نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 11:02 ق.ظ

Polestar جدیدترین سازنده خودروهای برقی است که از طریق ادغام SPAC به عموم عرضه می شود

24 ژوئن 2022  -جان روزویر

سهام Polestar اولین شرکت خود را در بازار عمومی تحت عنوان “PSNY”  انجام داد و آن را به جدیدترین سازنده خودروهای برقی تبدیل کرد که از طریق ادغام با یک شرکت خرید با هدف ویژه یا SPAC وارد بازار عمومی شد.

سهام Polestar یک روز پس از تکمیل ادغام خود با SPAC Gores Guggenheim در بورس Nasdaq شروع به معامله کرد. سهام سازنده EV با 13.00 دلار به پایان رسید که 15.8 درصد نسبت به قیمت بسته شدن نهایی SPAC در روز پنجشنبه افزایش داشت.

توماس اینگنلات، مدیرعامل پولستار گفت که این شرکت از 890 میلیون دلار جمع‌آوری شده از این قرارداد برای تامین بودجه برنامه سه ساله خود برای ساخت وسایل نقلیه جدید و در نهایت سودآوری استفاده خواهد کرد.

اما Ingenlath گفت Polestar، که به عنوان سرمایه گذاری مشترک بین Volvo Cars سوئدی و غول خودرو چینی Geely در سال 2017 آغاز شد، فراتر از وضعیت راه اندازی پیشرفت کرده است.

Ingenlath در مصاحبه اخیر خود با CNBC گفت: “ما به عنوان یک تجارت موفق و عملیاتی وارد بازار عمومی می شویم – نه برای افزایش سرمایه برای ایجاد یک تجارت.” “به این دلیل است که سه سال آینده رشد فوق العاده سریعی خواهد داشت، شرکت با سبد محصولات خود را برای آن آماده کرده است.”

تاکنون، اکثر ادغام‌های SPAC با شرکت‌های خودروهای الکتریکی برای سرمایه‌گذاران نتیجه خوبی نداشته است. حتی موارد نسبتا موفق‌تر Lucid Group، Fisker و Nikola در حال حاضر به ترتیب 67، 69 و 92 درصد کمتر از بالاترین سطح پس از ادغام خود معامله می‌شوند. Rivian، سازنده کامیون‌های برقی، که از طریق IPO سنتی عرضه عمومی شد، نیز با مشکل مواجه شده است. سهام این شرکت نسبت به بالاترین سطح پس از عرضه اولیه سهام 84 درصد کاهش یافته است.

اما Polestar می تواند چندین مزیت نسبت به رقبا داشته باشد. ولوو کارز هنوز 48 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و پولستار در حال حاضر بیش از 55000 وسیله نقلیه در جاده‌ها در چین، اروپا و ایالات متحده دارد و یک کارخانه در چین راه‌اندازی و راه‌اندازی می‌کند و یک خط مونتاژ نیز در اواخر سال جاری تولید می‌شود.

برنامه Polestar این است که تا پایان سال آینده شبکه های فروش و خدمات را در 30 کشور جهان راه اندازی کند، اما Ingenlath گفت که شرکت احتمالاً زودتر به این نقطه عطف خواهد رسید.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *