۲۷-۱۰-۱۴۰۰- چند سالی است که کسبوکارها به سمت هوشمند شدن حرکت کردهاند و با استفاده از فناوریهای نوین، به شیوهای جدید ارائه خدمت میکنند.
اواسط دهه 1998 برای نخستین بار مفهوم هوشمندی کسبوکار جای خود را در فعالیتهای اقتصادی باز کرد. مفهومی که به دنبال افزایش سوددهی سازمانها در بازار رقابتی با استفاده هوشمندانه از اطلاعات موجود در فرآیند تصمیمگیری است. این فرآیند که در دنیا با سرعت در حال همهگیری است؛ در ایران نیز با تلاش شرکتهای دانشبنیان و طراحی 38 پلتفرم دیجیتال در مسیر توسعه یافتگی قرار دارد.
«سامانه اتوماسیون جامع مدیریت ورزشی حکیم»، «کاربر مجازی»، «سامانه مدیریت و توسعه فروش محصولات در شبکه های اجتماعی»، «تپلیغ (سکوی تبلیغات دیجیتال)»، «جعبه(پلتفرم اشتراک گذاری و نمایش ویدیو)»، «پلتفرم تبلیغات موبایلی رایکا اد»، «پازیلا(پلتفرم نشر محتوای دیجیتال)»، «رسنو(رسانه تبلیغات کاربر محور)»، «فروتل (درگاه تبلیغات، فروش و لجستیک)»، «مگنت (شبکه تبلیغات هوشمند مبتنی بر تلفن همراه)»، «سامانه بازاریابی شبکه بانکی» و غیره از جمله محصولات تولیدی در این حوزه است.
تولیداتی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار آمدهاند و به کاربران کمک میکنند تا با دادهها تعامل داشته باشند و آنها را تحلیل کنند و در نتیجه بتوانند کسب و کار خود را مدیریت، فرصتهای جدید را کشف کنند و کارایی خود را بهبود بخشند.
هوشمندسازی به مدیران کمک می کند تا روند تغییرات در بازار سهام، تغییرات در رفتار مشتریان و الگوهای مصرف، اولویتهای مشتریان، تواناییها و وضعیت شرکت را تجزیه و تحلیل کنند و کسب و کار خود را ثبات دهند و پایدار کنند.