نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:36 ب.ظ

آیا هوش مصنوعی آینده هنر است؟

    12 ژوئن 2022 -توسط جوردی زامورا، ژول بونارد -سوفیا کرسپو بخشی از جنبش “هنر مولد” است که در آن انسان ها قوانینی را برای رایانه ها ایجاد می کنند و سپس از الگوریتم ها برای تولید اشکال، ایده ها و الگوهای جدید استفاده می کنند.

برای بسیاری، این روشها موضوع بزرگ بعدی هنر هستند – تصاویر دیجیتالی از چتر دریایی در حال تپش و تار شدن در یک دریای صورتی تیره، یا ده ها پروانه که با هم ترکیب می شوند و به یک ارگانیسم تبدیل می شوند.

هنرمند آرژانتینی سوفیا کرسپو که آثار را با کمک هوش مصنوعی خلق کرده است، بخشی از جنبش “هنر مولد” است که در آن انسان ها قوانینی را برای رایانه ها ایجاد می کنند و سپس از الگوریتم ها برای تولید فرم ها، ایده ها و الگوهای جدید استفاده می کنند.

این رشته شروع به جلب توجه زیادی در میان مجموعه‌داران هنری کرده است – و حتی برچسب‌های قیمتی بزرگ‌تر در حراجی‌ها.

رابی بارات، هنرمند و برنامه نویس آمریکایی – اعجوبه ای که هنوز تنها 22 سال سن دارد – اثری را در ماه مارس در ساتبیز به قیمت 630000 پوند (821000 دلار) فروخت.

یک باله با ماشین آلات

جیسون بیلی، کلکسیونر، به خبرگزاری فرانسه گفت که هنر مولد “مانند باله ای بین انسان و ماشین است”.

اما صحنه نوپا می‌تواند در آستانه یک تغییر بزرگ باشد، زیرا شرکت‌های فناوری شروع به انتشار ابزارهای هوش مصنوعی می‌کنند که می‌توانند تصاویر واقعی را در چند ثانیه ایجاد کنند.هنرمندان آلمان و ایالات متحده در دهه 1960 مسیری را در هنرهای کامپیوتری ایجاد کردند.

کامپیوترهای “نگهبان بچه”.

امروزه هنرمندان دیجیتال با ابررایانه‌ها و سیستم‌هایی موسوم به شبکه‌های متخاصم مولد کار می‌کنند تا تصاویری بسیار پیچیده‌تر از هر چیز خلق کنند.اگر ایرادی پیدا کند، تصویر را برای اصلاحات به عقب می فرستد و اولین هوش مصنوعی برای یک ثانیه تلاش می کند تا نگهبان بازی را شکست دهد.

اما هنرمندانی مانند کرسپو و بارات اصرار دارند که هنرمند همچنان در این فرآیند نقش محوری دارد، حتی اگر روش‌های کاری آنها سنتی نباشد.

بارات به خبرگزاری فرانسه گفت: “وقتی من به این روش کار می کنم، تصویری ایجاد نمی کنم. من سیستمی ایجاد می کنم که می تواند تصاویر ایجاد کند.”

کرسپو گفت که فکر می‌کند دستگاه هوش مصنوعی او یک “همکار” واقعی خواهد بود، اما در واقع دریافت حتی یک خط کد برای ایجاد نتایج رضایت‌بخش بسیار دشوار است.

او گفت که بیشتر شبیه “نگهبانی از کودک” دستگاه است.

شرکت های فناوری اکنون امیدوارند بخشی از این اقدام نادر را برای مصرف کنندگان معمولی بیاورند.

اگرچه ورود هوش مصنوعی منجر به ترس از جایگزینی انسان با ماشین‌ها در زمینه‌هایی از مراقبت از مشتری گرفته تا روزنامه‌نگاری شده است، هنرمندان این تحولات را بیشتر به عنوان یک فرصت می‌دانند تا یک تهدید.

.او گفت: “من اغلب برای تولید کارم به مدلی نیاز ندارم که خیلی دقیق باشد، زیرا خیلی دوست دارم که چیزها نامشخص به نظر برسند و به راحتی قابل تشخیص نباشند.”

او به خبرگزاری فرانسه گفت که ماشین‌ها هنوز «ظرفیت انتقادی و نوآوری» را ندارند و افزود: «توانایی تولید تصاویر واقع‌گرایانه، فرد را هنرمند نمی‌سازد».

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *