نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 6:37 ب.ظ

ساخت یک سد در چین با کمک لطف هوش مصنوعی و پرینت سه بعدی تنها در دو سال

کریس یانگ -10 مه 2022 -یک نیروگاه برق آبی با آب جاری. nkurtzman/iStock

چین قصد دارد بلندترین سازه جهان را با استفاده از فرآیندهای چاپ سه بعدی و هوش مصنوعی (AI) بسازد.

گزارشی از Business Insider نشان می دهد که این کشور به لطف هوش مصنوعی، ربات های سازنده و فناوری چاپ سه بعدی، بنا بر گزارش ها، یک سد عظیم نیروگاه آبی را در مدت تنها دو سال خواهد ساخت.

سد Yangqu لایه به لایه در فلات تبت ساخته خواهد شد و این روند در مقاله ای که در ماه آوریل در مجله دانشگاه Tsinghua منتشر شد، تشریح شده است.

بلندترین سازه جهان با استفاده از فرآیندهای چاپ سه بعدی

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سد با استفاده از فرآیندهای پرینت سه بعدی به بلندترین سازه جهان تبدیل می شود و رکورد قبلی را که متعلق به یک ساختمان اداری دو طبقه 20 فوتی در دبی بود، شکسته خواهد شد.دانشمندان می گویند که سد تکمیل شده یانگ کو سالانه 5 میلیارد کیلووات ساعت برق در اختیار چین قرار می دهد.

به گفته نویسندگان مقاله، این فرآیند توسط یک سیستم هوش مصنوعی مرکزی انجام خواهد شد که یک خط مونتاژ خودکار پیچیده، از جمله ناوگانی از وسایل نقلیه بدون سرنشین را مدیریت خواهد کرد.

از کامیون های بدون سرنشین برای حمل مصالح ساختمانی استفاده خواهد شد، در حالی که بولدوزرهای بدون راننده نیز در ساخت و ساز کمک خواهند کرد. غلتک های مجهز به حسگرها به فشارلازم هر لایه سد کمک می کنند. برای هر لایه از سد که گذاشته می‌شود، توسط حسگرها ی  هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می‌شوند تا از برنامه‌ریزی فرآیند ساخت مطمئن شوند.

به گفته محققان، استفاده از هوش مصنوعی خطای انسانی را از بین می برد، روند ساخت و ساز روان تر و همچنین خطر آسیب انسانی را که در هر سایت ساخت و ساز وجود دارد، از بین می برد.

این گزارش با یک مزرعه کاملاً خودکار «هندزفری» در استرالیا مقایسه می‌کند که به عنوان یک بستر آزمایشی برای جایگزینی کارگران مزرعه با روبات‌ها و هوش مصنوعی استفاده می‌شود. با این حال، در این مورد، مقامات چینی ظاهراً یک فرآیند ساخت و ساز عظیم را به سیستم هوش مصنوعی پروژه سپرده اند. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، دانشمندان پشت این پروژه می گویند که این پروژه می تواند طرحی برای سایر پروژه های ساختمانی از جمله جاده سازی ارائه دهد.

اگر گزارش‌ها درست باشد، سد یانگ‌کو می‌تواند پروژه‌ای شاخص باشد که ساخت و ساز ایمن و کارآمد پروژه‌های زیربنایی عظیم را امکان‌پذیر می‌سازد زیرا چین با کمبود نیروی کار ناشی از کاهش نرخ زاد و ولد مواجه است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *