نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 3:36 ب.ظ

آیا تحویل به موقع امر متعلق به گذشته است؟گذشته

 8 آگوست 2022 توسط جو بوش

پل کوری، مدیر MPE، می‌پرسد که آیا شیوه‌های «در زمان مقرر» متعلق به گذشته هستند؟

من مطمئن هستم که مواقعی وجود دارد که همه ما در خانه منتظر بوده ایم و انتظار داریم یک ارائه دهنده خدمات یا تحویل کالا در تاریخ از پیش تأیید شده یا در یک پنجره زمانی خاص به مقصد برسد. من به همان اندازه مطمئن هستم که همه ما زمانی که تحویل دهنده یا ارائه‌دهنده خدمات آنطور که ترتیب داده شده بود، موارد آزاردهنده را تجربه کرده‌ایم. علاوه بر این، من می‌توانم حدس بزنم که بسیاری از ما بدون هیچ گونه ارتباط، هشدار قبلی یا توضیحی از سوی ارائه‌دهنده با این مشکل مواجه شده‌ایم.

در حالی که می توانیم تحویل را دوباره ترتیب دهیم، حداقل زمان ارزشمند خود را تلف کرده ایم. اگر برای شرکت در تحویل یا خدمات برنامه ریزی شده زمان از کار گرفته شده باشد، ممکن است ضرر مالی و در نتیجه افزایش سطح آزار وجود داشته باشد. در جایی که تحویل یا خدمات بسیار مهم است، بدتر است. به هدایای تولد غافلگیرکننده لحظه آخری فکر کنید، یا شاید یک مهندس گرمایش، برق یا لوله کش، جایی که تاخیر یا عدم نمایش وضعیت تاثیر شخصی بسیار زیادی دارد، یا به سادگی گزینه ای برای تنظیم مجدد تاریخ نیست.

افزایش هزینه های قابل توجهی که جهان در حال حاضر با آن مواجه است به طور گسترده در رسانه های خبری گزارش شده است. افزایش مداوم قیمت‌ها که کم و بیش هر یک از ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بازارهای بسیاری از کالاهای مصرفی و خانگی گرفته تا تولیدات صنعتی را در بر می‌گیرد و به همان اندازه در محصولات تولید انبوه، تجاری، محصولات سفارشی خارج از قفسه (COTS) و سفارشی دیده می‌شود..

با این حال، علاوه بر این فشارهای قیمتی، اثرات همه‌گیری جهانی کووید همچنان در زنجیره‌های تامین در سراسر جهان موج می‌زند و مصرف‌کنندگان زمان‌های طولانی‌تری برای عرضه، کمبود محصول و تغییرات مخرب در آخرین لحظه در برنامه‌ها را تجربه می‌کنند. شاید بازاری که در آن این امر بیشتر دیده شده است، صنعت خودرو باشد، جایی که زمان تولید یک وسیله نقلیه جدید به راحتی می تواند شش تا ۱۲ ماه از تاریخ سفارش باشد.

مسلماً، شیوه‌های «به‌موقع» دوران خود را در تولید خودرو سپری کرده‌اند. برای شروع، ما تاخیرهای تولید ناشی از عرضه محدود قطعات و زیرسیستم های مورد نیاز برای مونتاژ را پذیرفته ایم.

به طور خاص، کمبود تراشه های نیمه هادی، همانطور که در سیستم های محاسباتی بی شمار خودروهای جدید استفاده می شود، تعداد خودروهای جدیدی را که از خط تولید خارج می شوند، محدود کرده است. از این رو زمان های طولانی تحویل به یک امر عادی تبدیل شده و به طور گسترده ای به عنوان یک واقعیت زندگی پذیرفته شده است و در نتیجه قیمت ها را در بازار خودروهای دست دوم افزایش می دهد.

چیزی که مطمئن هستم همه ما احساس خواهیم کرد این است که از زمان شروع همه‌گیری کووید، چنین مواردی از طولانی شدن زمان تحویل، عدم اطمینان یا عدم رسیدن به وعده داده شده بسیار رایج‌تر و به طور فزاینده‌ای آزاردهنده و مشکل‌ساز شده‌اند. بنابراین، اجازه دهید این سوال را مطرح کنم: “آیا تحویل به موقع موضوع گذشته است؟”

همین زمان‌های طولانی یا نامشخص در حال حاضر چالش‌های مهمی را برای تولیدکنندگانی مانند MPE ایجاد می‌کند، که در بازارهایی فعالیت می‌کنند که یکپارچه‌سازها باید برنامه‌های دقیق پروژه را حول تاریخ‌های تخمینی رسیدن قطعات یا خدمات کلیدی ایجاد کنند. در حالی که برنامه‌های پروژه در بسیاری از موارد می‌توانند بازنگری شوند، اگر مؤلفه‌ها یا خدمات دیرتر از زمان برنامه‌ریزی اولیه وارد شوند، تأثیرات و تأثیرات ضربه‌ای بر کارهای مرتبط می‌تواند بسیار زیاد و در برخی موارد فاجعه‌بار باشد.

در نمونه‌ای اخیر، برخی از اجزای مواد خریداری‌شده توسط MPE که پیش از همه‌گیری به طور متوسط ​​۱۲ هفته طول می‌کشیدند، اکنون میانگین زمان انتظار ۲۳ هفته دارند. در اصل، این زمان‌های طولانی‌تر نتیجه عقب ماندگی‌های تولید، تقاضای بیش از حد برای جایگاه‌های حمل و نقل و کمبود مستمر کارکنان آموزش‌دیده است.

به عنوان یک تولید کننده پیشرو در فیلترهای حفاظتی سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) و پالس الکترومغناطیسی (EMP)، MPE به طور منظم محصولات را در حجم به حدود 28 منطقه صادراتی مختلف صادر می کند. با کاهش روند جهانی، از سال 2019، MPE رشد قابل توجهی را در تجارت خود، به ویژه در مناطق صادراتی ، با سطوح تولید تقریباً دو برابر شده در چند سال گذشته تجربه کرده است.

فشارهای قیمت و زنجیره تامین همراه با این دوره رشد بی‌سابقه، برخی از بزرگترین چالش‌هایی را که MPE تاکنون با آن روبرو بوده است، ارائه کرده است. با این حال، از سال 2019، MPE برای کاهش اثراتی که این فشارها بر پایگاه مشتریان بین‌المللی و بریتانیایی‌اش وارد کرده است، به سختی کار کرده است.

برای تولیدکنندگانی مانند MPE، قفل‌ها و محدودیت‌های مختلف مرتبط با کووید که از اوایل سال 2020 در سراسر جهان مشاهده شد، اهمیت حیاتی زنجیره تامین قوی و اهمیت روابط برقرار شده با تامین‌کنندگان را نشان داده است. ارتباط موثر با تامین کنندگان مواد و درک روشن از وضعیت تامین کنندگان قطعات کلیدی در زمان واقعی کاملاً حیاتی بوده است.

روابط تثبیت شده و قابل اعتماد MPE با تامین کننده، بحث های دوطرفه و صریح را در مورد سؤالات موجود بودن سفارش، زمان سررسید و هر گونه مسائل احتمالی منبع یابی امکان پذیر کرده است. در طول همه‌گیری، استفاده از کنفرانس ویدیویی اغلب ابزار ارتباطی ارزشمندی بود که این بحث‌ها را تسهیل می‌کرد و ارتباط منظم با تامین‌کنندگان را حفظ می‌کرد. با این وجود چنین رسانه مجازی هرگز نمی تواند به طور کامل نیاز به جلسات و ممیزی های حضوری را جایگزین کند.

حفظ ارتباط نزدیک با تامین کنندگان مهم در هر مرحله به MPE این امکان را داده است که تدارکات و ذخیره سفارش خود را با دقت برنامه ریزی کند و از حفظ برنامه های تولید اطمینان حاصل کند.

MPE همچنین به دنبال گسترش پایگاه عرضه خود و مهاجرت به تامین کنندگان محلی بیشتر در هر کجا که ممکن است بوده است. ثابت شده است که چنین گسترشی یک عنصر کلیدی در کاهش خطر کمبود سفارش یا مشکلات تولید است. علاوه بر این، یک پایگاه عرضه محلی تر همیشه در کاهش خطرات تاخیر مرتبط با حمل و نقل کالا از راه دور مفید است. پس از یک دوره گسترده بررسی تدارکات و ارزیابی تامین‌کننده جدید، MPE اکنون منابع متعددی برای تقریباً تمام اجزای حیاتی دارد که به طور منظم مصرف می‌کند.

تحقق برخی از راه حل های محصول با کارایی بالا MPE به طور طبیعی نیازمند برخی از اجزای سفارشی یا خاص است که فقط از یک منبع در دسترس هستند. در چنین مواردی، به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق استفاده تاریخی، روندهای فعلی و پیش‌بینی‌های آینده، MPE دارایی خود را از این اجزای تک منبعی یا طولانی مدت افزایش داد. در برخی موارد، MPE سفارش خود را دو برابر کرده است تا تقریباً یک سال پوشش قطعات را فراهم کند. این سفارش بافر یا در تأسیسات MPE یا در محل تأمین‌کننده نگهداری می‌شود، جایی که می‌توان سفارش اختصاصی و تفکیک‌شده را به MPE تخصیص داد.

حمل و نقل مواد جزء به MPE و محصول نهایی به مشتریان مشکلات بیشتری را برای MPE ایجاد کرده است. زمان حمل و نقل در حال حاضر در مقایسه با زمان های قبل از همه گیری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

دلایل این امر چند لایه است. ما کشتی باری 400 متری، Ever Given را دیده‌ایم که در اوایل سال 2021 در کانال سوئز گیر کرده است. اما جدای از مسائل حمل‌ونقل، کمبود دائمی کانتینرهای حمل‌ونقل در سراسر جهان وجود دارد که دلیل آن افزایش سفارشات پشت سر هم در انتظار حمل است. علاوه بر همه اینها، کمبود قابل توجه کارکنان آموزش دیده و افزایش پروتکل ها در اسکله وجود دارد که تخلیه کشتی های باری را به تاخیر می اندازد.

در حالی که ممکن است جایگزین هایی وجود داشته باشد – برای مثال حمل و نقل هوایی نه دریایی – اینها به دلیل محدودیت های فیزیکی یا مالی همیشه امکان پذیر نیستند. در چنین مواردی، یک تصویر دقیق از برنامه حمل و نقل فعلی دوباره حیاتی است. به روز رسانی هفتگی و در برخی موارد روزانه در مورد محموله های حمل و نقل ضروری بوده است، MPE اکنون از برنامه های ردیابی کشتی برای ارائه گزارش های لجستیکی به روز استفاده می کند.

با توجه به ارتباط با مشتریان و ادغام‌کنندگان راه‌حل‌های MPE، گفتگوی منظم بسیار مهم بوده است. در حالی که هرگونه تمدید زمان تحویل توسط اقدامات زنجیره تامین انجام شده توسط MPE به حداقل رسیده است، برخی از زمان‌های تحویل به‌طور اجتناب‌ناپذیر تمدید شده‌اند، و بنابراین برنامه‌ریزی دقیق پروژه‌های متعدد و همزمان و مدیریت انتظارات مشتری هرگز حیاتی‌تر نبوده است. در مواقعی، تولید و تحویل محصول به برنامه‌ها به بخش‌های کوچک‌تر و چندگانه تقسیم می‌شود تا مقداری از فشار وارد شده بر تولید MPE و در نتیجه زنجیره تامین آن کاهش یابد.

علیرغم تأثیرات همه‌گیری کووید، بریتانیا نهمین تولیدکننده بزرگ جهان از نظر تولید باقی مانده است. تا حدودی با روند اخیر انقباضات، MPE از آغاز سال 2019 تقریباً 50 درصد افزایش در تولید کلی خود را تجربه کرده است.

با این حال، حتی با وجود این افزایش قابل توجه و با وجود چالش‌های بسیار زیاد که قبلاً توضیح داده شد، MPE در سال 2021 در مقایسه با نسخه اصلی، 94 درصد تحویل به موقع به طور کامل در روز و 96 درصد تحویل به موقع به طور کامل در هفته را به دست آورد.

در حالی که 100٪ تحویل به موقع به طور کامل البته هدف نهایی است، در شرایط عملی و واقعی در جایی که حوادث اجتناب ناپذیر رخ می دهد، این نرخ تقریباً 95٪ تحویل به موقع به این معنی است که MPE تقریباً تمام سفارشات را طبق برنامه و بدون برنامه انجام می دهد. ایجاد اختلال در مشتری این امر تنها با اقدامات اخیر و در حال انجام MPE امکان پذیر شده است که در بیشتر موارد توسط مشتریان آن کاملاً دیده نمی شود. تشبیه قو که با ظرافت در عرض دریاچه شنا می کند، اما با پاهایش مانند دیوانه در زیر سطح دست و پا می زند، بسیار مناسب است.

بنابراین، در حالی که چالش های زنجیره تامین قابل توجهی در حال حاضر وجود دارد و قرار است تا آینده قابل پیش بینی ادامه یابد، با اقدامات مناسب، ارتباطات و دقت لازم، MPE گواه و گواهی بر این واقعیت است که این عوامل همیشه باعث ایجاد مزاحمت و اختلال تا انتها نمی شوند. بنابراین می توانیم با خوشحالی و با خیال راحت به این نتیجه برسیم که تحویل به موقع مطمئناً مربوط به گذشته نیست و در واقع نباید باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *