نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:38 ق.ظ

TSMC تایوان تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری را آغاز کرد

TSMC    تایوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه های پیشرفته در جهان است. 29 دسامبر 2022

غول فناوری تایوانی TSMC اعلام کرد که تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری خود را آغاز کرده است که از جمله پیشرفته‌ترین تراشه‌هایی است که به بازار آمده است.شرکت تولید نیمه هادی تایوان بزرگترین کارخانه های ویفر سیلیکونی جهان را اداره می کند و تراشه های با کارایی بالا را تولید می کند که در همه چیز از گوشی های هوشمند و اتومبیل گرفته تا موشک استفاده می شود. همچنین تامین کننده اصلی تراشه اپل است.انتظار می‌رود تراشه‌های پردازشی ۳ نانومتری آن در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، قدرت پردازش بیشتری داشته باشند و عملکرد باتری را افزایش دهند.

مارک لیو، رئیس هیئت مدیره، در مراسمی که تولید انبوه در یک کارخانه در جنوب غربی شهر تاینان را اعلام کرد، گفت: «فناوری 3 نانومتری ما به طور گسترده در محصولات فناوری پیشرفته آینده، از جمله ابر رایانه ها، سرورهای ابری، اینترنت پرسرعت و بسیاری از دستگاه های تلفن همراه استفاده خواهد شد..

وی افزود که این شرکت قصد دارد حتی انرژی ساز های 2 نانومتری کوچکتر را در شهرهای هسینچو و تایچونگ تایوان بسازد.

رقیب کره جنوبی TSMC، سامسونگ، تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری خود را در ژوئن آغاز کرد.تایوان نقش بزرگی در صنعت تراشه های جهانی ایفا می کند.

TSMC به تنهایی نزدیک به 50 درصد از تولید تراشه های زیر 10 نانومتر در جهان را انجام می دهد.

تمرکز چنین صنعت مهمی در یک مکان شروع به ایجاد آشفتگی های ژئوپلیتیکی کرده است، به خصوص که چین به طور فزاینده ای تایوان را تهدید می کند.

TSMC توسط قدرت های غربی لابی شده است تا کارخانه های ریخته گری بیشتری در خارج از کشور بسازد که موافقت کرده است.

این شرکت در حال ساخت یک کارخانه عظیم 40 میلیارد دلاری در آریزونا است که در نهایت تراشه های 4 نانومتری و 3 نانومتری خود را تولید خواهد کرد که بخشی از تلاش های ایالات متحده برای اطمینان از تامین پایدار نیمه هادی ها در خاک خود است.پرزیدنت جو بایدن در مراسمی در اوایل این ماه شرکت کرد تا از توسعه عظیم کارخانه آریزونا که یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های خارجی در ایالات متحده است خبر دهد.

TSMC همچنین با ساخت کارخانه های ریخته گری در ژاپن موافقت کرده است و در حال بررسی آلمان به عنوان مکان احتمالی است.

در عین حال، شرکت‌های فناوری تایوان و دولت آن مشتاق هستند تا اطمینان حاصل کنند که اکثر تولیدات اصلی در خانه باقی می‌مانند، تا حدی به این دلیل که صنعت تا حدودی از جزیره محافظت می‌کند.

هرگونه تهاجم یا محاصره چین به تایوان عواقب فاجعه باری برای اقتصاد جهانی خواهد داشت، زیرا نیمه هادی های بسیار مهمی در آنجا ساخته می شوند – حائلی که تحلیلگران آن را “سپر سیلیکونی” تایوان می نامند.

رئیس جمهور تسای اینگ ون نگرانی ها مبنی بر اینکه تایوان با ساختن کارخانه های ریخته گری در خارج از کشور خطر از دست دادن سپر و مشاغل خود را از دست می دهد را نادیده گرفت و در عوض این سرمایه گذاری ها را نشانه ای از قدرت تکنولوژیکی جزیره به تصویر کشید.

Tsai در اوایل این هفته گفت: “موسس TSMC موریس چانگ بارها گفته است که تایوان بهترین مکان برای سرمایه گذاری TSMC است زیرا تایوان دارای یک اکوسیستم جامع و نیروی کار برتر است.”

منظور او این بود که ما نباید نگران صنعت تراشه تایوان باشیم.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *