نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:38 ق.ظ

نوآوری بر بستر تحولات دیجیتال در راستای انقلاب صنعتی چهارم

بن مایه سند راهبردی بیمه ایران، بحث نوآوری بر بستر تحولات دیجیتال در راستای انقلاب صنعتی چهارم است

انقلاب صنعتی چهارم فرصت جدی ما برای‏ اعتلا و ترقی کشور با تکیه بر نوآوری ها و بن مایه سند راهبردی بیمه ایران، بحث نوآوری بر بستر تحولات دیجیتال و در راستای مختصات همین انقلاب صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، دکتر یکتا اشرفی عضو هیات مدیره بیمه ایران، با بیان این مطلب در نخستین رویداد شتاب ( استارتاپی) ایده پردازی در صنعت بیمه با هدف نوآوری، حل چالش ها و نیاز سنجی بیمه کشور گفت: سازمان ملل متحد در بررسی و دسته بندی سرمایه هایش می گوید بحث نوآوری، سرمایه اصلی کشورها است و دیگر از آن بحث سرمایه های فیزیکی و حتی سرمایه های انسانی که در مسیر توسعه مورد ارزیابی قرار می داد به عنوان سرمایه های شرکت ها عدول کرده و بحث نوآوری را مبنا قرار می دهد. در همین راستا و درجهت حمایت از کارآفرینی نوین و کسب و کارهای نوین صنعت بیمه، دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به برگزاری این رویداد شتاب تخصصی کرده که از لحاظ این مفاهیم و آن نگاهی که بیمه گر داشته کاملا مرتبط با سند راهبردی شرکت سهامی بیمه ایران است.

اشرفی گفت: بیمه ایران سند راهبردی خود را برای یک دوره سه ساله و با تکیه بر بحث تحول دیجیتال که بن مایه اصلی آن بحث نوآوری بر بستر تحولات دیجیتال است تدوین کرده که می دانیم به انقلاب صنعتی چهارم نام خورده است.

 وی افزود: شاید ما در انقلاب های صنعتی اول و دوم و سوم خیلی از دنیا عقب بودیم. خوشبختانه انقلاب صنعتی چهارم باتوجه به این که بحث های فناورانه ای دارد که مرزها را خیلی به رسمیت نمی شناسد، شاید یک فرصت بسیار جدی را در اختیار ما بگذارد تا بتوانیم آن شکاف گذشته را جبران کنیم و با تکیه بر نوآوری ها و نیروی جوان، خلاق و تحصیل کرده ای که در کشور داریم از فرصتی که انقلاب صنعتی چهارم در اختیار ما گذاشته استفاده کنیم و بتوانیم در مسیر اعتلا و ترقی کشور گامهای مثبتی برداریم.

عضو هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: امروز اگر فناوری های نو و نوآوری ها را دنبال نکنیم بسیاری از فرایندها و تولید محصولات جدید شاید معنا و مفهوم نداشته باشد و مدیران ما اگر می خواهند در حوزه تجاری سازی موفق عمل کنند باید بتوانند به نوعی فرایندهای نوآورانه را حمایت کنند.

وی اضافه کرد: به پیش بینی های اقتصاد جهانی که نگاه می کنیم، علی رغم تمام بحران هایی که از سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ اقتصاد دنیا را فرا گرفتهاست، صنعت بیمه را خیلی خوشبینانه نگاه می کنند و امیدوارهستند درچند سال آینده به اندازه ۵۰ سال گذشته خود بتواند جلو برود. ما هم امیدواریم این امرتحقق پیدا کند.

دکتر اشرفی با اشاره به اینکه متاسفانه صنعت بیمه در کشور ما و خیلی از کشورهای در حال توسعه نتوانسته از بستر تحول دیجیتال استفاده مناسبی کند، گفت: البته ما می بینیم استارت آپ هایی در حوضه های مختلف ظهور و در بستر های مختلف تحول دیجیتال و اصلاح فرایندها کمک کرده اند؛ اما وقتی به صنعت بیمه نگاه می کنیم علی رغم این که استارت آپ ها چالش هایی برای شرکت های بیمه ای شده اند ولی عمدتا فقط مسیر فروش بیمه نامه و بحث توزیع را دنبال کرده اند در حالی که وقتی صحبت از نوآوری در صنعت بیمه می کنیم خیلی فراتر از این بحث ها است و جایی که از تحول دیجیتال صحبت می کنیم این نگاه را داریم که صنعت بیمه، صنعت داده ها است. ما حکمرانی «داده» را داریم.

    عضو هیات مدیره بیمه ایران در پایان افزود: بنده از فرصت استفاده می کنم و از مدیریت و مسئولین دانشگاه علمی کاربردی می خواهم که در برخی رشته ها مانند حقوق بیمه به ما کمک کنند. رشته حقوق بیمه جزو گرایش هایی است که به شدت در صنعت به آن نیاز داریم و متاسفانه جایگزینی برای این رشته نداریم. یعنی یک فارغ التحصیل در رشته حقوق از دانشگاهای سراسری وقتی به صنعت بیمه می آید با نبود شناختی که روی صنعت بیمه دارد به سختی می تواند خودش را با آنچه از او می خواهیم منطبق کند.

   بنا به این گزارش، نخستین رویداد شتاب ( استارتاپی) ایده پردازی در صنعت بیمه با حضور کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه، یکتا اشرفی عضوهیات مدیره بیمه ایران، حمید معینی رئیس  مرکز آموزش علمی کاربردی بیمه ایران، مقامات عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی و صنعت بیمه، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شرکت سهامی بیمه ایران و با مشارکت جمعی از ایده پردازان و نوآوران صنعت بیمه، استارت آپ های فعال در حوزه اینشورتک، تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی و توسط مرکز آموزش علمی کاربردی کسب و کار سبا (متعلق به هلدینگ بیمه ایران ) در محل همایش های ایران زمین شرکت سهامی بیمه ایران برگزارشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *