نوشته برت فارمیلو
یکی از استراتژیهای رشد کسبوکار که کسبوکارهای کوچک و متوسط (SMB) باید در سال جاری اجرا کنند چیست؟
برای کمک به کسبوکارهای کوچک در استراتژیهای رشد خود، از چندین مدیر اجرایی و رهبران کسبوکار کوچک درخواست کردیم که بهترین بینشهایشان را ارایه نمایند. از شرکت در رویدادهای شبکه تا تلاش برای بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)، در اینجا 10 استراتژی رشد کسب و کار برای SMB ها برای رشد کسب و کار شما آورده شده است.
10 استراتژی رشد کسب و کار برای SMB ها
1. در رویدادهای شبکه شرکت کنید
“این یک رویکرد رشد آزموده شده و واقعی است که هرگز از مد نمی افتد. شبکه سازی و شرکت در رویدادها دو تکنیک موثر برای افزایش آگاهی از برند، اقتدار در یک منطقه و در نهایت پایگاه مصرف کننده شما هستند.
وبینارها و سایر رویدادهای آنلاین روشی کمهزینه برای رشد فهرست ایمیل شما هستند و ممکن است خودتان آنها را برای ایجاد علاقه در شرکت خود انجام دهید. از طرف دیگر، به دنبال فرصت های شبکه مرتبط باشید که می توانید در آن شرکت کنید. اینها معمولاً یک راه عالی برای ملاقات با افراد جدید، یادگیری در مورد فرصت های جدید و شاید الهام گرفتن از دستاوردهای دیگران است.”
—الیور اندروز، خدمات طراحی OA
2. پول تبلیغات خود را جابجا کنید
«بسیاری از SMB ها در سال 2021 تبلیغ نکردند. اکنون که کووید رو به زوال است، SMB ها باید پولی را که در سال 2021 برای تبلیغات خرج نکرده بودند، بردارند و در سال 2022 آن را صرف تبلیغات کنند.
همچنین، بسیاری از مشاغل سنتی در حال بسته شدن هستند. کسبوکارهایی که مازاد پول نقد دارند، باید کسبوکارهایی را که دچار مشکل هستند خریداری کرده و داراییهای خود را گسترش دهند.»
-جانیس والد، بیشتر وبلاگ نویس
3. سیستم ها و فرآیندهای تجاری در مقیاس بزرگ را بپذیرید
برای موفقیت در سال 2022، شرکت های کوچک باید سیستم ها و فرآیندهای تجاری در مقیاس بزرگ را اتخاذ کنند. این بدان معناست که شرکتهای کوچک باید تماسهای رایگان و سیستمهای پاسخ صوتی تعاملی، و [فرایندهای خودکار] را راهاندازی کنند، و همچنین عملیات خود را طوری ساختار دهند که گویی بسیار بزرگتر از آنچه هستند هستند. این برای موفقیت آنها بسیار مهم است.»
– استیو اسکات، صاحب کسب و کار
4. با صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنید
اکیداً به شما توصیه می کنم که روند اصلی سال 2022 را نادیده نگیرید: شبکه سازی! به جای اینکه به تنهایی رشد کنند، صاحبان شرکت های کوچک می توانند تلاش خود را با تعامل با دیگر صاحبان مشاغل دو چندان کنند. شبکه سازی به شما این امکان را می دهد که ارجاعات کسب و کار خود را به دست آورید، بینش های جدید بازار را بشنوید، از تجربیات دیگران بیاموزید، بازی خود را ارتقا دهید، و با هم گروه شوید و شراکت هایی ایجاد کنید که انگیزه و موفقیت یکدیگر را ایجاد می کند.
– ادوارد ملت، ویکی جاب
5. به سوالات مخاطبان با محتوا پاسخ دهید
یکی از استراتژیهای رشدی که SMBها باید در سال 2022 اجرا کنند، بازاریابی محتوا است، بهویژه پاسخگویی به سؤالات مخاطبان. مهم است که فراتر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شخص ثالث نگاه کنید و پلتفرمهایی مانند Quora و Reddit را بررسی کنید تا متوجه شوید که مخاطبان شما به چه چیزهایی علاقه دارند. سپس محتوا را پیرامون سؤالات آنها ایجاد کنید، محتوا را تغییر دهید و آن را در کانالهای بیشتری تبلیغ کنید.
-کلر وستبروک، قهرمان آمادگی LSAT
6. مشارکت های استراتژیک ایجاد کنید
فناوری و گزینههای بازاریابی امروزی فرصتهای رشد فوقالعادهای را برای کسبوکارهای کوچک ایجاد میکنند تا شراکت ایجاد کنند. این کار را میتوان به روشهای مختلفی انجام داد که شامل ادغام واقعی شرکتها نمیشود، در عوض ایجاد یک مشارکت مبتنی بر تعریف از یکدیگر و ایجاد روابط برای تبلیغات متقابل فرصت هایی را برای ارائه تخفیف های ترکیبی یا مزایای وفاداری مشتری ایجاد می کند و در عین حال درآمد را افزایش می دهد و نمایه ها را افزایش می دهد. علاوه بر این، [مشارکت ها] دسترسی گسترده ای به مخاطبان هدف ارائه می دهد و می تواند محصولات و خدمات جدیدی را که ارزش افزوده و سود را افزایش می دهد، پرورش دهد. با ایجاد مشارکت های استراتژیک با سایر مشاغل، می توانید بدون ریسک و هزینه های مرتبط رشد کنید.
-کودی کندی، بانس
7. کار با اینفلوئنسرها را یاد بگیرید
“یادگیری کار با اینفلوئنسرها، شخصیت ها و نمایندگان رسانه های اجتماعی می تواند راهی عالی برای افزایش شانس موفقیت شما در سال 2022 باشد. رسانه های اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی در 10 سال گذشته تبدیل شده اند و توانایی استفاده از آن در یک راه خودپایدار برای کسب و کار شما موفقیت بیشتری را برای شما فراهم می کند.
– گوپتا، هایتاچ
8. ایجاد رشد از ابتکارات مسئولیت اجتماعی
با چرخه اخبار 24 ساعته و انبوه پلتفرمهای رسانههای دیجیتال، رفتار مسئولیت اجتماعی شرکتها تحت نظارت دائمی است. با این حال، مسئولیت اجتماعی به یک مرحله بزرگ محدود نمی شود، بلکه می تواند جوامع کوچک را در بر بگیرد و منجر به جنبه های مثبت بسیاری برای رشد یک تجارت شود. شرکتهایی که از نظر اجتماعی مسئولیتپذیر هستند، ارتباط عاطفی با پایگاه مشتری خود ایجاد میکنند و 70 درصد مشتریان میگویند که این عاملی در تصمیم آنها برای دادن کسبوکار بازگشتی به یک شرکت است.
شرکت در سازمانهای خیریه و رویدادهای اجتماعی و مشارکت فعال در حمایت از منافع حامیان نشان میدهد که شما به مکانی که کسبوکارتان در آن است اهمیت میدهید. مسئولیت اجتماعی راهی برای نشان دادن قدردانی شما به جامعه است و به یک امر متقابل تبدیل میشود. رابطه سودمند.»
– آدل آرچر، اترنوا
9. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید
کسبوکارهای کوچک باید از محتوای تولید شده توسط کاربر در صفحات رسانههای اجتماعی خود استفاده کنند. وقتی با مشتریان خود درگیر می شوید و آنها را تشویق می کنید که عکس یا ویدیوی محصول خود را پست کنند، آگاهی از برند و وفاداری مشتری را افزایش می دهید.
“این یک برد-برد است. فالوورهای شما محتوای خود را مشاهده می کنند، که به نفع آنهاست، و به نوبه خود، می توانید از محتوای آنها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. با مشارکت با مشتریان خود، کسب و کار شما در سال 2022 رشد خواهد کرد.
– ژان گرگوار، لاو باکس
10. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC) را امتحان کنید
«تبلیغات PPC، به نظر من، با نمایش [تبلیغات] زمانی که مشتریان کلمات کلیدی خاصی را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری جستجو می کنند، به کسب و کارهای کوچک کمک می کند. رویکرد PPC راه خوبی برای کنترل مخارج شماست.
پلتفرمهای تبلیغاتی از الگوریتمی برای نمایش [تبلیغات] شما در SERP صفحات نتایج موتور جستجو، مختلف بر اساس کلمه کلیدی و کیفیت صفحه استفاده میکنند. هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه ای از شما دریافت می شود و این برای رشد کسب و کار عالی است.
– لورن کوک-مک کی