نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 11:46 ق.ظ

با تکامل مونتاژ ماژولار جدید آئودی بهره وری کارخانه خودرو را 20 درصد افزایش می دهد.

حمایت شده توسطAudi.jpeg

آئودی در حال ساخت نسل بعدی خودروها با استفاده از فناوری‌های مونتاژ مجازی است که توسط روبات‌های مجهز به هوش مصنوعی تقویت شده است.

دگرگونی دیجیتال آن‌ها مبتنی بر فناوری دوقلوی دیجیتال است که به آنها اجازه می‌دهد فرآیندها را با جزئیات بسیار زیاد شبیه‌سازی کنند. تمام این فناوری بخشی از تلاش غول خودروسازی برای ساخت کارخانه های هوشمندتر و سازگار با محیط زیست است.

آئودی اخیراً ما را به یکی از کارخانه‌های خودروسازی پرچم‌دار خود در اینگولشتات آلمان دعوت کرد، جایی که آنها نگاهی دست اول به این نوآوری‌ها به ما دادند.اولین سیستم مونتاژ مدولار جهان بهره وری را تا 20 درصد افزایش می دهد.

خط مونتاژ برای بیش از یک قرن ستون تولید خودرو بوده است، اما اکنون آئودی در حال تکامل این مفهوم به مرحله بعدی است. این خودروساز اولین سیستم مونتاژ مدولار در جهان را ساخته است – که به گفته آئودی، به افزایش کارایی و بهره وری تا 20 درصد کمک می کند.

با مونتاژ مدولار، کارگران اساساً قطعات را در “جزایر تولید” – ایستگاه های کاری کوچک و مجزا – مستقل از زمان چرخه ساختمان محل کار جمع می کنند. وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار (AGVs) همچنین ایستگاه‌های جداگانه را با مواد مورد نیاز تامین می‌کنند و کارایی را بهبود می‌بخشند و اجازه می‌دهند تا اجزا به شکلی انعطاف‌پذیرتر مونتاژ شوند.

مونتاژ مدولار تسمه نقاله و سرعت ثابت گیاهان سنتی را از بین می برد و فرآیند بسیار انعطاف پذیرتری را امکان پذیر می کند. این امر به آئودی اجازه می دهد تا به طور موثرتر با تنوع محصولات بیشتر بازار امروز مقابله کند. ولفگانگ کرن، مدیر پروژه آئودی، می‌گوید: «با کاهش زمان تولید از طریق جهت‌گیری به سمت خلق ارزش و هدایت خودکار، می‌توانیم بهره‌وری را تا حدود 20 درصد افزایش دهیم.»

هدف آئودی این است که اکثر کارهای طراحی خود را در واقعیت مجازی انجام دهد.

آئودی از فناوری دوقلوی دیجیتال و یک راه حل واقعیت مجازی داخلی برای تسریع و هموارسازی فرآیند طراحی استفاده می کند. همچنین به آن اجازه می دهد طرح های خود را بدون استفاده از مواد واقعی تکرار کند. هدف این شرکت انجام کارهای بیشتر – عمدتاً تایید نهایی سطوح ماشین – در واقعیت مجازی در تلاش برای کاهش هزینه های عملیاتی و همچنین صرفه جویی در هزینه، زمان و منابع است.

این شرکت از صفحه نمایش های بزرگی به نام پاوروال برای نمایش خودرو در اندازه اصلی استفاده می کند. از یک “خوشه تجسم” متشکل از 26000 CPU استفاده می کند تا خودروها را در یک نمایش مشابه با استفاده از نورپردازی، سایه ها و بازتاب های مبتنی بر فیزیک، واقع گرایانه ارائه کند. این پایه و اساس فرآیند تصمیم گیری مجازی آنها را تشکیل می دهد.

کارگران آئودی همچنین می توانند با استفاده از هدست های واقعیت مجازی در یک فضای دیجیتال به صورت بلادرنگ همکاری کنند. آندرس کوهلر از آئودی می‌گوید: «همیشه از لحظه‌ای که عینک واقعیت مجازی را می‌زنیم و همکارانمان را به عنوان آواتار در دنیای مجازی ملاقات می‌کنیم، دوباره مجذوب می‌شوم. ابتدا، ما آئودی جدید خود را در آنجا می‌سازیم یا به یک آواتار تولید شده توسط کامپیوتر و نحوه اعمال آن به عنوان یک شبیه‌سازی بلادرنگ نگاه می‌کنیم. و در صورت لزوم، در حالی که با هم در آنجا هستیم، توالی‌ها و محیط کار را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم و بهینه‌سازی می‌کنیم، مانند نحوه تنظیم مواد برای ابزارهای مورد نیاز.”

این خودروساز آلمانی همچنین با NavVis همکاری می کند تا ربات Boston Dynamic’s Spot را آزمایش کند تا به طور خودکار محیط ها را اسکن کند تا شبیه دیجیتالی ایجاد کند که می تواند روند طراحی را بهبود بخشد. این نوع اسکن ها قبلا به صورت دستی در یک فرآیند زمان بر انجام می شد. به گفته آئودی، تقریباً چهار میلیون متر مربع (43 میلیون فوت مربع) و 13کارخانه تاکنون به عنوان بخشی از دیجیتالی کردن سایت آن اسکن شده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان و انرژی

ربات Spot که امکانات آئودی را اسکن می کند مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود، اما این شرکت از راه حل های بسیار دیگری نیز استفاده می کند. بخش ارتباطاتی آن در کارخانه تولید اینگولشتات از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی کوچکترین ایرادات در قطعات استفاده می کند. این یک راه حل یادگیری عمیق است، به این معنی که هر چه بیشتر از آن استفاده شود، باید در شناسایی نقص ها بهتر شود. در طول ماه ها با استفاده از چندین میلیون الگوی آزمایشی آموزش داده شد.

تاسیسات آئودی در اینگولشتات به اندازه کل شهر اینگولشتات در یک سال انرژی مصرف می کند. با این حال، این شرکت اکنون از داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها برای پایدارتر ساختن تولید خود و کاهش مصرف انرژی استفاده می کند. این شرکت می‌گوید تحلیل‌های انرژی داخلی که آئودی استفاده می‌کند به آن اجازه می‌دهد در سال گذشته حدود 37000 مگاوات ساعت در سایت خود در اینگولشتات صرفه‌جویی کند. البته آئودی همچنین قصد دارد تولید خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) را متوقف کند و متعهد شده است که آخرین ICE خود را تا سال 2026 تولید کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *