نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:19 ق.ظ

دهکده نوآوری چیست؟

در یادداشت روز این بار موضوع جالبی که اخیرا در کشورمان نیز در حال رایج شدن است را به شما ارایه می کنیم . در خصوص نوآوری از روشهای استاندارد مدیریت نوآوری گرفته تا مکانهایی برای تجمیع نوآوران و اشتراک ایده هایشان و یا پلتفرمهای نرم افزاری استفاده می شود .

دهکده نوآوری، یک منطقه فیزیکی و مکانی تعاملی است که صاحبان ایده و یا علاقمندان به آنها را به حوزه های موضوعی می‌برد و پیشرفت‌ها و قابلیت‌های فناوری برای تغییر در محصولات و یا فرایند های کار و سیستم ها را ارایه می کند .

این دهکده های نوآوری  معمولا در کنار مراکز تحقیقاتی و فناوری  ایجاد و اداره می شود و آخرین فناوری های مرتبط با تحول دیجیتال و تحول صنعتی را ارایه می دهد.

معمولا هنگامی که وارد دهکده نوآوری می شوید، ابتدا در مورد انقلاب نیروی کار، از جمله نیاز به ارتقاء مهارت و آموزش کارکنان جدید و فعلی، مواجه می شوید. آینده پایدار با نیروی کار پایدار آغاز می شود، بنابراین این اولین قدم مهم در سفر تحول دیجیتال است.

البته این دهکده ها می توانند در رابطه با موضوعات دیگیرری مانند نانو تکنولوژی و یا صنایع پیشرفته مانند رباتیک، اتوماسیون، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و موارد دیگر ایجاد شوند.

بر اساس استراتژی های کلی نوآوری در هر کشور ، با تاکید خاص بر بخش های صنعتی که مراکز تحقیقاتی خاصی دارند می توانند صنایعی مانند خودرو، هوافضا، ساخت و ساز، داروسازی و غیره را در بر گیرد .

بنظر می رسد که در کشور ما یکی از موضوعات با مرکز توجه بالا در زمینه‌های مختلف انرژی،  و در مورد منابع سوخت جایگزین از جمله خورشیدی، بادی و یا موارد دیگر باشد .

در این دهکده ها مشارکت کنندگان یاد می گیرند که نیازی به طی این سفرها به تنهایی نیست و پشتیبانی قابل توجهی برای کسب و کار هایی که می خواهند از آن استفاده کنند در دسترس است. این امر به ویژه برای تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​که واقعاً می توانند از کمک و راهنمایی اضافی بهره مند شوند، مهم است.

موضوع بسیار مهم مشارکت دانشگاهها و متخصصان صنعتی و سیستمی است که باید در این دهکده ها شکل بگیرد .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *