نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:06 ق.ظ

دنیای هنر و استفاده از هوش مصنوعی ساختگی در دنیای واقعی

19 جولای 2022 – توسط دانشگاه ایالتی لوئیزیانا -کاندیدای دکترا ،  زیتا هوسینگ در حال بررسی چگونگی نقش هوش مصنوعی در کار و سرمایه داری آمریکا و تأثیر آن بر ناتوانی، نژاد و جنسیت است. اعتبار LSU

در مشاهده جهانی که وابستگی خود را به هوش مصنوعی افزایش می دهد، زیتا هوسینگ، تصمیم گرفت تا نگاهی دقیق‌تر به هوش مصنوعی از طریق داستان داشته باشد. هوسینگ با استفاده از اندرویدهای ( رباتهای انسان نما ) خیالی که در فیلم «بلید رانر» دیده می‌شود، چگونگی نقش هوش مصنوعی در کار و سرمایه‌داری آمریکا و تأثیر آن بر ناتوانی، نژاد و جنسیت را بررسی می‌کند. هوسینگ که اصالتا اهل اشتوتگارت آلمان است، در چهارمین سال تحصیل در مقطع دکتری انگلیسی است.

هوسینگ گفت: «زمینه تحقیق و تدریس من عمدتاً ادبیات قرن بیستم و بیست و یکم آمریکایی و مطالعات علمی تخیلی است، در حالی که در مطالعات آمریکایی آفریقایی تخیلی، مطالعات ناتوانی، و زنان و مطالعات جنسیتی نیز مشغول هستم.

او بینش بیشتری در مورد تحقیقات خود و پیامدهای آن بر جهان اطراف ما به اشتراک می گذارد.

شکافی که تحلیل شما سعی در پر کردن آن دارد چیست؟

پروژه من مفاهیم نظری جدید و میان رشته ای از فناوری های دیجیتال انسانی و غیرانسانی را بررسی می کند. به این ترتیب، تحقیق من یک شکاف مهم را پر می کند: از مطالعه روایت برای نظریه پردازی روش هایی استفاده می کند که هوش مصنوعی می تواند شرایط کار را تغییر دهد و روش هایی که کار باعث ایجاد تجربه نژاد، جنسیت، طبقه و ناتوانی افراد می شود. در چندین سال گذشته به نقش‌های پیچیده‌ای که هوش مصنوعی در چشم‌اندازهای اقتصادی و سیاسی ایفا می‌کند اشاره شده است، و این پروژه به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک فرنچایز تخیلی خاص می‌تواند چارچوبی برای سازگاری و پایدار ساختن هوش مصنوعی و نیروی انسانی ارائه دهد.

در مورد چه چیزی تحقیق می کنید؟

پروژه تحقیقاتی کنونی من می‌پرسد: در عصر اتکای فزاینده به هوش مصنوعی، اندرویدهای خیالی چگونه می‌توانند به بازتعریف ناتوانی، نژاد و جنسیت در زمینه کار آمریکایی کمک کنند؟ پروژه من در نظر می‌گیرد که چگونه شکل اندروید شیوه‌های کار جایگزین را برای Algoricene عصر الگوریتم‌ها نشان می‌دهد. با بحث در مورد آثار داستانی فیلیپ کی دیک “آیا اندرویدی ها رویای گوسفند برقی را می بینند؟” (1968) و اقتباس‌های آن «بلید رانر» (1982) و «بلید رانر 2049» (2016)، من نشان می‌دهم که چگونه اندروید فرصت‌هایی را برای همکاری‌های انسان و ماشین در آینده ما ایجاد می‌کند. من علاقه مند به استفاده از این متون داستانی هستم زیرا آثار «بلید رانر» این پرسش را که انسان بودن به چه معناست به لحظات تخیلی خاصی از استثمار سرمایه داری – یعنی لحظات غیرانسانی شدن – مرتبط می کند. از طریق یک دریچه ادبی انتقادی، من به طور خاص این را مورد بازجویی قرار می‌دهم که چگونه «بلید رانر» با گشودن پیوندهایش با سیستم‌های استثمار سرمایه‌داری شرکتی از کارگران، محرومیت از حق رای و انسان‌زدایی، استدلال می‌کند که انسان بودن به چه معناست.

از این کار تاکنون چه چیزی یاد گرفته اید؟

درگیر شدن با شکل اندروید بسیار ارزشمند است. مهم‌تر از همه، من استدلال می‌کنم که اندرویدها مسائل طبقاتی را نشان می‌دهند و خواستار به رسمیت شناختن شرایط فعلی در دنیای واقعی کارگران استثمار شده در ایالات متحده و جهان هستند، در حالی که من به شباهت‌های بین انسان‌های محروم و اندرویدی‌ها نیز اشاره می‌کنم. به طور کلی، اندرویدها فرصتی برای اظهار نظر در مورد روندهای سرمایه داری فراهم می کنند که نابرابری انسانی و استثمار نیروی کار را تشدید می کند.

بازنمایی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی چه تأثیری بر مواردی مانند شرایط کار، نژاد، جنسیت، طبقه، ناتوانی دارد؟

بررسی متون “بلید رانر” ما را دعوت می کند تا در مورد تعامل فعلی خود با فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و جنبه های اخلاقی آنها فکر کنیم. «بلید رانر» ما را از طریق تمثیل‌ها دعوت می‌کند تا با مشکلات دنیای واقعی که ناشی از انحصار فناوری‌های هوش مصنوعی و پیاده‌سازی آن‌ها در زندگی روزمره ما است، مقابله کنیم. از قضا، اندرویدها در بسیاری از متون «بلید رانر» انسان‌تر از خود انسان‌ها ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات آنها حس همکاری و چشم اندازی از آینده عادلانه را نشان می دهند که انسان ها چنین نمی کنند. نمایندگی های اندروید نه تنها ما را به ارزیابی مجدد استفاده از فناوری های دیجیتال برای ایجاد آینده های عادلانه تر دعوت می کنند، بلکه سوالاتی را در مورد فرصت های هوش مصنوعی در بهبود شرایط کار و همچنین نابرابری های نژادی، جنسیتی، طبقاتی و ناتوانی باز می کنند.

این چه پیامدهایی برای جامعه دارد؟

در تحقیقاتم، من می‌دانم که چگونه سیاست‌های مستمر سلب مالکیت و تبعیض منجر به شکاف روزافزون نابرابری می‌شود، در حالی که ایده‌های مقاومت و فعالیت را با جامعه به اشتراک می‌گذارم. من به دنبال تشویق گفتگوهای گسترده تر و قوی تر در مورد آینده های دیجیتالی عادلانه تر در جامعه علوم انسانی دانشگاهی هستم. ضمن در نظر گرفتن مسائل نژادی و طبقاتی، می‌خواهم به برقراری ارتباط بین آثار ادبی و نابرابری‌های نژادی، جنسیتی و ناتوانی در دنیای واقعی ادامه دهم و این بینش‌ها را با جامعه LSU به اشتراک بگذارم.

من جامعه LSU را تشویق می‌کنم تا بررسی کنند که چگونه یک تحلیل ادبی از فرنچایز بی‌انتها “بلید رانر” برای بازنگری ابعاد تجربه انسانی از نظر نژاد، طبقه، جنسیت و ناتوانی در دنیای دیجیتالی فزاینده اهمیت دارد. امروزه، فرنچایز «بلید رانر» به دلیل انتقاد از شرکت‌های بزرگ فناوری، که باعث می‌شود به نفوذ و قدرت روزافزون شرکت‌های جهانی مانند متا، گوگل و اپل فکر کنیم، همچنان مرتبط است. ضمن در نظر گرفتن مسائل نژادی، طبقاتی، جنسیتی و توانایی‌گرایی، می‌خواهم ارتباط بیشتری بین آثار ادبی و رسانه‌های جدید برقرار کنم که نابرابری‌ها را نمایان می‌سازد. به اشتراک گذاشتن ایده‌ها برای ایجاد آینده‌های عادلانه‌تر و در عین حال درگیر شدن انتقادی با جهان‌های دیجیتال و فناوری‌ها، کلید ایجاد مکالمات جدید است که به سمت آینده‌های عادلانه کار می‌کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *