نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 7:27 ق.ظ

نحوه تشخیص و گزارش پیام های متنی هرزنامه

اگر تلفن همراه دارید، احتمالاً ده ها بار در روز از آن برای پیامک به افرادی که می شناسید استفاده می کنید. اما آیا تا به حال پیامکی از یک فرستنده ناشناس دریافت کرده اید؟ ممکن است یک کلاهبردار سعی در سرقت اطلاعات شخصی شما داشته باشد. در مورد پیام های متنی ناخواسته و نحوه گزارش دادن آن ها چه کاری می توانید انجام دهید.

پیام های متنی هرزنامه و فیشینگ

کلاهبرداران پیام‌های متنی جعلی ارسال می‌کنند تا شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی‌تان را به آنها بدهید – مواردی مانند رمز عبور، شماره حساب یا شماره تامین اجتماعی. اگر آنها این اطلاعات را دریافت کنند، می توانند به ایمیل، بانک یا سایر حساب های شما دسترسی پیدا کنند. یا می توانند اطلاعات شما را به کلاهبرداران دیگر بفروشند.کلاهبرداران از انواع داستان‌های همیشه در حال تغییر استفاده می‌کنند تا سعی کنند به شما کمک کنند. ممکن است:

  • قول جوایز رایگان، کارت هدیه یا کوپن
  • یک کارت اعتباری کم یا بدون بهره به شما پیشنهاد می دهد
  • به شما قول می دهم که وام های دانشجویی خود را پرداخت کنید

کلاهبرداران همچنین پیام‌های جعلی ارسال می‌کنند که می‌گویند اطلاعاتی درباره حساب یا تراکنش شما دارند. کلاهبرداران ممکن است

  • بگویند که آنها متوجه فعالیت مشکوکی در حساب شما شده اند
  • ادعا کنند مشکلی در اطلاعات پرداخت شما وجود دارد
  • یک فاکتور جعلی برای شما ارسال می کند و به شما می گوید اگر خرید را مجاز نکرده اید با آنها تماس بگیرید
  • یک اعلان تحویل بسته جعلی برای شما ارسال کند

پیام‌ها ممکن است از شما بخواهند که برخی از اطلاعات شخصی – مانند مقدار پولی که به دست می‌آورید، مقدار بدهی‌تان، یا حساب بانکی، کارت اعتباری یا شماره تامین اجتماعی‌تان – برای مطالبه هدیه یا پیگیری پیشنهاد ارائه دهید. یا ممکن است به شما بگویند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مشکل، روی پیوندی کلیک کنید. برخی از پیوندها ممکن است شما را به یک وب سایت جعلی هدایت کنند که واقعی به نظر می رسد اما اینطور نیست. اگر وارد سیستم شوید، کلاهبرداران می توانند نام کاربری و رمز عبور شما را بدزدند.

پیام‌های دیگر ممکن است بدافزار مضری را روی تلفن شما نصب کنند که بدون اینکه متوجه شوید اطلاعات شخصی شما را می‌دزدد.

 در مورد پیام های متنی هرزنامه چه باید کرد

اگر پیام متنی دریافت کردید که انتظارش را نداشتید و از شما می‌خواهد اطلاعات شخصی خود را بدهید، روی هیچ پیوندی کلیک نکنید. شرکت های قانونی از طریق پیامک اطلاعاتی در مورد حساب شما نمی خواهند.

اگر فکر می کنید ممکن است پیام واقعی باشد، با استفاده از شماره تلفن یا وب سایتی که می دانید واقعی است، با شرکت تماس بگیرید. اطلاعات موجود در پیامک نیست.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید پیام‌های متنی ناخواسته را فیلتر کنید یا قبل از اینکه به دستتان برسند، آنها را متوقف کنید.

https://consumer.ftc.gov

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *