نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:05 ب.ظ

آیا ساخت افزودنی یا چاپ سه بعدی پاسخی به از رده خارج شدن در صنعت هوافضا است؟

ارسال شده در 6 ژوئیه 2022 توسط The Manufacturer

منسوخ شدن محصول جانبی اجتناب ناپذیر پیشرفت فناوری است، اما برای صنایع بسیار تحت نظارت مانند هوافضا، منسوخ شدن می تواند به دلیل مسائل مربوط به انطباق که تامین اجزای جایگزین را دشوار می کند، مشکل بزرگی ایجاد کند. با این حال، با پیشرفت در تولید افزودنی (AM)، بسیاری از افراد متعجب هستند که آیا اجزای پرینت سه بعدی می توانند راه حلی ارائه دهند. در این مقاله، نیل بالینگر، رئیس EMEA در اتوماسیون اتحادیه اروپا، استفاده از AM برای مدیریت منسوخ شدن در صنعت هوافضا را مورد بحث قرار می دهد.

صنعت هوافضا و دفاع یکی از اولین صنایعی بود که فناوری افزودنی را به کار گرفت – به لطف کاربردهای فراوان AM، این بخش به یکی از بزرگترین بازیگران بازار تبدیل شد و 3.58 میلیارد دلار در سال 2020 کمک کرد.

با افزایش تقاضا برای قطعات سبک وزن برای موتورهای هواپیما، پرینت سه بعدی مزایای بسیاری را برای صنعت هوافضا فراهم می کند، مانند امکان چاپ در طیف گسترده ای از پودرهای فلزی برای ایجاد طرح های توخالی و پیچیده. به لطف این نوآوری ها، AM با کاهش وزن و حذف محدودیت های طراحی، تولید در صنعت هوافضا را متحول می کند، بنابراین هزینه ها، انتشار کربن و زمان توسعه را کاهش می دهد. با توجه به این مزایا، بسیاری از آنها می پرسند که آیا می تواند راه حلی برای جلوگیری از منسوخ شدن یا خارج از رده شدن  نیز ارائه دهد.

ذینفعانی که در بخش‌های بسیار تنظیم‌شده فعالیت می‌کنند، جایی که ارتقاء به اجزای جدیدتر به معنای قلمرو کاغذبازی و تشریفات اداری است، به‌ویژه مشتاق کشف این امکان بوده‌اند. به عنوان مثال، چندین مقام ملی، از جمله دولت ایالات متحده و سوئیس، قبلاً برنامه های تحقیقاتی را برای بررسی پتانسیل AM برای مقابله با کهنگی و خارج از رده شدن در صنایع دفاع ایجاد کرده اند. اگرچه نتایج امیدوارکننده است، اما هنوز چالش‌های فنی و بوروکراتیک جدی وجود دارد.

حق چاپ و مقررات

اکثر قطعات در صنعت هوافضا دارای چرخه عمر طولانی هستند. با این حال، اجزای داخلی مورد استفاده در آن سیستم ها، مانند نیمه هادی ها و بردهای الکترونیکی، چرخه عمر بسیار کوتاه تری دارند. برای این قطعات، سازندگان هوافضا ممکن است در تامین منابع، به ویژه با افزایش تقاضا در میان کمبود عرضه، با مشکل مواجه شوند.پیاده‌سازی AM می‌تواند کمک کند، اما پرینت سه‌بعدی قطعات با استفاده از طرح‌هایی از سازنده تجهیزات اصلی (OEM) نگرانی‌های مربوط به حق چاپ را افزایش می‌دهد.

ادعاهای حق چاپ و مالکیت معنوی می تواند از پیشرفت صنعت هوافضا با استفاده از AM برای منسوخ شدن جلوگیری کند. با این حال، قوانین جدید در اتحادیه اروپا و ایالات متحده می تواند به زودی به این موضوع بپردازد، زیرا این کشورها برای افزایش قابلیت ترمیم تلاش می کنند.

چالش دیگری که صنعت با آن روبرو خواهد شد این است که آیا اجزای AM برای اهداف هوافضا و دفاعی ایمن تلقی می شوند یا خیر. با توجه به استانداردها و مقررات، این قطعات باید از طریق پروتکل‌های آزمایشی و گواهینامه‌های سخت‌گیرانه برای اطمینان از ایمنی، تکرارپذیری و سازگاری قطعات اطمینان حاصل کنند.

پیشرفت هایی در این زمینه وجود دارد، مانند ساخت نرم افزار سیستم اجرایی (MES) برای AM که سازندگان هوافضا را قادر می سازد تا مطابقت با مقرراتی مانند AS9100 را افزایش دهند.

با این حال، هنوز موانع زیادی وجود دارد که باید قبل از اینکه AM بتواند با موفقیت فرسودگی را مدیریت کند، غلبه کرد، که این رویکرد را در حال حاضر ناخوشایند می کند. به همین دلیل است که سازندگان صنعت هوافضا ممکن است بخواهند در حال حاضر از راه سنتی استفاده کنند و یک برنامه مدیریت فرسودگی خوب را اجرا کنند و با تامین‌کنندگان قطعات تخصصی مانند EU Automation ارتباط برقرار کنند تا به تامین قطعات منسوخ کمک کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *