نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 شهریور 1403 3:41 ق.ظ

خرید یک کپی از Dune را به قیمت 3.04 میلیون دلار

آمیا پالجا – 18 ژانویه 2022

به گزارش نکست وب، گروهی از سرمایه گذاران رمزارز به نام Spice DAO میلیون ها دلار برای خرید یک اقتباس نادر از یک کتاب علمی تخیلی به نام Dune خرج کردند تا بتوانند توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و یک سریال انیمیشن بسازند.

  شاید برای آنها ناشناخته باشد که آنها فقط نسخه ای از کتاب را خریداری کرده اند و حقوق واقعی آن را همانطور که بسیاری از رسانه ها به آن اشاره کرده اند، خریداری نکرده اند.

یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) روشی جدید برای به دست آوردن دارایی های منحصر به فرد است به طوری که یک گروه مالک آنها باشد. هدف DAO جلوگیری از گم شدن دارایی برای همیشه به یک مجموعه دار خصوصی و استفاده از قدرت تامین مالی جمعی برای جمع آوری پول مورد نیاز و همچنین اتخاذ تصمیمات مربوط به دارایی است. در ماه نوامبر، گزارش شدکه چگونه یک DAO حدود 47 میلیون دلار برای به دست آوردن یک نسخه کمیاب از قانون اساسی ایالات متحده جمع آوری کرد اما حراج را از دست داد.

در نگاه اول، قصد خرید اقتباس آلخاندرو جودوروفسکی از Dune کاملاً نجیب به نظر می رسد. همانطور که نکست وب گزارش داد، احتمالاً امروزه کمتر از 20 نسخه از این اقتباس در جهان وجود دارد و حتی اگر کمکی به ساخت یک سریال انیمیشنی نکنند، حفظ کتاب به خودی خود یک خدمت است.

با این حال، همانطور که IFLScience اشاره کرد، DAO می خواهد هر صفحه از کتاب را به یک NFT تبدیل کند و سپس ادامه دهد و کتاب را بسوزاند. در حالی که ساختن یک مجموعه NFT از هر صفحه، داشتن یک قطعه از تاریخ در حوزه دیجیتال را آسان‌تر می‌کند، سوزاندن کتاب اصلاً معنی ندارد، مگر اینکه ممکن است این کار را برای تبلیغات یا افزایش ارزش آن انجام دهید. NFT هایی که قبل از سوزاندن ایجاد شده اند.

شاید هدف همیشگی همین بود. The Verge گزارش داد که این گروه توسط رسانه های بزرگ و حتی توسط کاربران تصادفی توییتر مانند این مورد با اعتراض مواجه شد.

DAO به Gizmodo گفت که آنها کاملاً آگاه هستند که حق چاپ مطالب را ندارند. کاری که آنها قصد انجام آن را دارند این است که یک اسپین آف یا نسخه خود را از سری Dune بسازند و یک تیم خلاق را برای ساخت اولین فیلم سینمایی جهان با بودجه NFT گرد هم بیاورند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *