نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:00 ق.ظ

کشف یک سیارک بالقوه خطرناک که در تابش خیره کننده خورشید پنهان شده است.

دینا ترزا-01 نوامبر 2022- برداشت هنرمند از سیارکی که نزدیکتر از مدار زمین به خورشید می چرخد.

NOIRLab

یک تیم بین المللی از ستاره شناسان سه سیارک نزدیک به زمین (NEAs) را کشف کرده اند که در درون منظومه شمسی پنهان شده اند و به طور ایمن در تابش خیره کننده خورشید قرار گرفته اند. یکی از آنها یک سیارک عظیم است که لقب “قاتل سیاره” را دارد که می تواند روزی با زمین برخورد کند.

لازم نیست نگران باشید، زیرا در حال حاضر هیچ رویکرد پیش بینی شده ای  وجود ندارد.

این سیارک با وسعت 0.9 مایل (1.5 کیلومتر) که 2022 AP7 نام دارد، بزرگترین جرمی است که در هشت سال گذشته شناسایی و برای زمین خطرناک است. این سه سیارک تا به حال کشف نشده باقی مانده اند، زیرا آنها در کمین منطقه به سمت مدارهای زمین و زهره، محصور در نور کور کننده خورشید بودند. اخترشناسان هر شب فقط دو پنجره کوتاه 10 دقیقه ای برای بررسی منطقه دارند. چالش ها با تابش خیره کننده خورشید متوقف نمی شوند. آنها باید از طریق لایه نسبتاً ضخیمی از جو زمین رصد کنند. این می تواند مشاهدات آنها را مخدوش کند.و بنابراین، شکارچیان سیارک مجبور بودند برای مشاهده صخره‌های فضایی برای مشاهده شرایط مطلوب در هنگام گرگ و میش صبر کنند.

اسکات اس. شپرد، ستاره شناس زمین، از آزمایشگاه سیارات از مؤسسه علمی کارنگی و نویسنده اصلی مقاله که این کار را توصیف می کند، در بیانیه ای گفت “احتمالاً فقط تعداد کمی NEA با اندازه های مشابه برای یافتن باقی مانده است، و این سیارک های بزرگ کشف نشده احتمالا مدارهایی دارند که آنها را در بیشتر مواقع در مدار زمین و زهره نگه می دارد.”.

تنها حدود 25 سیارک با مدارهای کاملاً در مدار زمین تا به امروز کشف شده اند، زیرا رصد در نزدیکی تابش خیره کننده خورشید دشوار است.اخترشناسان جزئیات کار خود را در مجله نجومی منتشر کردند.

این یافته به لطف دوربین انرژی تاریک ساخته شده توسط وزارت انرژی ایالات متحده واقع در تلسکوپ 4 متری ویکتور ام. بلانکو در رصدخانه بین آمریکایی Cerro Tololo در شیلی، برنامه ای از NOIRLab NSF امکان پذیر شد.

دوربین انرژی تاریک یا DECam شامل دوربین‌های CCD با کارایی بالا و میدان وسیع است که می‌تواند جزئیات آسمان را با “حساسیت زیاد” ثبت کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *