نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 6:59 ب.ظ

موفقیت دانشمندان چینی، سلاح های مافوق صوت را روی ناوهای هواپیمابر قرار می دهد

دینا ترزا -ایجاد: 11 اکتبر 2022 -تصویر سه بعدی از یک موشک مافوق صوت. iStock/estt

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP)، ناوهای هواپیمابر چین اکنون قادر خواهند بود از تسلیحات مافوق صوت به واسطه پیشرفتی در لجستیک و فناوری استفاده کنند که تعمیر و نگهداری تسلیحات را تا حد زیادی ساده و تسریع می کند.به گفته محققان ارتش خلق به رهبری شیائو جون دانشمند آکادمی موشکی هوابرد چین در لویانگ، استان هنان. ، این سلاح ها که برای پرتاب از هواپیما (نه حامل) طراحی شده اند، می توانند به عنوان سلاح های ضد ماهواره ای استفاده شوند یا به دنبال طیف گسترده ای از اهداف با ارزش در هوا باشند.

این تیم گفت: این فناوری که در سایر کشورها در دسترس نیست، به «تعداد زیادی از تجهیزات موشکی هوابردی که به طور گسترده در پایگاه‌های نظامی داخلی، فرودگاه‌های ساحلی و ناوهای هواپیمابر در دریای دور توزیع شده‌اند، خدمت می‌کند».

در مقاله‌ای که در ژورنال معتبر داخلی Aero Weaponry در تاریخ 1 اکتبر منتشر شد، محققان نوشتند که تسلیحات مافوق صوت پرتاب‌کننده هوای چین، که هنوز آشکار نشده‌اند، شبیه موشک کینژال روسیه هستند که می‌تواند به ده برابر سرعت صوت برد 621 مایل (1000 کیلومتر).برسد.

این سرعت می‌تواند برد جنگی ناوگان حامل چین را با «حملات هوایی فوق‌العاده سریع که می‌تواند به اکثر سیستم‌های دفاع هوایی نفوذ کند» به بیش از 2500 کیلومتر افزایش دهد.

نگهداری یا تعمیر تسلیحات مافوق صوت نسبت به موشک های سنتی به خصوص در دریا دشوارتر است. در واقع، تا به امروز، هیچ گزارشی مبنی بر استفاده از فناوری مافوق صوت در یک ناو هواپیمابر وجود ندارد.

به گفته شیائو و همکارانش، تکنیک نوآورانه آنها برای تعمیر و سرویس سریع سلاح های مافوق صوت، آزمایش های میدانی دقیقی را که توسط ارتش در یک محیط ناو هواپیمابر انجام شده بود، پشت سر گذاشته بود و سایر تنظیمات جنگی چالش برانگیز SCMP را گزارش کردند.

به طور معمول، دمای سطح یک سلاح مافوق صوت هنگام سفر در جو با سرعت بالا می تواند تا چندین هزار درجه افزایش یابد. اگرچه مواد پیشرفته در برخی از نواحی حیاتی موشک در برابر گرما جذب می‌شوند و به سیگنال‌های ارتباطی اجازه عبور می‌دهند، مواد پوشش پیشرفته در طول حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی یا نصب در هواپیما طعمه آسیب می‌شوند.

محققان می‌گویند: «وقتی قسمت آسیب‌دیده با نمک و کپک در معرض رطوبت اقیانوس قرار می‌گیرد، نقص‌هایی مانند جذب رطوبت، انبساط، تغییر شکل، تاول زدن، جدا شدن باند یا پوسته شدن می‌تواند برای پوشش مقاوم در برابر حرارت رخ دهد.»

این روش میانگین زمان سرویس را به یک دهم رویکرد عمومی کاهش داد .پیش از این، تعمیر این عیوب به یک اتاق تمیز زمینی با تجهیزات پیشرفته و یک خدمه خدمات مجرب نیاز داشت.

اکنون، تیم شیائو روشی را توسعه داده‌اند که از یک ماده آب‌بندی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. این فقط به یک کارگر نیاز دارد تا اجزای آسیب دیده را جدا کند، یک جایگزین قرار دهد، شکاف ها را با ژل آب بندی پر کند و سطح موشک مافوق صوت را با یک اسکرابر صاف کند.

روش جدید که حتی در «شرایط بد» روی ناوهای هواپیمابر آزمایش شد، میانگین زمان سرویس را به یک دهم روش سنتی کاهش داد. تیم تحقیقاتی گفت که این فناوری جدید همچنین به بهبود طول عمر سلاح های مافوق صوت که توسط ارتش برای حداقل یک دهه لازم بود، کمک می کند.

مهر و موم حرارتی بدنه باید پس از هر بار جداسازی، مونتاژ یا تعویض بازیابی شود. تعمیر و آب بندی نه تنها باید در برابر فرسایش و فرسایش در دمای بالا مقاومت کند، بلکه باید در برابر باد، یخبندان، باران، برف، تگرگ، گرمای استوایی، نمک مقاومت کند. تیم شیائو گفت: اسپری، گرد و غبار شن و کپک در اقیانوس برای بیش از 10 سال در حالی که برای عملیات تعمیر و نگهداری میدانی در شرایط سخت راحت باقی می ماند.

آنها افزودند: در حال حاضر چنین محصولی در بازار موجود نیست.

https://interestingengineering.com/innovation/hypersonic-weapons-on-aircraft-carriers?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=Newsletter-13-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *