نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:54 ب.ظ

شرکت های خدمات شهری از هواپیماهای بدون سرنشین برای یافتن مشکلات استفاده می کنند

4 ژانویه 2023 -توسط کلی یامانوشی، مجله آتلانتا -اعتبار: CC0 دامنه عمومی

برای چندین دهه، بازرسی خطوط برق برای یافتن عیوب یک کار عمدتاً دستی بود – کاری برای کارگران روی زمین و خدمه هلیکوپترها.اما با بالا رفتن سن زیرساخت‌ها و شرکت‌ها با چالش‌های فزاینده‌ی نیروی کار، شرکت‌های بزرگ آب و برق به مجموعه‌های جدیدی از چشم‌ها در آسمان روی آورده‌اند – پهپادها.

شرکت های آب و برق باید زیرساخت های خود را به طور منظم بازرسی کنند تا الزامات نظارتی را برآورده کنند. انجام بازرسی ها به صورت دستی زمان بر است و پرواز هلیکوپترها در امتداد خطوط تاسیساتی خطرات خاص خود را دارد.

مایکل رابینز، معاون اجرایی دولت و امور عمومی در انجمن بین‌المللی سیستم‌های خودروی بدون سرنشین، که یک گروه صنعت هواپیماهای بدون سرنشین است، گفت: استفاده از پهپاد، بسیار جذاب است و یکی از بخش‌های در حال رشد صنعت پهپادهای تجاری است.

رابینز گفت که زیرساخت‌های قدیمی تاسیسات، طوفان‌های شدید فزاینده و نیروی کار فشرده نیاز به انجام بازرسی‌ها را به‌طور کارآمدتر برمی‌انگیزد. طرفداران این صنعت همچنین می گویند هواپیماهای بدون سرنشین می توانند سقوط هلیکوپتر و حوادث مرگبار هلیکوپتر را کاهش دهند، هزینه ها را کاهش دهند، جمع آوری داده ها را بهبود بخشند و در زمان صرفه جویی کنند.

پهپادها نسبت به هلیکوپترهای خلبانی می توانند به خطوط شهری نزدیکتر شوند و از ناوبری مستقل استفاده کنند.

فینیکس ایر، اپراتور چارتر مستقر در کارترویل، یکی از چندین شرکتی است که هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان جایگزینی کارآمدتر و ایمن تر معرفی می کند. یک بخش از فونیکس ایر سه سال پیش شروع به استفاده از پهپادهای کوچک با باتری برای بازرسی خطوط انتقال برق کرد.

اکنون، Phoenix Air Unmanned امیدوار است تجارت خود را با پهپادهای بزرگتر که بیشتر شبیه هلیکوپتر پرواز می کنند، گسترش دهد.

این شرکت به دنبال مجوز از اداره هوانوردی فدرال برای استفاده از SwissDrone SDO 50 V2 است که روتور هواپیماهایی با سوخت جت و بیش از 7 فوت طول دارند. آنها می توانند دو دوربین و یک حسگر LIDAR (تشخیص نور و محدوده) برای بازرسی ها داشته باشند.

ویل لاوت، مدیر عامل Phoenix Air Unmanned می گوید: «این قطعاً هواپیمای پیچیده تری است که به ما امکان می دهد دورتر پرواز کنیم و محموله های اضافی را حمل کنیم. پرواز پهپادها در مناطقی با تراکم جمعیت بالا همچنان ممنوع است. او گفت: “ما بر فراز مرکز شهر آتلانتا پرواز نمی کنیم.”

بیشتر کارهای Phoenix Air Unmanned برای شرکت برقی Xcel Energy در غرب میانه است که از پهپادهای کوچکتر با وزن کمتر از 55 پوند استفاده می کند. اما Lovett امیدوار است که با پهپادهای بزرگتر، خدمات بیشتری را به لیست مشتریان شرکت اضافه کند.

این شرکت پرواز نمایشی بعدی خود را برای FAA در سه ماهه اول سال آینده در امتداد بخشی از خط انتقال در جنوب جورجیا با همکاری جورجیا پاور برنامه ریزی می کند.

لاوت امیدوار است تا از سه ماهه سوم سال 2023 استفاده از SwissDrone را برای بازرسی های کاربردی آغاز کند.

یکی از بزرگترین موانع بر سر راه تایید فدرال این است که فینیکس ایر می‌خواهد بتواند پهپادهای بزرگ سوئیس را فراتر از دید بصری به پرواز درآورد و خطوط تاسیسات را بسیار سریع‌تر و کارآمدتر بازرسی کند.

لاوت می‌گوید: «این ما را از خط برق دورتر می‌برد، به ما امکان می‌دهد طولانی‌تر پرواز کنیم، که به این معنی است که ما بسیار کارآمدتر هستیم». ما به دنبال پرواز آهسته‌تر و پایین‌تر هستیم – 100 فوت بالاتر از ساختار – بنابراین می‌توانید مهره‌ها و پیچ‌ها را ببینید. بازرسی‌ها همچنین می‌توانند نشان دهند که درختان در حال سقوط  به خطوط برق هستند.

سایر شرکت‌ها از جمله Omaha، صنایع Valmont مستقر در Neb، Percepto مستقر در اسرائیل و Soaring Eagle Technologies، مجوزهای گسترده FAA را برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین فراتر از خط دید بصری برای بازرسی دریافت کرده‌اند.

رابینز گفت که پهپادها همچنین می‌توانند برای بازرسی برج‌ها، خطوط لوله، راه‌آهن، پل‌ها و زیرساخت‌های بزرگراهی سریع‌تر و ایمن‌تر از کارگرانی که از سازه‌ها بالا می‌روند، از پل‌ها آویزان می‌شوند استفاده شوند. پهپادها همچنین می توانند اجازه دهند عیوب در زیرساخت ها سریعتر کشف و تعمیر شوند.

رابینز گفت: “این صنعت هنوز در یک مرحله بسیار نوپا است. ما فقط شروع به خراش دادن سطح پتانسیل پهپادها برای استفاده های تجاری کرده ایم.”

بر اساس گزارش تحقیقات بازار پهپادهای بازرسی در سال 2021 در سطح جهان 1.9 میلیارد دلار درآمد داشته است. بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود تا سال 2031 به 8.6 میلیارد دلار بازار برسد.

SwissDrone به قدری بزرگ است که فینیکس ایر به دنبال آن است که آن را به عنوان یک هواپیمای کوچک تحت معافیت پرواز کند، نه طبق مقررات معمولی پهپادهای تجاری.

FAA گفت که درخواست‌های معافیت را برای اطلاعاتی مانند اینکه چگونه برای عموم سود می‌برد و چگونه اپراتور برنامه‌ریزی می‌کند تا به طور ایمن فعالیت کند، بررسی می‌کند.

لاوت گفت که این شرکت در حال حاضر 16 هواپیمای بدون سرنشین و نزدیک به 20 کارمند دارد که بیشتر آنها خلبان هستند، اما اگر SwissDrone تایید شود و شرکت توسعه یابد، “قطعاً افزایش خواهیم داد”. برای گسترش به دو یا سه شرکت دیگر، به خلبانان، کارکنان، تجهیزات، دوربین‌ها، پهپادها، وسایل نقلیه بیشتری نیاز داریم.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *