نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:19 ق.ظ

به گفته یک متخصص، فناوری بلاک چین می تواند به راه اندازی و رشد کسب و کارهای کوچک کمک کند

28 ژوئن 2022 – توسط Avery Ruxer Franklin، دانشگاه رایس -اعتبار: CC0 دامنه عمومی

طبق گزارش موسسه سیاست عمومی بیکر دانشگاه رایس، فناوری بلاک چین می‌تواند راه‌های جدیدی را برای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان برای تامین مالی سرمایه‌گذاری‌هایشان ایجاد کند و فرصت‌هایی برای رشد ایجاد کند.

الکساندر هرناندز رومانوفسکی، تحلیلگر پژوهشی در مرکز مک‌نیر برای کارآفرینی و رشد اقتصادی مؤسسه بیکر، می‌نویسد، بلاک چین، اساساً یک دفتر کل دیجیتال، در حال ایجاد یک سیستم مالی جهانی جدید است. وعده آن از امنیت و دسترسی عمومی آن ناشی می شود – و هرناندز رومانوفسکی استدلال می کند که برنامه های کاربردی آن برای کارآفرینان به ظاهر بی پایان است.

نویسنده می‌گوید فناوری بلاک چین می‌تواند دسترسی به سرمایه را برای مشاغلی که معمولاً معیارهای سنتی وام دهی را برآورده نمی‌کنند، که معمولاً به امتیازات اعتباری، سابقه بانکی و وثیقه متکی است، بهبود بخشد. هرناندز رومانوفسکی استدلال می‌کند که این می‌تواند ارزیابی مدیریت کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده از اعتبار در طول فرآیند درخواست و وام را ساده‌تر کند.

او گفت که برنامه‌های پایداری، مبادلات ارزهای دیجیتال، ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز و صنعت توکن‌های غیرقابل تعویض همگی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. از دیگر فرصت‌های استفاده از بلاک چین می‌توان به توافق‌های قانونی کاملاً خودکار از طریق «قراردادهای هوشمند»، جمع‌آوری سرمایه کارآمدتر، و افزایش شفافیت و پاسخگویی در لجستیک حمل و نقل اشاره کرد.

او گفت، با این حال، مقررات دولتی می تواند مانع از شفافیت و دموکراتیزه شدن این فناوری شود.

هرناندز رومانوفسکی می‌نویسد: «سیاست‌های عمومی باید با دقت هر گونه منافع عمومی مقررات را در مقابل بار نوآوری و کارآفرینی که مقررات دولتی اغلب ارائه می‌کنند، متعادل کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *