نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

2 آذر 1403 11:01 ق.ظ

نتیجه بررسی نهایی برقی‌سازی خودروها

21 سپتامبر 2021 خلاصه گزارش

وسایل نقلیه برقی سهم فزاینده‌ای از فروش را در بازارهای کلیدی در سراسر جهان تشکیل می‌دهند و در مدل‌های تجاری خودروسازان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند. با این تغییر، سازندگان فعلی و بازیکنان جدید خودرو برقی به دنبال مدل‌های تجاری سودآور خودرو برقی و مزیت رقابتی پایدار هستند، زیرا سودآوری خودرو برقی در بازار انبوه هنوز یک چالش است.

تجزیه و تحلیل ما از 16 مدل خودرو برقی نشان می‌دهد که علی رغم افزایش فروش، سودآوری خودرو برقی برای بسیاری از خودروسازان در مدل‌ها و بخش‌های قیمتی کمی بالاتر از حد مجاز است. در نمودار نشان داده شده است. با این حال سرعت شتاب تغییر در بازار خودرو برقی نیز به تولیدکنندگان خودرو فرصتی منحصر به فرد برای باز تعریف مدل‌های تجاری خودروی خود و افزایش سودآوری به طور قابل توجهی به سمت حاشیه‌های هدفمند می‌دهد. گزارش ما، الکتریسیته کردن نتیجه: چگونه OEMها می‌توانند سودآوری خودرو برقی را افزایش دهند، مدل‌های خودرو برقی را برای سودآوری تجزیه و تحلیل کرده و بینش متخصصان مرکز McKinsey for Future Mobility را ارائه می‌دهد.

بسیاری از OEMها تلاش زیادی می‌کنند تا خودروهای برقی را برای دستیابی به اهداف جدید CO2 و جلوگیری از مجازات‌های مالی و غیر مالی قابل توجه به بازار عرضه کنند. با وجود شتاب قوی در طراحی و تولید، با این حال، بسیاری از خودروسازان هنوز مسیر خود را برای دستیابی به سوددهی هدفمند برای کسب و کار خودرو برقی خود مشخص می‌کنند. گزارش ما از OEMها در بهبود استراتژی‌های تجاری خودرو برقی خود با پاسخ به برخی از سوالات کلیدی که در حال حاضر در ذهن اکثر مدیران OEM است، پشتیبانی می‌کند:

  • سودآوری فعلی خودرو برقی‌های معمولی در بخش‌های مختلف خودرو چقدر است – و سودآوری خودرو برقی‌ها تا سال 2030 چگونه توسعه می‌یابد؟
  • خودروسازان کدام اهرم‌های هزینه اضافی را می‌توانند بکشند و کدام اقدامات استراتژیک‌تر را برای افزایش سودآوری خودرو برقی خود انجام می‌دهند؟
  • چگونه خودروسازان می‌توانند این اقدامات را انتخاب و اجرا کنند و از مناسب بودن آن‌ها با قابلیت‌ها و زمینه استراتژیک خود اطمینان حاصل کنند؟

برای ارائه پاسخ به این سوالات، ما درگیر یک تحقیق هستیم که سودآوری خودرو برقی را از دو نقطه نظر مجزا ارزیابی می‌کند: معیار سنجی و مدل سازی از پایین به بالا.

ما پنج بینش کلیدی را از تحقیقات خود در مورد سودآوری خودرو برقی خلاصه کردیم:

  • در حالی که نفوذ در بازار بالا است، سودآوری برای مدل‌های فعلی خودرو برقی همچنان پایین است. اگرچه نفوذ خودروهای برقی در بازارهای کلیدی رو به افزایش است، اما در حال حاضر سودآوری پایین است (کمی بالاتر از حد مجاز). این امر به ویژه در مورد بخش‌های میانی و سطح ابتدایی صادق است، زیرا اثرات مقیاس افزایش حجم هنوز آنقدر بالا نیست که بتواند فشار قیمت را در بازار رقابتی فزاینده جبران کند.
  • با وجود فشار قیمت، انتظار می‌رود سودآوری خودرو برقی افزایش یابد. در ادامه سناریوی معمولی، حاشیه سود به احتمال زیاد تا سال 2030 به 8 تا 10 درصد می‌رسد. با این حال، OEMها به احتمال زیاد می‌توانند با فراتر رفتن از شیوه‌های کنونی به حاشیه‌های بیشتری دست یابند.
  • اقدامات افزایشی می‌تواند حاشیه‌ها را بهبود بخشد. با رویکرد اهرم افزایشی (یعنی از طریق اتخاذ بهترین شیوه‌های صنعت)، خودروسازان می‌توانند تا 2030 حاشیه سود خود را 8 درصد دیگر افزایش دهند.
  • حرکت‌های رادیکال‌تر می‌تواند به سودآوری بیشتر کمک کند. برای افزایش سودآوری بیشتر خودرو برقی، خودروسازان می‌توانند با انجام حرکت‌های اساسی در مدل‌های تجاری خودرو برقی خود، رویکردی جسورانه‌تر اتخاذ کنند. این می‌تواند حاشیه سود را دوباره 5 تا 12 درصد افزایش دهد و تا 20 درصد نسبت به سناریوی معمول تجاری تا سال 2030 افزایش دهد.
  • برخی از اقدامات بهبودی ON-agnostic هستند، در حالی که برخی دیگر بلوغ سازمانی و کلاس وسیله نقلیه را در نظر می‌گیرند. کاربرد دیگران بستگی به منطقه دارد. همه حرکات افزایشی ریشه در بهترین شیوه‌های صنعت دارند و در دسترس هستند و برای همه تولیدکنندگان مورد بررسی قرار می‌گیرند. با این حال، حرکت‌های استراتژیک‌تر رادیکال دارای درجات متفاوتی بر اساس این است که آیا یک OEM در تجارت خودرو برقی جدید است یا نسبتاً با تجربه است و کدام بخش خودرو در تجارت خودرو برقی خود اصلی است.
https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *