نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:03 ق.ظ

حلقه مفقوده در زنجیره اتصال Industry 4.0

ارسال شده در 5 ژوئیه 2022 توسط The Manufacturer

Industry 4.0 در دهه گذشته خوب و واقعاً انفجاری موفق بوده است و به نظر نمی رسد رشد آن متوقف شود. انجمن جهانی ارتباطات سیار (GSMA) پیش بینی می کند که تا سال 2025، بیش از 25 میلیارد اتصال اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان وجود خواهد داشت. در حالی که اینترنت اشیا صنعت را متحول کرده است، هنوز چالش هایی در مورد ساده سازی استقرار وجود دارد. در اینجا، عمرو حسین، مدیر عامل eSIM pioneer Mobilise، توضیح می دهد که چگونه eSIM ها اتصال اینترنت اشیا را تکمیل می کنند.

به طور خلاصه، IIoT ارتباط ماشین با ماشین (M2M) را فعال می کند و امکانات تولید را هوشمند و دیجیتالی می کند. با استفاده از حسگرها برای گرفتن داده‌های کف کارخانه، تولیدکنندگان یک دید کلی جامع از امکانات خود برای بهینه‌سازی فرآیندها، بهبود عملکرد دستگاه، کاهش اتلاف و مصرف انرژی، و در نتیجه زمان خرابی غیرمنتظره کمتر به دست می‌آورند. اما فناوری پشت اتصال چیست؟

اتصال تولیدکنندگان

اتصال دستگاه های اینترنت اشیا از طریق یک شبکه تلفن همراه به عنوان اینترنت اشیا سلولی شناخته می شود. استفاده از شبکه های تلفن همراه موجود، نیاز به زیرساخت جداگانه و اختصاصی را از بین می برد. در عوض، طیف وسیعی از شبکه‌ها را می‌توان استفاده کرد – چه شبکه‌های 3G، 4G، 5G یا شبکه‌های اختصاصی IoT.

LTE-M و NB-IoT شبکه هایی هستند که به طور خاص برای اتصالات IoT طراحی شده اند. در حالی که LTE-M قیمت پایین تر و پشتیبانی صوتی و پیامکی را ارائه می دهد، NB-IoT قدرت کم، مصرف کم داده را برای برد طولانی و قابلیت اطمینان ارائه می دهد. از هر شبکه ای که استفاده می شود، اتصال دستگاه ها به اینترنت اشیاء سلولی از طریق سیم کارت های سنتی چالش های متعددی را برای سازندگان ایجاد می کند.

مشکلات استقرار

سیم کارت اینترنت اشیا به طور سنتی وظیفه اتصال دستگاه به شبکه را بر عهده داشته است. اما بدون چالش های خود بدست نمی آید.سیم‌کارت‌های اینترنت اشیا معمولاً فقط به دستگاه اجازه می‌دهند به یک شبکه اپراتور متصل شود. هنگام استقرار دستگاه‌ها در سطح جهانی در چندین شبکه، یا کار با دستگاه‌هایی که در زنجیره تأمین یا تدارکاتی که در سراسر جهان حرکت می‌کنند درگیر هستند، این یک کابوس لجستیکی ایجاد می‌کند. تولیدکنندگان باید سیم‌کارت‌های فیزیکی را برای یک شبکه محلی برای هر دستگاه تهیه و توزیع کنند.

از آنجایی که سیم‌کارت‌ها برای تعمیر و نگهداری یا تغییرات حامل باید قابل جابجایی باشند، دستگاه‌های اینترنت اشیا را نمی‌توان مهر و موم کرد، به این معنی که شرایط سخت عملیاتی به احتمال زیاد به دستگاه آسیب می‌زند. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که وجود یک عنصر قابل جابجایی دستگاه‌های IoT را در معرض خطر سرقت خدمات قرار می‌دهد.

سیم‌کارت‌های الکترونیکی آینده

در حالی که سیم‌کارت‌های اینترنت اشیا کار را انجام می‌دهند، نادیده گرفتن این چالش‌ها سخت است. سیم‌کارت‌های الکترونیکی یا سیم‌کارت‌های جاسازی‌شده، جایگزین دیجیتالی برای سیم‌کارت‌های فیزیکی هستند که دستگاه‌ها را از طریق هوا به شبکه متصل می‌کنند. سیم‌کارت‌های الکترونیکی که در ابتدا برای دستگاه‌های پوشیدنی و خودروهای متصل به‌کار گرفته شدند، اکنون جزء کلیدی از  IIoT  هستند.

برخلاف سیم‌کارت‌های فیزیکی، سیم‌کارت‌های الکترونیکی اعتبار شبکه را بر روی تراشه‌ای روی برد مدار چاپی یک دستگاه اینترنت اشیا از طریق تأمین‌های هوایی دانلود می‌کنند. حذف بخش فیزیکی سیم کارت، کل فرآیند نصب شبکه را از راه دور امکان پذیر می کند، که مزایای زیادی برای تولیدکنندگان دارد.

سیم‌کارت‌های الکترونیکی مشکلات مرتبط با سیم‌کارت‌های اینترنت اشیا را برطرف می‌کنند – شبکه دستگاه پس از تولید، ارسال و استقرار یک دستگاه اینترنت اشیا مشخص می‌شود. سازندگان می توانند به راحتی ارائه دهندگان اتصال را در صورت لزوم برای انعطاف پذیری نهایی بسته به مکان دستگاه یا هزینه اشتراک، تعویض کنند.

ارائه اعتبار شبکه از طریق هوا به این معنی است که eSIMها از راه دور متصل و نگهداری می شوند. برای ایجاد تغییراتی در اتصالات دستگاه، نیازی به کنترل فیزیکی دستگاه نیست تا دستگاه ها بادوام تر و کمتر در معرض آسیب های محیطی قرار گیرند.

از نظر امنیت، مکان eSIM روی یک تراشه کوچک روی برد مدار به این معنی است که قابل جابجایی نیست. لحیم شدن فیزیکی به دستگاه خطر سرقت فیزیکی سیم کارت را از بین می برد، زیرا شناسایی آن سخت و حذف آن غیرممکن است.

به این ترتیب، دستگاه‌های IoT می‌توانند بدون هیچ گونه کنترل انسانی محلی بر روی اتصال مستقر شوند – تمام مسئولیت بر عهده ارائه‌دهنده خدمات سازنده (SPs) است. پلتفرم HERO Mobilise، SP ها را با یک لایه هماهنگی eSIM مبتنی بر ابر، برای فعال کردن تهیه eSIM، مدیریت، صورت‌حساب سازمانی و سیستم‌های CRM تامین می‌کند. این بدان معناست که SPها مسئولیت مدیریت اشتراک‌ها را بر عهده می‌گیرند و دردسر اتصال سلولی را برای کاربران تولیدی از بین می‌برند.

در حالی که IIoT چیز جدیدی برای تولیدکنندگان نیست، ساده‌تر، راحت‌تر و دیجیتالی‌تر کردن آن کلید موفقیت مداوم آن است. استفاده از فناوری eSIM برخی از دردسرهایی را که تولیدکنندگان تجربه می‌کنند کاهش می‌دهد، عملیات را ساده ‌تر می‌کند و دنیایی از فرصت‌ها را برای فرآیندهای کارآمدتر باز می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *