نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:45 ب.ظ

دو مخزن سوئیس به بزرگترین مخزن آب جهان برای تامین انرژی جنوب اروپا تبدیل شدند

اندی کوربلی -29 نوامبر 2022 -مخزن Vieux Emosson در سوئیس – گروه Alpiq

نیروگاه برق آبی Nant de Drance با ظرفیت ذخیره سازی 20 میلیون کیلووات ساعت که برای ذخیره انرژی باد، خورشیدی، هسته ای یا آبی و انتقال آن به نزدیک به 1 میلیون خانه کافی است، آماده است تا تصویر انرژی را برای جنوب اروپا تغییر دهد.

لجستیک “باتری آب” 900 مگاواتی Nant de Drance باعث می شود تا در مورد آن مطالعه کنید و شامل حفر 14 مایلی تونل در زیر کوه های آلپ سوئیس به منظور ایجاد توربین ها و پمپ های عظیم پیش ساخته در اطراف یک جفت مخزن آب 1800 است.

این باتری که در زیر Emosson و Vieux Emosson در کانتون Valais سوئیس واقع شده است، بزرگترین باتری آبی اروپا است که از شش توربین ژنراتور فرانسیس 150 مگاواتی تشکیل شده است و هزینه ساخت آن نزدیک به 2 میلیارد دلار است.

اما باتری آب چگونه کار می کند و دقیقا چیست؟ الکتریسیته می تواند از طریق گرما و همچنین از طریق انرژی جنبشی تولید شود. در بررسی دومی، دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر از این واقعیت بهره می‌برند که الکتریسیته را می‌توان با استفاده از مازاد آن برای حرکت دادن یک جسم (در این مورد آب) «ذخیره» کرد.

آب از یک استخر بزرگ به یک استخر بزرگ دیگر در یک محفظه زیرزمینی در بالا پمپ می شود. به این ترتیب الکتریسیته «ذخیره می‌شود» به این معنا که وقتی برق در خانه‌های سوئیس مورد نیاز است، آب از طریق توربین‌های برق آبی به محفظه زیر با چیزی جز نیروی گرانش پمپ می‌شود.

الکتریسیته تولید شده از انرژی جنبشی آب در حال سقوط به داخل توربین ها مانند تخلیه یک باتری است – 400000 باتری ماشین در مورد Nant de Drance.

Antje Kanngiesser، مدیرعامل گروه Alpiq، سهامدار اصلی Nant de Drance، گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین بازارهای انرژی را تا حد زیادی متزلزل کرده است، [و] تأثیراتی که این روی بازار دارد در مقیاس بی‌سابقه است.

از دیدگاه امروز، نیروگاه ذخیره سازی پمپ شده یک چرخ دنده ضروری برای تضمین امنیت تامین و پایداری شبکه در سوئیس و کشورهای اطراف است.در حالی که ذخیره انرژی تجدیدپذیر اغلب به شکل بانک های باتری بزرگ است، استفاده از گرانش یا نیروی جنبشی نیز در حال رشد است.

یک شرکت اسکاتلندی به نام Gravitricity از یک اصل مشابه استفاده می کند، فقط با وزن 25 تنی که از یک تونل – شاید یک میل معدن قدیمی – با انرژی تجدیدپذیر اضافی بالا برده می شود، قبل از اینکه رهاسازی آن کیلووات ها را دوباره به شبکه هدایت کند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *