نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:15 ب.ظ

فناوری نور «نسل بعدی» پورشه از 16000 LED برای تبدیل شب به روز استفاده می کند.

لوکیا پاپادوپولوس-25 دسامبر 2022

طبق بیانیه این شرکت ، پورشه چیزی را توسعه داده است که آن را “فناوری نور نسل بعدی” می نامد. این شامل تجمع LED ها روی یک پلت فرم است.

هرمان-جوزف استاپن، سخنگوی تحقیقات و توسعه و ارتباطات فناوری در این باره نوشت: عنصر اصلی نوآوری ایجاد شده با همکاری شرکا، تراشه ای است که بیش از 16000 میکرو ال ای دی قابل کنترل را به صورت جداگانه روی سطح به اندازه یک تصویر کوچک ترکیب می کند.

از این تراشه‌های LED، دو عدد برای هر چراغ جلو استفاده می‌شود – چهار عدد در هر خودرو. بنابراین، چراغ‌های جلو با فناوری ماتریس HD، توزیع نور با وضوح بالا را تا دو برابر روشن‌تر روی سطحی چهار برابر بزرگ‌تر از سیستم‌های درجه یک قبلی ارائه می‌دهند.

یک سیستم روشنایی همگن

نتیجه نهایی، روشنایی بسیار همگن و پرتوهای با کارایی بالا است که شب را تا فاصله 600 متری به روز تبدیل می کند. اختراع جدید همچنین صرفه جویی در انرژی است.

استاپن توضیح داد: «از آنجایی که چراغ‌های جلو ماتریس HD فقط پیکسل‌هایی را فعال می‌کنند که واقعاً در هر لحظه مورد نیاز هستند، انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم‌های با وضوح بالا مصرف می‌کنند، در حالی که مقدار نور ثابت می‌ماند».

علاوه بر این، برای اولین بار، گرافیک مشخصه چراغ‌های چهار نقطه‌ای پورشه از چراغ‌های روشنایی روز نیز در شب، زمانی که سیستم جدید با نور پایین و بالا استفاده می‌شود، قابل مشاهده است. پورشه مجبور شد برای بیش از 25 پتنت درخواست کند تا این فناوری نوآورانه به واقعیت تبدیل شود.

اکنون، این شرکت قصد دارد چراغ‌های جلوی ماتریس HD جدید را به‌طور متوالی در خطوط مدل‌های مختلف با فناوری ماژول‌های یکسان اما طرح‌های سازگار معرفی کند.

استاپن خاطرنشان کرد: «فناوری جدید باید الزامات مختلف و گاهی متناقض را در یک سیستم واحد متحد کند.

به این ترتیب، پورشه از شبیه‌سازی‌های پیش‌طراحی استفاده کرد تا تجزیه و تحلیل کند که کدام طراحی سیستم به بهترین وجه همه الزامات از جمله نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند. این باعث شد که شرکت فناوری جدید و کارآمد LED ماتریس HD را با 16384 پیکسل در هر ماژول به جای حداکثر وضوحی که از نظر فنی امکان پذیر است انتخاب کند.

ماژول‌های ماتریس HD با مجموع 32768 پیکسل قابل کنترل جداگانه در هر چراغ جلو، نور مستقیم با وضوح بالا تولید می‌کنند. فقط نوری که واقعاً مورد نیاز است تولید می شود. به همین دلیل است که به عنوان تولید نور ماتریس فعال شناخته می شود.

نتیجه نهایی یک نور ماتریسی HD است که کل محدوده افقی 40 درجه و عمودی ده درجه را با شار نوری بیش از 1400 لومن روشن می کند. این یکی از بزرگترین و درخشان ترین مناطق روشنایی با وضوح بالا را ایجاد می کند که کل محدوده نور بالا را پوشش می دهد و درست از جلوی خودرو شروع می شود.

راننده نحوه توزیع نور را کنترل می کند تا بهترین دید ممکن را در هر شرایطی تنظیم کند. این تنها یکی از بسیاری از نوآوری هایی است که پورشه روی آن سرمایه گذاری کرده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *