31 فروردین 1403 4:23 ق.ظ

ساختار عظیم فرا کهکشانی در پشت کهکشان راه شیری پنهان شده است

گزارش 8 نوامبر 2022 – توسط باب یرکا، Phys.org

تصویر Z آبی و J (سبز) و Ks (قرمز) با رنگ کاذب از منطقه مربوط به کاندیدای گروه کهکشانی/خوشه. دایره چین دار قرمز ناحیه مرکزی شعاع شش قوس را مشخص می کند، خطوط سبز نشان دهنده دو موقعیت شکاف بلند و مربع های قرمز پنج کهکشان مشاهده شده با F2 را نشان می دهد. در پانل سمت راست، ما 58 نامزد کهکشان را در منطقه مورد مطالعه بزرگنمایی کردیم. طول هر ضلع جعبه 20 ثانیه قوس است. اعتبار: arXiv (2022). DOI: 10.48550/arxiv.2210.16332

تیمی از محققان با اعضایی از دانشگاه ناسیونال سان خوان، دانشگاه فدرال دو ریو گرانده دو سول و دانشگاه آندرس بلو شواهدی از یک مجموعه بزرگ فراکهکشانی که در پشت بخشی از کهکشان راه شیری پنهان شده است، یافته اند. این گروه در انتظار انتشار در مجله Astronomy & Astrophysics، مقاله ای را منتشر کرده است که یافته های خود را بر روی سرور پیش چاپ arXiv توضیح می دهد.

دانشمندان فضایی مدتی است می‌دانند که بخشی از آسمان شب وجود دارد که به دلیل برآمدگی در کهکشان از دید پنهان مانده است. این منطقه که به عنوان “منطقه پنهان” شناخته می شود، تقریباً 10 درصد از آسمان تاریک را تشکیل می دهد و محققان را متعجب کرده است که چه چیزی ممکن است پشت آن باشد. از آنجایی که امکان کار با محققان بسیار کم است، این منطقه به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین، اطلاعات کمی در مورد آنچه ممکن است پنهان شده باشد، وجود دارد. در این تلاش جدید، محققان از ابزارهای مختلفی برای به دست آوردن درک بهتری از آنچه ممکن است از دید پنهان باشد، استفاده کردند.

در چند سال گذشته، دانشمندان از ابزارهای مختلفی برای بررسی منطقه استفاده کرده اند. محققان با این تلاش جدید با جمع‌آوری تمام داده‌هایی که تاکنون جمع‌آوری شده‌اند شروع کردند و با استفاده از اطلاعاتی که اخیراً از بررسی VVV به‌دست‌آمده است، اطلاعات بیشتری را اضافه کردند.

VVV Survey پروژه ای است که توسط یک سازمان تحقیقاتی بین دولتی به نام سازمان اروپایی تحقیقات نجومی در نیمکره جنوبی حمایت می شود. این شامل چندین مرکز تحقیقاتی پیشرفته است که در چندین سایت قرار دارند. این بررسی در مطالعه ستارگان با استفاده از تشعشعات فروسرخ به جای نور مرئی انجام شده است. چنین گازهای گلخانه‌ای می‌توانند از گاز، غبار و نور ستارگان در برآمدگی و به ابزارهایی که در اینجا روی زمین نصب شده‌اند، عبور کنند.

در مطالعه تصاویر فروسرخ، محققان دریافتند که قادر به شناسایی چندین کهکشان هستند که بسیار فراتر از کهکشان راه شیری وجود دارند. و به دلیل تعداد آنها، محققان بر این باورند که آنها با هم چیزی را می سازند که آنها به عنوان یک ساختار عظیم فرا کهکشانی توصیف می کنند. آنها تخمین می زنند که ممکن است 58 کهکشان در این ساختار وجود داشته باشد.