نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:29 ق.ظ

بزرگترین هواپیمای جهان برای اولین بار با حمل یک وسیله نقلیه مافوق صوت پرواز کرد

دینا ترزا -31 اکتبر 2022

هواپیمای Roc استراتولانچ در 28 اکتبر 2022 طی اولین پروازخود با وسیله نقلیه آزمایش جداسازی Talon-A، TA-0، از بندر هوایی و فضایی موهاوی بلند شد. این هشتمین پرواز هواپیمای راک بود.

این پرواز که هشتمین پرواز راک بود، پنج ساعت و شش دقیقه بر فراز صحرای موهاوه به طول انجامید و به ارتفاع 23000 فوتی (7000 متری) رسید.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، این پرواز بر روی اندازه گیری بارهای آیرودینامیکی روی وسیله نقلیه Talon-A متمرکز بود. در این بیانیه آمده است: «بارهای گرفته شده در پرواز، پیش‌بینی‌های آیرودینامیکی را تأیید می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مکانیسم رهاسازی طبق طراحی عمل می‌کند».

این آزمایش نشان واضحی از پتانسیل Roc بود. می تواند به عنوان سکوی پرتاب برای وسایل نقلیه مافوق صوت عمل کند. یکی از بخش‌های آزمایش، نمونه اولیه خودروی تالون به طول 28 فوت (8.5 متر) بود که به ستونی در مرکز بال‌های هواپیما با عرض 385 فوت (117 متر) متصل شده بود.

وسایل نقلیه Talon-A هواپیماهای آزمایشی مافوق صوت قابل استفاده مجدد هستند که محموله های قابل تنظیم را با سرعت حداکثر 5 ماخ حمل می کنند. Stratolaunch شروع به تولید اولین وسایل نقلیه آزمایشی مافوق صوت کاملاً قابل استفاده مجدد، TA-2 و TA-3 کرده است.

برنامه مرکز مدیریت منابع آزمایشی SkyRange با ردیابی اولین پرواز مافوق صوت Stratolaunch Talon-A، توانایی دارایی های آزمایشی هوابرد خود را نشان داد.

“ما آزمایش‌های زمینی مختلفی را در پیش‌بینی اولین پرواز حمل انجام داده‌ایم، و با هر آزمایش موفقیت‌آمیز، نقطه عطفی که به دست می‌آید، این اطمینان را ایجاد کرده‌ایم که سخت‌افزار دقیقاً همانطور که طراحی شده است عمل می‌کند. دیدن کار سخت تیم هیجان‌انگیز است. دکتر Zachary Krevor، مدیر اجرایی و رئیس Stratolaunch در بیانیه ای گفت: به زندگی و دیدن وسایل نقلیه به عنوان یک سیستم یکپارچه پرواز کنید.

کرور در یک کنفرانس تلفنی جمعه به خبرنگاران گفت: “از دیدن این دو وسیله نقلیه که از باند فرودگاه بلند شدند و به آسمان رفتند، به وجد آمدم.” “دیدن محصولات پروازی ما که با هم کار می کنند، گامی مهم به سوی پروازهای مافوق صوت منظم و قابل استفاده مجدد است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *