (CMG) این سیستم فناوری، نیروگاه یانگ هوپان در شهر یولین، شانشی را قادر می سازد تا 24500 تن زغال سنگ صرفه جویی کند و سالانه 54100 تن از انتشار کربن را کاهش دهد.

گزارش CMG ادعا می کند که این گیاه تقریباً هیچ دوده، دی اکسید گوگرد یا اکسید نیتروژن منتشر نمی کند. این نیروگاه با ظرفیت 660 گیگاوات ساعت در سال به حل بحران برق مرکزی چین کمک خواهد کرد.

طبق گزارش Shaanxi Daily، فناوری NDC به عنوان یک دستگاه فناورانه مهم در سطح ملی شناخته شده است.

چین استخراج معادن زغال سنگ و ساخت نیروگاه با سوخت زغال سنگ را با سرعت بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان افزایش داده است، که انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به انرژی را در سال گذشته نزدیک به 6 درصد افزایش داده است که سریع ترین نرخ در یک دهه اخیر است.این کشور بیش از مجموع سایر نقاط جهان زغال سنگ می سوزاند. نیویورک تایمز در نوامبر 2022 گزارش داد که می توان تصور کرد که چین برای چندین دهه به زغال سنگ معتاد باشد.

کشورهای غربی نگران جاه طلبی چین برای ساخت تاسیسات جدید برق با سوخت زغال سنگ هستند که ممکن است هر یک تا 1 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

جان کری، فرستاده آب و هوای دولت ایالات متحده، سال گذشته هشدار هولناکی صادر کرد و گفت: «افزایش بیش از 200 گیگاوات زغال‌سنگ در پنج سال گذشته و اکنون 200 گیگاوات دیگر در مرحله برنامه‌ریزی آنلاین می‌شود، اگر به به ثمر نشستن در واقع توانایی سایر نقاط جهان را برای دستیابی به حد 1.5 درجه سانتیگراد در افزایش دمای جهانی خنثی می کند.

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، در گزارشی به نشست ملی حزب کمونیست در اکتبر 2022 وعده داد که انرژی هسته ای و تجدیدپذیر را با سرعت بیشتری پیش خواهد برد.با این حال، او همچنین بر اهمیت امنیت انرژی تاکید کرد، که قویاً نشان می دهد که چین همچنان به زغال سنگ متکی خواهد بود، زیرا این کشور بزرگترین ذخایر را در بین همه کشورها دارد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *