نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 6:17 ب.ظ

تولید ۳۴ نرم‌افزار دیجیتال برای نظام آموزشی کشور

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

اقتصاد ایران: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۴ نرم افزار ایران ساخت طراحی و تولید شد تا آموزش کشور متوقف نشده و کلاس‌ها در فضای دیجیتال و مجازی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، شاید نظام آموزشی کشورمان دیر به استفاده از فناوری و نوآوری در این حوزه توجه نشان داد و هنوز در ابتدای این راه باشیم. اما تحولات سریع و بی وقفه بوده است.

یکی از حوزه‌هایی که تعطیلی بردار نیست و یک حرکت مداوم و مستمر رو به جلو دارد؛ عطش کسب آموزش و یادگیری است. در واقع یادگیری مهارت و کسب دانش برای انسان امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است. آن هم در روزگاری که افراد بر اساس توانمندی‌های خود دسته‌بندی می‌شوند و وظایفی را بر عهده می‌گیرند. در این مدل جهانی افراد بر اساس توانمندی‌های تخصصی و دانشی پیشرفت می‌کنند.

به همین دلیل اقبال عمومی به کسب دانش و مهارت بسیار زیاد شده و با توجه به اینکه سرعت و شتاب زدگی زندگی رو به افزایش است، افراد فرصت چندانی برای حضور فیزیکی و مدت دار در فضاهای آموزشی ندارند و تحولات فناورانه هم به دگرگونی نظام آموزشی منجر شده است، بنابر این آنها به سمت دریافت این آموزش‌ها از راه‌های مجازی و دیجیتال سوق یافته‌اند.

صنعت آموزش در عصر تحول دیجیتال، به شدت تحت تأثیر فناوری‌ها قرار دارد. به طوری که بر اساس گزارشی جهانی، سرمایه‌گذاری روی یادگیری دیجیتال موجب رشد جهانی ۴۰ میلیارد دلاری این حوزه طی سال‌های اخیر شده است.

یادگیری دیجیتال به اصلاح جنبه‌های اصلی آموزش و ایجاد فرصت برای تمام سطوح جهت توزیع دانش کمک کرده است. در واقع یکی از مزایای انقلاب یادگیری دیجیتال دسترسی به منابع یادگیری گسترده‌تر برای همه افراد است. همچنین تجربیات نشان می‌دهد اگر از فناوری در بحث آموزش به درستی استفاده شود، این امر به ایجاد پتانسیل زیادی جهت بهبود سیستم‌های آموزشی می‌انجامد.

از این رو بیراه نیست اگر تحول آموزش در کشور و گرایش به سمت آموزش دیجیتالی را به شیوع بیماری کرونا هم ارتباط دهیم. روزهایی که حضور فیزیکی دانش آموزان، معلمان و دانشجویان در همه گیری کرونا، مخاطراتی جدی برای سلامتی آنها داشت و نظام آموزشی کشور به ناچار سر تسلیم در مقابل نوع جدید و نوظهور آموزش، یعنی آموزش دیجیتال فرود آورد.

طی بیش از ۲ سال دانش بنیان‌ها و شرکت‌های خلاق اثبات کردند که توان چرخاندن چرخ آموزشی کشور را به شکلی مجازی دارند و این بار را به دوش کشیدند.

به نحوی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۴ نرم افزار ایران ساخت طراحی و تولید شده تا آموزش کشور متوقف نشود و کلاس‌ها در فضای دیجیتال و مجازی برگزار شود.

تولیداتی چون «سامانه برگزاری آزمون مدارس و تحلیل نتایج»، «نرم افزار یادگیری مجازی امیرکبیر»، «نرم افزار برنامه ریزی آموزشی نورچین»، «نرم افزار مدیریت آموزش و یادگیری»، «نرم افزار مدیریت پژوهش»، «نرم افزار جامع مدیریت مدارس هوشمند آموزیار»، «نرم افزار مدیریت آموزشی مدبر»، «نرم افزار مدیریت یادگیری الکترونیکی ویانا» از جمله این محصولات هستند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *