به گفته ناسا صدای یک سیاهچاله ترسناک است

24 آگوست 2022 -نوشته مارینا پیتوفسکی -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

ناسا این هفته یک کلیپ صوتی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت که به شما امکان می دهد که صدای یک سیاهچاله را گوش کنید .

جای تعجب نیست، صدا وحشتناک است.

بخش سیارات فراخورشیدی ناسا، تیمی در آژانس متمرکز بر سیارات و سایر اطلاعات خارج از منظومه شمسی، این کلیپ 34 ثانیه ای را توییت کرد و گفت که یک “تصور اشتباه” وجود دارد که صدا در فضا وجود ندارد.

اما آنها توضیح دادند که “یک خوشه کهکشانی آنقدر گاز دارد که ما صدای واقعی را دریافت کرده ایم. در اینجا برای شنیدن یک سیاهچاله تقویت شده و با داده های دیگر مخلوط می شود.”

شما نمی توانید صدای یک سیاهچاله را بشنوید.

ناسا ابتدا در اوایل سال جاری به اصطلاح “صوت سازی” را منتشر کرد و توضیح داد که محققان از سال 2003 یک سیاهچاله در خوشه کهکشانی پرسئوس را با صدا مرتبط کرده اند.

ناسا در انتشار خبری تایید کرد: “این به این دلیل است که ستاره شناسان کشف کردند که امواج فشار ارسال شده توسط سیاهچاله باعث ایجاد موج هایی در گاز داغ خوشه می شود که می تواند به یک نت ترجمه شود – چیزی که انسان نمی تواند حدود 57 اکتاو زیر را بشنود.”

ناسا افزود: این سیگنال‌ها 144 کوادریلیون و 288 کوادریلیون برابر فرکانس اصلی خود شنیده می‌شوند. این بدان معناست که صدا دقیقاً آن چیزی نیست که اگر نزدیک سیاهچاله بودید، و اگر انسان‌ها قادر به شنیدن این نوع صدا بودند، نیست.

خوشه کهکشانی پرسئوس حدود 240 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

کلیپ صوتی که ناسا این هفته توییت کرد تا بعدازظهر سه شنبه بیش از 14 میلیون بازدید به دست آورد و اکثر کاربران شبکه های اجتماعی موافق بودند که صدا بسیار ترسناک است.

برخی دیگر صدای خورشید را با نزدیک شدن به هالووین مرتبط یا مناسب دانستند.

.https://phys.org