نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 شهریور 1403 4:38 ق.ظ

کشف 2 ابوالهول غول پیکر در معبد گمشده

عالیا شعیب – 22 ژانویه 2022 – آمنهوتپ سوم

به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان شناسان دو مجسمه عظیم ابوالهول را در حین بازسازی معبد خاکسپاری پادشاه آمنهوتپ سوم در مصر باستان کشف کردند.پادشاه آمنهوتپ سوم فرعونی بود که حدود 3300 سال پیش بر مصر حکومت می کرد، زمانی که مصر سرشار از طلا بود و دوره صلح آمیز شکوفایی و قدرت بین المللی رو به رشد داشت.

این وزارتخانه گفت: مجسمه‌های آهکی حدود 26 فوت طول دارند و پادشاه آمنهوتپ سوم را به شکل ابوالهول – موجودی اسطوره‌ای با بدن شیر و سر انسان – با روسری مونگوس، ریش سلطنتی و گردن‌بند پهن نشان می‌دهند.

یک مأموریت باستان شناسی مصری-آلمانی این مجسمه ها را نیمه غوطه ور در آب در داخل معبد اقصر که به «معبد میلیون ها سال» معروف است، پیدا کرد.این تیم همچنین سه نیم تنه سیاه گرانیتی از الهه سخمت، الهه جنگ، که با شفا نیز مرتبط است و اغلب به عنوان یک شیر بخشی به تصویر کشیده می شود، پیدا کردند.

این وزارتخانه گفت که بقایای دیوارها و ستون ها با کتیبه هایی از صحنه های تشریفاتی و آیینی تزئین شده است.مجسمه نیم تنه گرانیتی الهه سخمت، الهه جنگ که با شفا نیز مرتبط است و اغلب به عنوان شیر به تصویر کشیده می شود.

دکتر هوریگ سوروسیان، رئیس هیئت مصری-آلمانی، در بیانیه ای گفت که ابوالهول های بزرگ نشان دهنده محل یک جاده موکب است که برای جشن گرفتن استفاده می شد.

پس از تمیز کردن و بازسازی مجسمه‌ها، باستان‌شناسان کتیبه‌ای پیدا کردند که روی سینه ابوالهول روی آن نوشته شده بود معشوق خدای Amun-Re و اشاره به خدای خورشید دارد که اغلب به‌عنوان ابوالهول به تصویر کشیده می‌شود.

معبد بزرگ جنازه که توسط پادشاه آمنهوتپ سوم در نزدیکی رودخانه نیل ساخته شده بود، در اثر زلزله ای که مصر باستان را درنوردید ویران شد.هدف اصلی معبد مرده‌خانه، مکانی برای هدایایی برای آمنهوتپ سوم برای پس از مرگ و حرکت به زندگی پس از مرگ او بود.

https://news.yahoo.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *