نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 10:31 ب.ظ

شرکت های چینی ادعا می کنند که بزرگترین توربین بادی 16 مگاواتی جهان را ساخته اند

کریستوفر مک فادن -08 دسامبر 2022،  توربین بادی طلایی -گلدویند

به گفته شرکت China Three Gorges Corporation (CTG) در استان فوجیان در شرق چین، یک توربین بادی عظیم دریایی با بزرگترین ظرفیت در هر واحد در جهان از خط مونتاژ خارج شده است. به گفته CTG، توربین بادی 16 مگاواتی دارای طولانی ترین قطر پروانه جهان 827 فوت (252 متر)، کمترین قطر در هر مگاوات وزن، و هاب 480 فوت (146 متر) است که معادل ارتفاع آن است.

این توربین که به طور مشترک توسط CRG و سین کیانگ Goldwind Sci & Tech Co., Ltd. ایجاد شده است، نشان دهنده یک نوآوری در تولید توربین های بادی با کیفیت بالا است. این پروژه با همکاری China Three Gorges (CTG) و Goldwind است و شرکای آن بیان کردند که این نشان می دهد که چین اکنون در بخش باد جهانی “پیشرو ، نه پیرو” است.

CTG و Goldwind بر این باورند که واحد 16 مگاواتی با بالاترین رتبه ژنراتور ساخته شده است. CTG ادعا می کند که قطر عظیم روتور آن یک منطقه جاروب شده 50000 متری را فراهم می کند که می تواند برق کافی برای تامین انرژی 36000 خانوار سالانه تولید کند.

علاوه بر تامین انرژی سالانه نیاز 36000 خانوار سه نفره، می تواند 22000 تن زغال سنگ استاندارد و 54000 تن دی اکسید کربن را با میانگین تولید برق سالانه بیش از 66 میلیون کیلووات ساعت ذخیره کند.

این توربین عظیم جدید کمی غافلگیر کننده است زیرا مدت کوتاهی پس از رونمایی از توربین 13.6 مگاواتی توسط همان شرکای پرده برداری شد. این و توربین جدید اکنون Goldwind را در خط مقدم گروهی از OEM های چینی قرار داده است که در حال حاضر از مدل های برنامه ریزی شده توسط رقبای غربی Vestas، Siemens Gamesa و GE پیشی گرفته اند.

رهبر CTG ادعا کرد که مدل آن در پی درخواست‌های مقامات چینی برای توسعه مستقل فناوری پیشرفته که مطابق با استانداردهای بین‌المللی در صنایع حیاتی است، ایجاد شده است.

ژای اندی، مهندس ارشد Goldwind افزود: «واحد 16 مگاواتی پیشرفت‌های تکنولوژیکی مهمی در تحقیق و توسعه و ساخت اجزای اصلی کلیدی مانند یاتاقان‌های بزرگ محور اصلی و تیغه‌های سبک وزن فوق‌العاده بلند داشته است».

اندی همچنین گفت: «سطح دیجیتالی نظارت بر وضعیت عملکرد واحد بالا است و می‌تواند به صورت هوشمند حالت عملیات را برای آب‌وهوای شدید مانند طوفان تنظیم کند».

به گزارش Recharge News، حرکت Goldwind/CTG مدت کوتاهی پس از آن صورت می‌گیرد که یکی از شرکت‌های چینی MingYang که در حال توسعه یک مدل 16 مگاواتی است، اعلام کرد که نسخه 14 مگاواتی آن را در سال آینده عرضه خواهد کرد. علاوه بر این، Recharge فاش کرد که CSSC Haizhuang طراحی 16.7 مگاواتی فراساحلی خود را معرفی خواهد کرد.

OEM ها در صدد موفقیت در صنعت عظیم بادی فراساحلی چین هستند که در حال حاضر بزرگترین صنعت بادی در جهان است، و همچنین به تدریج در مناطق دورتر، جایی که امیدوارند جایگزینی برای رقبای غربی که تاکنون در خارج از آب های چین تسلط داشته اند، ارائه دهند.

مینگشان ادعا کرد: «تولید توربین‌های بادی در چین، جهان را پس از توسعه جهشی به جلو هدایت کرده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *